V dneh, ko je Telekom objavil polletne rezultate, sami poudarjajo, da jih ne razkrivajo. Tudi o tem, kako so poslovali lani, še molčijo. Kakšno leto je za njimi, bodo razkrili šele konec tega meseca. Zadnji dostopni podatki so za leto 2014, v katerem so imeli za 72,6 milijona evrov poslovnih prihodkov ter 6,1 milijona evrov čistega dobička. Tržni delež skupine Telemach na trgu linearne televizije je približno tretjinski, na trgu mobilne telefonije pa 14,7-odstotni. Z Markom Šterom, generalnim direktorjem Telemacha, smo spregovorili o trenutnem stanju mobilne telefonije in televizije ter načrtih za prihodnost.

Je bilo ob vstopu na trg mobilne telefonije kaj neprijetnih presenečenj oziroma spoznanj?

Priznati moram, da je trg mobilne telefonije po vedenju in značilnostih uporabnikov bistveno drugačen od trga fiksnih storitev. Pri Telemachu smo že pred prevzemom Tušmobila kot virtualni operater raziskovali, kaj pomeni biti mobilni operater, ob združitvi pa je največji izziv predstavljala integracija informacijskih sistemov in ljudi.

Ste tudi na novo zaposlovali?

Z ustrezno prerazporeditvijo in integracijo zaposlenih se število zaposlenih ni bistveno spremenilo.

Kaj pa prestopi uporabnikov od drugih mobilnih operaterjev?

K Telemachu prestopi približno 40 odstotkov vseh tistih, ki se odločijo zamenjati mobilnega operaterja.

Kaj je najpogostejši razlog za prestop?

Najpogosteje je to konkurenčnost mobilnih paketov v smislu vsebine in cene ter kombinacije s fiksno ponudbo interneta in televizije.

Zdi se sicer, da se manj oglašujete od drugih dveh največjih mobilnih operaterjev.

Za oglaševanje res namenimo nekoliko manj sredstev kot konkurenčni operaterji. Verjamemo, da lahko uporabnike prepričamo s kakovostjo naših storitev, razliko v vrednosti pa na naročnika prenesemo v obliki ugodnejše ponudbe. In za zdaj nam to tudi uspeva.

V nadgradnjo mobilne infrastrukture ste vložili 50 milijonov evrov. Koliko investicije se vam je povrnilo doslej in kdaj računate, da se bo povrnila v celoti?

Telekomunikacije so tek na dolge proge. Investicije v gradnjo fiksnega ali mobilnega omrežja se vračajo daljše časovno obdobje. Lahko pa rečem, da izpolnjujemo načrte, ki smo si jih zastavili.

Kam menite, da bo šel razvoj telekomunikacijskega trga v prihodnjih petih letih?

Razvoj mobilnih telekomunikacij se v zadnjih letih odvija s svetlobno hitrostjo. Ključnega pomena sta stalen dostop in možnost uporabe širokopasovnega mobilnega interneta kjer koli in kadar koli. Večina novih aplikacij zahteva možnost stalne uporabe mobilnih podatkovnih storitev. To je danes osnova vseh mobilnih komunikacij. Razvoj govornih storitev gre v smeri naprednih tehnologij, kar bo prineslo izboljšano kakovost zvoka. Hkrati so na vidiku nove tehnologije, ki bodo omogočale še bistveno višje hitrosti oziroma večje zmogljivosti. Vse to bo omogočalo, da se bodo prek mobilnih omrežij zlivale nepredstavljive količine podatkovnega prometa na vseh področjih – v industriji, znanosti, tehnologiji in seveda zabavi.

Čeprav trenutno več pozornosti posvečate mobilni telefoniji, ste tudi največji slovenski kabelski operater s številnimi novostmi.

Novost je aplikacija unifon. Poleg tega omogočamo uporabo prenosne televizije D3GO. Prek nje lahko uporabniki v živo spremljajo televizijske programe prek mobilnih naprav. Omogočena je uporaba na kar petih napravah, kjer lahko vsebine spremljamo istočasno. Poleg tega je vse bolj priljubljena tudi storitev unifi, s katero uporabniki uporabljajo brezplačno wi-fi mrežo na več kot 250.000 lokacijah v Sloveniji, Srbiji, Bosni in Hercegovini ter Makedoniji. S tem omogočamo prihranek pri prenosu podatkov. Posebnost unifija je, da uporabnik z nekaj kliki opravi registracijo in se potem vedno samodejno povezuje v unifi omrežje.

Koliko HD-programov lahko na televiziji gledajo vaši naročniki?

Trenutno lahko naši naročniki na televiziji spremljajo 57 HD-programov. V kratkem nameravamo dodati nove, tako da se bo število HD-vsebin približalo 60.

Kako se kot kabelski operater prilagajate sodobnemu, nelinearnemu gledalcu televizije?

Kot vsi ponudniki televizijskih vsebin ponujamo sodobne oblike gledanja televizije, kot so ogled za nazaj, snemanje programa... Hkrati uporabnikom omogočamo uporabo vseh funkcij in gledanje televizije na vseh mobilnih napravah. To pomeni, da si gledalci sami določijo čas, ki ga posvetijo televizijskim vsebinam. S spremljanjem vsebin na mobilnih napravah lahko uporabniki svoje najljubše vsebine spremljajo tudi, ko niso v domačem naslanjaču.

Kateri programi so poleg slovenskih televizij najbolj priljubljeni pri slovenskih gledalcih?

Med najbolj priljubljene programe sodijo programi domačih komercialnih televizij in nacionalne televizije. Gledalci cenijo tudi programe z bogatimi filmskimi vsebinami, dokumentarne programe in programe za otroke. Izpostaviti je treba tudi gledanje športnih programov ob posameznih zanimivih športnih dogodkih.

Koliko ponudba programov vpliva na pridobivanje naročnikov?

Za pridobivanje naročnikov so nedvomno pomembne kakovostne vsebine. Razlike v ponudbi med posameznimi operaterji so velike. Najdemo jih v tem, kaj posamezni ponudnik ponuja naročnikom v posameznih paketih. Telemach za najnižjo ceno, brez doplačil, vsekakor zagotavlja vse, kar gledalci najraje gledajo, poleg tega pa so naše najnižje hitrosti interneta višje od najvišjih hitrosti interneta konkurenčnega operaterja.

Kako sami vidite prihodnost televizije in kako si predstavljate gledalca televizije čez 10  let?

Način spremljanja televizije se spreminja. Prihaja generacija, ki za spremljanje televizijskih programov ne bo več potrebovala velikega zaslona v dnevnem prostoru. Gledanje vsebine se vse bolj preliva iz linearnega v nelinearno. Gledalci, posamezniki gledajo na svojih zaslonih, tablicah in telefonih vsebine, ki jih želijo in kadar jih želijo. Linearno gledanje vsebin bo ostalo samo še za spremljanje dogodkov, ki potekajo v živo. Če bi želel napovedovati, bi rekel, da se bodo linearne vsebine, dogodki v živo, spremljale s pomočjo VR-pripomočkov, kjer bodo gledalci imeli občutek, kot da so prisotni na dogodku, drugo pa se bo spremljalo na manjših zaslonih. Televizijski sprejemnik, kot ga poznamo danes, bo v večini primerov ostal okras dnevne sobe.