Negotovosti okoli delovanja krožne kabinske žičnice na Kanin je konec. Po poskusnem obratovanju jo bodo odprli tudi za obiskovalce. Prvi naj bi se z njo do postaje B zapeljali prihodnji petek. Prvotno so sicer načrtovali, da bi žičnica začela delovati že v začetku poletne sezone.

»Strogi nadzor proizvajalca opreme iz francoske Pome in Zavoda za gradbeništvo Slovenije je odmaknil začetek delovanja žičnice. Pokazale so se tudi nekatere stare napake, ki jih bo treba odpraviti. Varnost je na prvem mestu in ne smemo si dovoliti napak,« je povedal Peter Poljanec, direktor družbe Kaskader, ki bo v poletnih mesecih tudi upravljalec žičniškega sistema. Po besedah skrbnika pogodbe na ministrstvu za gospodarstvo Alojza Posedela, ki je včeraj simbolično zagnal poskusno obratovanje, se je vse dobro izteklo. »Sprva so nekateri imeli celo pomisleke, ali se splača vlagati v staro žičnico. Investicija v obnovo žičniškega sistema na Kaninu bo resda nekoliko večja od načrtovane, saj je bilo treba zamenjati več delov, kot je sprva kazalo. Zato pa bo varna,« je povedal Posedel.

Izdelava rezervnih delov po naročilu

Med obnovo je bilo tudi nekaj nejevolje zaradi počasnega prihajanja opreme iz francoske Pome. Kaskaderjevi delavci so imeli namreč vedno premalo materiala za delo. Predstavnik Pome v Slovenije Franc Alan Furlani je vse skupaj opravičeval z dejstvom, da gre za staro napravo, za katero nimajo več rezervnih delov. Zato je bilo treba vse delati po naročilu. To pa je podaljšalo čas dobave opreme.

Naložba v obnovo krožne kabinske žičnice na Kanin je bila prvotno ocenjena na 5,9 milijona evrov, od tega bodo iz evropskega sklada za regionalni razvoj na Bovškem pridobili 3,8 milijona evrov. Letos bo iz državnega proračuna za kaninske žičnice namenjeno skoraj 1,82 milijona evrov, del denarja pa bo morala zagotoviti občina Bovec.

Na vrhu zgornje postaje krožne kabinske žičnice bodo zasilno uredili tudi restavracijo Prestreljenik, tako da se bodo gostje lahko okrepčali. Prav tako bodo nared toaletni prostori. Kdo bo upravljal restavracijo, ki je potrebna temeljite prenove, še ne vedo.

Vse naprave nared do zimske sezone

Z dokončanjem obnove krožne kabinske žičnice pa dela na Kaninu še niso zaključena. Kot je dejal Peter Poljanec, Kaskaderjeve delavce čaka še nekaj opravil pri povezovalni štirisedežnici Prevala. Postaviti bo treba tudi trisedežnico Skripi, ki je trenutno podrta, in posodobiti dvosedežnico Veliki graben. Vsa dela naj bi ob ugodnih vremenskih razmerah končali pred začetkom nove zimske sezone. Do takrat bo morala občina poiskati tudi novega upravljalca žičniškega sistema.

V Bovcu pa po obnovi sedanjega sistema žičnic ne bodo vrgli puške v koruzo. Zavedajo se, da je njihova prava priložnost dograditev žičnic na Kaninu in še boljša povezava s smučišči na italijanski strani. Celotna posodobitev in ureditev čezmejnega smučišča Kanin - Sella Nevea naj bi po ocenah stala okoli 40 milijonov evrov. Izpeljava za nekatere utopičnih načrtov pa bo možna le z evropskimi sredstvi.