»Če bo naročanje hrane na dom po internetu potekalo kot doslej, bosta spletni portal in mobilna aplikacija ehrana.si do konca letošnjega leta beležila že dva milijona naročil,« pravi Borut Markelj, eden od ustanoviteljev te spletne platforme. Svojo podjetniško pot so trije študenti elektrotehnike oziroma računalništva začeli pred šestimi leti, navdih pa so dobili na študijski izmenjavi v Nemčiji.

»Spletno naročanje dostave hrane na dom je bila že pred leti dobro ustaljena praksa v tujini, zato smo se odločili, da jo pripeljemo tudi na slovenski trg,« je dodal. 

Namesto po telefonu po spletu

Spletni portal in mobilna aplikacija ehrana.si omogočata naročilo dostave hrane na dom po spletu. »V našo bazo je vključenih že okoli 90 restavracij iz vse Slovenije, vsakodnevno pa se trudimo vključiti nove ponudnike.« Ehrana povezuje gostince, ki ponujajo dostavo hrane na dom, in uporabnike, ki si lahko obrok naročijo le z nekaj kliki.

Markelj doda, da lahko v njihovi spletni storitvi uporabniki najdejo restavracije, ki ponujajo pice, malice, mehiško, kitajsko, japonsko in indijsko hrano. »Ob vsej tej bogati ponudbi raznovrstnih jedi je zanimivo, da je pica vsako peto naročilo.« Poleg pice si po njihovih opažanjih uporabniki najraje privoščijo še burgerje in mehiško hrano. 

Za zdaj spletna storitev omogoča le naročilo hrane, z oktobrom pa bodo implementirali tudi spletno plačilo. »To pomeni, da bodo naši uporabniki ne le naročili svoj obrok, temveč ga tudi plačali po spletu. S tam bomo rešili zadrege, ko denimo nimajo gotovine ali drobiža.«

Spletna storitev je za gostince dodatni tržni kanal, povečuje njihovo konkurenčnost, zaposleni pa so manj obremenjeni.

V duhu digitalnega

Mobilna aplikacija ehrana se sicer v trgovini google play uvršča med najbolje ocenjene slovenske aplikacije. »Uporabniki so ji namenili oceno 4,8, kar je višje od ocene preostalih najbolj popularnih aplikacij v isti kategoriji. Aplikacijo si je doslej naložilo že 25.000 Slovencev.

Poleg spletne platforme ehrana pa se mladi podjetniki ukvarjajo tudi z drugimi programerskimi rešitvami. Pred kratkim so tako denimo za enega izmed ljubljanskih ponudnikov burgerjev, ki nima dostave na dom, razvili tako imenovani preorder sistem naročanja. »Uporabnik prek njihove spletne strani naroči burger, vpiše uro prevzema naročila, po spletu pa ga tudi plača,« razložijo.

»Že pet let beležimo eksponentno rast, kar najverjetneje pomeni, da smo na pravi poti,« pove Markelj. Spletni portal ehrana je bil prvi ponudnik tovrstne storitve na slovenskem trgu. Radi pa bi razvili tudi samostojen tako imenovani preordering in prepayment sistem, ki bi ga lahko tržili in uporabljali na različnih področjih tako v Sloveniji kot v tujini.