Stanovalca blokov ob Kumrovški ulici Slavka Tevža je zanimalo, ali ima družba za avtoceste namen postaviti protihrupne ograje vzdolž obvoznice v bližini blokov ob Kumrovški ulici. Po njegovem mnenju bi bile nujno potrebne, saj je zvok z obvoznice ob jutranjih in popoldanskih konicah nemogoč. »Najbolj veselo pa je ponoči, ko je manj prometa in je vse tiho, nato pa nekdo po obvoznici pripelje 150 kilometrov na uro. To človeka kar dobro spravi pokonci,« je kislo pripomnil Tevž.

Najhuje je sosedom na vrhu blokov

»Zdaj ko prenavljajo obvoznico, je še v redu, saj morajo avti voziti počasi in je tišje, ampak ta dela se bodo kmalu končala in potem bo spet, kot je bilo prej. Glasno,« je povedal Tevž, ki pravi, da je najhuje sosedom na vrhu blokov, saj manjši nasip in pas dreves prometnega hrupa do njihovih oken ne ustavita. Omenil je tudi, da je na mestu današnje obvoznice nekoč vodila štiripasovna cesta, ob kateri pa je bil postavljen protihrupni zid. »Ni ga bilo veliko, a je bilo vsaj to bolje kot nič,« se je spominjal Tevž.

V družbi za avtoceste so na Tevževo razočaranje povedali, da trenutno nimajo namena postavljati protihrupne ograje. Pojasnili so, da je monitoring hrupa pokazal, da na tem območju prometni hrup ne presega mejnih in kritičnih ravni v posameznih obdobjih dneva, kot jih določa uredba o mejnih vrednostih kazalnikov hrupa v okolju. »Glede na rezultate monitoringa bi bila postavitev protihrupnih ograj na tem območju neupravičena,« so zagotovili v družbi za avtoceste. »Naj pridejo sem in sami slišijo, kako je,« pa je Tevž zavrnil njihove navedbe.

V družbi za avtoceste so pojasnili, da so bili že pri gradnji severne obvoznice uporabljeni določeni protihrupni ukrepi, in sicer je trasa obvoznice vkopana do sedem metrov globoko glede na okoliški teren. Poleg tega je ob cesti zgrajen protihrupni nasip.

V pripravi operativni program varstva pred hrupom

Vendar obstaja kanček upanja. V družbi za avtoceste so povedali, da ministrstvo za okolje in prostor pripravlja operativni program varstva pred hrupom na območju Mestne občine Ljubljana, ki je podlaga za izvedbo protihrupne zaščite. Če bo ta dokument območje pri Kumrovški ulici prepoznal kot območje, ki je preobremenjeno s hrupom, si tamkajšnji stanovalci slej ko prej lahko obetajo protihrupno zaščito. Kako poteka priprava tega dokumenta, v družbi za avtoceste niso znali povedati, ker da jih ministrstvo v ta projekt ni vključilo.

Na okoljskem ministrstvu pa so zagotovili, da družbe za avtoceste nikakor niso izključili iz postopkov priprave operativnega programa. Ministrstvo bo namreč ustanovilo posebno medresorsko delovno skupino, katere član bo tudi predstavnik družbe za avtoceste. A ta skupina za zdaj še ni začela delovati, ker mora ministrstvo najprej pridobiti strokovne podlage za izdelavo omenjenega operativnega programa. Priprava teh podlag traja že od jeseni lani. Na ministrstvu so pojasnili, da so zaradi vsebinske zahtevnosti potrebovali več mesecev, da so izbrali najboljšega ponudnika za pripravo podlag, a nato je državna revizijska komisija po pritožbi enega od ponudnikov razveljavila njihovo odločitev in ministrstvu naložila, naj ponovi postopek izbora najbolj ugodnega ponudnika.

Na občinskem oddelku za lokalno samoupravo so dejali, da na četrtni skupnosti Posavje v zadnjih šestih letih niso prejeli nobene pobude za postavitev protihrupnih ograj za zaščito blokov v Kumrovški ulici. Povedali so, da je urejanje teh ograj v pristojnosti družbe za avtoceste, a dodali, da so okoljsko ministrstvo že večkrat pozvali k pripravi operativnega programa za varstvo pred hrupom, kjer »se bo določilo ustrezne ukrepe varovanja prebivalcev pred hrupom«.