Ob mnogih težavah, s katerimi se ubadajo organizatorji 28. poletnih olimpijskih iger v Riu de Janieru, v oči bodejo prazni sedeži na številnih tekmovališčih. Prodaja vstopnic je veliko slabša od pričakovanj in spektakularnega začetka, ko je bilo zanimanje za otvoritveno in zaključno slovesnost takšno, da so vse razpoložljive vstopnice po ceni od 55 do 1100 evrov razprodali v četrt ure. Vmes se jim je celo sesul strežnik, zato so se hvalili z velikim zanimanjem za dogodek. Med sprehodom po olimpijskem parku, kjer je največ tekmovališč (košarka, judo, rokomet, plavanje, vaterpolo, tenis...), človek zaradi velike gneče res dobi občutek, da se išče vstopnica več. Realnost je takšna, da je na tribunah, ko ne gre za najbolj spektakularne, globalne in atraktivne športne panoge, veliko sedežev praznih.

»Brazilci smo znani, da se za nakup vstopnic za športni dogodek odločamo v zadnjem hipu,« je na temo slabe prodaje vstopnic odgovarjal tiskovni predstavnik organizacijskega komiteja Mario Andrada in pomahal s podatkom, da so vendarle prodali 80 odstotkov od 6,1 milijona vstopnic. Ko je Brazilija pred sedmimi leti dobila organizacijo prvih olimpijskih iger v Južni Ameriki, je bila politično stabilna država, gospodarstvo pa je cvetelo. Danes je država v političnem kaosu, inflacija raste, ljudje pa izgubljajo delovna mesta.

Paes: Ne kupujte vstopnic

Ker je šlo pri gradnji objektov za nesramno porabo javnega denarja, prebivalci pete največje države na svetu iger niso sprejeli za svoje. Le 16 odstotkov prebivalcev sicer 200-milijonske države je v anketi zatrdilo, da jih zanimajo olimpijske igre. Rio de Janiero, ki z okolico šteje 12 milijonov prebivalcev, je mesto velikih kulturnih, družbenih in etičnih delitev. Zvezni državi Rio de Janiero grozi bankrot, saj je igre reševala tako, da ji je zvezna vlada odobrila 800 milijonov evrov izrednega kredita. So v tako hudih težavah, da se pojavljajo govorice o odpovedi paraolimpijskih iger med 7. in 18. septembrom. Kar 16 milijonov Brazilcev mora preživeti z 1,15 evra na dan pa tudi srednji sloj se ne kopa v denarju. Cene vstopnic so od 9 do 1110 evrov, več kot polovica jih je sicer stala 15 evrov, a so za mnoge vseeno predrage.

Čeprav so Brazilci nori na nogomet, so na olimpijskem turnirju z izjemo tekem domače reprezentance napol prazni stadioni, ki so bili zgrajeni za svetovno prvenstvo pred dvema letoma. Celo župan Ria Eudardo Paes je prebivalce velemesta spodbujal, naj ne kupujejo vstopnic. »Ne kupujte vstopnic za tekme v veslanju. Raje si poiščite mesto v okolici z dobrim razgledom na laguno, pijte pivo in skupaj z družino z ležalnika ležerno in brezplačno glejte tekmovanje,« bila ena izmed izjav Eduara Paesa, ki pri predstavnikih Mednarodnega olimpijskega komiteja (Mok) ni naletela na odobravanje. A niso težava le vstopnice, ampak so med igrami v Riu poskočile tudi cene hrane in pijače. Zaslužka željni trgovci so šli tako daleč, da toliko, kot je dan pred začetkom iger stalo veliko pivo, zdaj računajo za malo (slaba dva evra). Niso se potrudili niti toliko, da bi ime artikla spremenili na računu, kjer piše, da si kupil veliko pivo, dobil pa malo (275 mililitrov).

Tujcev pol manj od pričakovanj

Zaradi virusa zika, strahu za lastno varnost zaradi kriminala (vsak dan iger je samo na najbolj znanih plažah Copacabana in Ipanema policiji prijavljenih 170 kraj), umazane vode in politične zmede v državi, ki ima zdaj začasnega predsednika, je tudi obisk tujcev najmanj za polovico manjši od pričakovanj. Napovedovali so milijon obiskovalcev iz tujine, na koncu bodo srečni, če jih bodo našteli pol milijona. Sedeži so prazni še zaradi drugih vzrokov. Tribune se polnijo z zamudo, ker so varnostni pregledi zelo počasni. Brazilcev ne zanimajo športi, ki v njihovi državi nimajo velike tradicije, zato so sedeži prazni tudi ob nastopih domačih športnikov v manj atraktivnih panogah. Neizkoriščenih je ostalo veliko vstopnic, ki pripadajo sponzorjem.

Brazilski organizatorji skušajo zapolniti prazne sedeže tako, da so 240.000 vstopnic razdelili otrokom iz revnih predelov mesta. Pravijo, da z razdeljevanjem brezplačnih vstopnic ne bodo imeli izgube, saj so prodali vse najdražje vstopnice in tako zaslužili 273 milijonov evrov. Trdijo, da to je 93 odstotkov načrtovanega prihodka 300 milijonov evrov od prodaje vstopnic.