Pravzaprav bi lahko rekli: na slovenski fronti nič novega. Znamke, modeli, vse to je nekako ustaljeno, le da so se klubu vročih modelov pridružili pri Oplu. Njihovi avtomobili v preteklosti niso imeli take pozornosti, z agresivno prodajno kampanjo in novostmi, ki so pisane na kožo povprečnemu slovenskemu kupcu, pa se seveda povečuje tudi povpraševanje po »cenejših« rezervnih delih. Večina avtomobilov, ki pri nas neprostovoljno zamenjajo lastnika, gre namreč za rezervne dele, saj je veriga dobro utečena, strokovnjaki v skritih garažah pa znajo avtomobil razstaviti tako, da so veseli mehaniki, ki rezervne dele kupujejo pod mizo, še bolj pa lastniki servisiranega vozila, ki jih izvor rezervnega dela ne zanima. Žal se ne zavedajo, da bo mogoče kmalu prav njihov avtomobil tarča tatov, da bodo oni »pomagali« potencialnem kupcem.

Ker je logično, da je večina uspešnih tatvin opravljenih na urbanih območjih, kjer je veliko lažje ostati skrit in anonimen, tudi ne preseneča dejstvo, da je od 60 do 70 odstotkov vseh vozil »odtujenih« prav v najlepšem in najbolj zelenem med zelenimi mesti na svetu, srčiki Slovenije, Ljubljani. Torej, če ste se res naveličali svojega golfa, clia ali kakšnega opla, parkiranje v kateri od spalnih sosesk v Ljubljani ponuja dobre možnosti, da se ga boste tudi zares znebili.

Če gre večina avtomobilov za rezervne dele, je torej več kot očitno, da si mnogi ne morejo več privoščiti originalnih ali vsaj rabljenih legalnih rezervnih delov. Še ena podrobnost, ki bi jo oblast lahko malce preštudirala. A glej ga zlomka, ob vseh »schengnih« in drugih evropskih idejah gre kar nekaj avtomobilov tudi čez mejo. Ne neposredno prek Kolpe, Sotle ali Gorjancev, ampak po ovinku, prek Madžarske v Srbijo ali druge cvetoče vzhodnoevropske države. In policija priznava: rešijo le približno petino primerov, pa še takrat se velikokrat zgodi, da nekdanjemu lastniku golfa na dom prinesejo le kakšen odbijač ali blatnik. To so namreč uspeli ujeti, ostalo je že našlo novega lastnika.

Vlom v avtomobil in njegova kraja nista enostaven poseg, a očitno tudi ne pretežak. Motilniki signalov za zaklepanje so med najbolj priljubljenimi, saj vozilo kljub vsemu ostane odklenjeno, čeprav lastnik misli, da je vse naredil prav. Ker pa je treba nekako pretentati še elektroniko vozila, ne čudi, da so tatovi postali elektronski »friki«. Tisti z malo slabšimi ocenami v šoli pa najraje sežejo po bolj mehanskem načinu: vlomu v hišo, da pridejo do originalnih ključev. Bolj enostavno pa menda ne gre.