Kot socialna delavka v različnih nevladnih organizacijah je Liz Salcedo v San Franciscu prišla na zamisel o torbici, v kateri bi bilo mogoče spotoma napolniti pametni telefon. »Nenehno sem imela težave s polnjenjem svojih elektronskih naprav, saj se dogaja toliko drugih stvari, da je to res zadnja stvar, na katero lahko misliš,« pravi 30-letna Liz. Ni se mogla otresti razmišljanja o torbi, v kateri bi lahko napolnila svoj telefon, in pred petimi leti, nosljiva pametna tehnologija je bila takrat še zelo v povojih, se je lotila dela. Zdaj je solastnica uspešnega zagonskega podjetja Everpurse, ki proizvaja in prodaja ženske torbice z vgrajenim polnilnikom za iphone. Najmočnejši pospešek je podjetje dobilo lani, ko je sklenilo partnersko pogodbo s »težkokategorno« newyorško modno hišo Kate Spade, ki slovi po oblikovanju ekskluzivnih damskih torbic.

Verjetno ima odločitev Liz Salcedo, da uresniči to, o čemer je zagotovo razmišljalo ogromno mladih žensk po vsem svetu, opraviti z njeno družino – njen oče in dedek sta podjetnika. Vseeno je bil projekt v začetku le Lizin hobi, bolj izziv, kako zadovoljiti skomine. »Nisem načrtovala niti izdelave ne trženja, le poskušala sem izdelati popolno torbico zase in si za to vzela čas,« pravi. »Brez kakršnih koli omejitev sem razmislila, kako stvar dobro izpeljati.« Rast podjetja je Salcedovi omogočila, da poišče pravo tehnološko rešitev za resnično potrebo žensk, rešitev, ki bi jo ženske želele uporabljati.

Tehnološka rešitev za ženske

Prototip polnilnika je ameriška podjetnica ustvarjala leto dni, prvi kalup je izdelala v zamrzovalniku, iz malih plastičnih kroglic, polivinilnega ovoja in aluminijaste folije. Leta 2012 je z izdelanim konceptom za torbico s polnilnikom na platformi za množično financiranje kickstarter zbrala 240.000 dolarjev in po prvih ročno izdelanih torbicah našla partnersko podjetje za izdelavo. Naslednji pomemben korak pa je naredila lani, ko je s tremi solastniki zagonskega podjetja sklenila sodelovanje s Kate Spade in se dogovorila za oblikovanje linije šestih (večernih) torbic, katerih prodajna cena se giblje od 200 do 700 dolarjev.

Seveda Everpurse ni edini tovrstni ponudnik, ženske torbice s polnilnikom za telefon ponujata v ZDA na primer tudi Mighty Purse in Hbutler. Dodana vrednost torbic everpurse je spoj brezžične, natančno načrtovane, zanesljivo delujoče tehnologije in priljubljene modne znamke s kakovostnim oblikovanjem. V Everpursu se vidijo kot podjetje, ki v modno industrijo prinaša pametno tehnologijo, torbice pa so le odskočna deska, prek katere nameravajo razvijati nosljivo tehnologijo tudi za druge izdelke v modni industriji.

»Prej se takšne stvari nisi mogel lotiti brez inženirske ali poslovne izobrazbe. Zdaj je drugače, z dovolj časa in potrpežljivosti ter s pomočjo pravih svetovalcev se lahko naučiš praktično vsega,« pravi Salcedova in dodaja, da so bile tehnološke rešitve doslej vselej oblikovane po moški podobi. »Moški so navajeni oblikovati za moške, čeprav po statistiki ženske na primer več uporabljajo pametne telefone, so družabnejše in imajo primerljivo kupno moč. Mislim, da ženske pri oblikovanju tehnoloških rešitev bolj mislijo na uporabnost in funkcionalnost. Če izdelka ne bi želela uporabljati sama, tega zagotovo ne bi mogla pričakovati od porabnice. Pravo rešitev je vedno mogoče najti, četudi je inženirsko zahtevnejša.«

Vroče modno blago

Linijo torbic everpurse za Kate Spade odlikuje minimalistično oblikovanje, nemudoma so postale vroče modno blago in dosegajo zavidljiv poslovni uspeh. Mary Beech, direktorica trženja v Kate Spade, verjame, da jim je uspelo najti dobre rešitve prav tam, kjer veliko podjetij, ki proizvajajo in prodajajo nosljivo tehnologijo, dela napake – na račun kakovostne tehnologije niso žrtvovali kakovostnega oblikovanja. »Vsako potencialno partnerstvo smo presojali s treh vidikov,« pravi Beecheva. »Ali zadovoljuje obljubo naše, k uporabnicam usmerjene blagovne znamke, ali je rešitev priročna oziroma ali dopolnjuje njihovo zanimivo življenje. Nismo si želeli tehnološke rešitve zaradi tehnologije same.«

»Sodobna tehnologija je nekaj neverjetnega, vendar ne bi smela biti edina zveličavna,« pravi Liz Salcedo. »Tam, kjer res služi svojemu namenu, o njej ne razmišljaš kot o ločenem dodatku.« Mlada podjetnica še pravi, da je delo pri Everpursu le podaljšek njene prejšnje vloge, socialnega dela. »Zame je to zelo podobno – delati sijajne stvari za sijajne ženske.«