»Cunja, ali ima kdo cunjo?« smo vpili že po prvem dnevu skupnega pohajkovanja. Ugotovili smo namreč, da je prav ta kos blaga najdragocenejši in hkrati najnujnejši pripomoček, ki sodi k obvezni opremi naših tokratnih tekmecev, audija A4 in BMW serija 3. Razlog? Srebrna in temno siva barva karoserije jima sicer še kako pristaja, a kaj, ko spremenljive vremenske razmere – v času našega druženja sta se izmenjavala sonce in dež – poskrbijo za lisasto zunanjost, ki na dragocena lepotca deluje kot brazgotina na obrazu. Zatorej smo morali poskrbeti, da sta se vsak dan svetila in sijala v svoji lepoti. Pa čeprav nas je zadnji dan, po dveh tednih druženja, od drgnjenja že pošteno bolela roka.

In v tem smo se najbolj razlikovali od ponosnih lastnikov, ki za volanom preživijo vseh 365 dni na leto. Njih seveda ne boste videli s krpo v roki, saj si zlahka privoščijo in štirikolesnik zapeljejo v čistilnico. Čisto vsak dan, če je treba! Tovrstni strošek je namreč v primerjavi z osnovno ceno, ki je pri obeh nemcih okoli 40.000 evrov (ob doplačilih je edina omejitev nebo), prava malenkost. Da pa recesija v Sloveniji vseh ne zadeva enako, potrjuje tudi 356 skupno prodanih vozil A4 in serije 3 v uvodnih šestih letošnjih mesecih.

Začudeni? Nikar ne bodite. Če bi ju namreč popeljali na sprehod, bi ugotovili, da postaneta udomačena še hitreje od kosmatega hišnega ljubljenca, voznika pa omrežita podobno kot kakšna črnolasa fatalka. Atributov na pravih mestih jima namreč ne manjka.

Pravzaprav sta limuzini zasnovani v slogu manj je več. Na njuna brata, še popolnejša, a tudi občutno večja (in dražja) A6 in serijo 5, je veliko opazk letelo ravno zaradi dolžine, ki se približuje magičnim petim metrom, kar prevedeno pomeni velike težave pri manevriranju v mestu in iskanju parkirne luknje. Tudi zato so parkirni senzorji nujni na seznamu opreme, pa čeprav je zanje seveda treba doplačati (480 evrov pri audiju, 211 pri BMW). Karoserija je namreč še vedno zajetna. Dolžinski meter se pri A4 ustavi pri 4,73, pri seriji 3 pri 4,63 metra. Precej manjša je razlika pri medosni razdalji, vsega en centimeter, in prtljažniku, ki je z osnovnimi 480 litri pri obeh identičen. Žal je imel BMW izjemoma fiksno zadnjo klop, pri audiju jo je bilo mogoče podreti, leti pa v obeh primerih na prtljažnik klasična opazka, saj je luknja preozka, kar onemogoča tovorjenje zajetnejših predmetov, na primerov kosov bele tehnike. Z običajnimi potovalkami seveda ni težav.

Potnika sta sicer kraljevsko postrežena tudi na zadnji klopi, kjer je centimetrov za glavo in kolena več kot dovolj. Precej drugače je spredaj, kjer športna sedeža zagotavljata veliko bočnega oprijema, ko se pri vožnji med ovinki počutite bolj adrenalinsko razpoloženi. Filozofiji Audija in BMW sta seveda različni, kar je močno izraženo. Ingolstadčanom je bližje udobje, Münchenčanom športnost, zato morate občutek utesnjenosti za volanskim obročem trojke vzeti v zakup. Športnost je izražena tudi s pogonom na zadnji kolesi, kar v slabih vremenskih razmerah ni ravno idealno, zato je smiselno, da obiščete kakšen trening varne vožnje, da boste vozniško še bolje poučeni. Audi stavi na klasiko – prednji pogon.

Tehnološko sodita med popolnejše na trgu, navdušujeta pa predvsem samodejna menjalnika – audijev ima 7, BMW 8 stopenj, oba je mogoče upravljati tudi z ušesoma za volanskim obročem – brez katerih si vožnje sploh ne znamo predstavljati. Delujeta hitro in natančno, voznika pa razbremenita in povečata vozno udobje. Če se odločite za klasiko, 6-stopenjski ročni menjalnik, boste sicer prihranili dobra dva tisočaka, a prosimo vas, da tega ne storite. V svoje dobro. Precej bolj smiseln je razmislek o prihranku, ko beseda nanese na motorizacijo. Trojkin 2-litrski dizel je zmogel 190 konjev, štiričin kar 40 manj, a se to skorajda ni poznalo, sploh pa ne v mestni in primestni vožnji. Seveda ima na papirju BMW višjo maksimalno hitrost, toda na kateri slovenski cesti jo lahko dosežeš? Audi ponuja identično gnan motor, ki pa je po ceniku 2900 evrov dražji. Poraba okoli šest litrov je pri obeh sprejemljiva, doseg z enim polnjenjem dobrih 900 kilometrov hvalevreden. Več pa v sklepu.