Sama tehnika gradnje plavajočih tunelov sicer ni povsem nova, v preteklosti so se podobnih projektov že lotevali v Italiji in Švici, le da so bili tam namenjeni pešcem in so v prvi vrsti služili kot turistična atrakcija. Norvežani pa želijo s svojim tunelom domačinom in turistom olajšati vsakodnevna potovanja, tako da je posledično projekt mnogo bolj velikopotezen.

Okrog 25 milijard za 1200 metrov

Tunel bo sestavljen iz dveh 1200 metrov dolgih ukrivljenih cevi, ki bosta povezovali mesti Oppedal in Lavik, ki ležita na nasprotnih bregovih fjorda Sognefjord. Trenutno namreč vožnja po obali traja kar 21 ur, s tunelom pa bi se čas več kot prepolovil, najbolj optimistična napoved je, da bi vožnja trajala devet ur. Trenutno namreč posameznika, ki z avtom potuje na isti trasi, čaka kar sedem različnih voženj s trajektom po fjordih, ki potovanje podaljšajo za deset ur ali več.

Podvodni tunel bo plaval okrog 30 metrov pod morsko gladino, na tej višini pa ga bodo ohranjali pontonski splavi, ki so na sliki vidni na površju. Ti bodo razporejeni tako, da bo na nekaj mestih mogoč prehod tudi za trajekte in ostale večje ladje, zato plovba po norveškem morju ne bo ovirana. Ob tem bodo za dodatno varnost na večih mestih z jeklenicami most privezali tudi na morsko dno, ki pa je na najglobljem delu globoko več kot 1600 metrov. Ravno zaradi zahtevnih razmer so se Norvežani odločili za grajenje podvodnega tunela in ne tradicionalnega mostu, saj bi bil most v takšnih pogojih predrag.

A tudi tunel ne bo poceni, celoten projekt je ocenjen na dobrih 25 milijard evrov. Arianna Minoreti, inženirka v norveški agenciji za promet in ena glavnih zagovornic projekta, je prepričana, da bo tunel zgrajen že leta 2035. Dodatna prednost tunela pred drugimi možnostmi, ki so jih na agenciji obravnavali, je tudi njegova diskretnost, saj ne bo uničil naravnih prizorov, ki jih lahko vidimo le na Norveškem.