Na mestu, kjer so še pred dobrega pol leta župani prizadetih gorenjskih občin protestirali proti prepočasni sanaciji ozkega grla na cesti med Ljubljano in Gorenjsko, so si včeraj z ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem zadovoljno ogledovali dokončan železniški nadvoz v Mednem. Promet po njem je sicer stekel že pred slabim mesecem, a šele prejšnji teden je bil opravljen končni komisijski pregled, na podlagi katerega je Direkcija Republike Slovenije za ceste zaprosila za končno uporabno dovoljenje.

Cestni odsek, po katerem se več kot 20.000 voznikov na dan iz Medvod, Škofje Loke ter Poljanske in Selške doline vozi v Ljubljano, je bil za promet od januarja 2014 urejen enosmerno s semaforjem. Nadvoz v Mednem je bil namreč eden od 15 premostitvenih objektov, na katerih je direkcija za infrastrukturo zaradi varnosti uvedla omejitve. Denarja za celovito prenovo sprva ni bilo, zato je direkcija sklenila zgraditi montažni most, ki bi začasno nadomeščal starega in omogočal normalen pretok prometa. Po enem letu pritožb in revizij pa je čudežno kapnil denar, zato so se na direkciji čez noč odločili, da bodo zgradili nov nadvoz. Zanj so odšteli slaba dva milijona evrov.

Župani za cenejšo in hitrejšo rešitev

Župan občine Medvode Nejc Smole je kljub vsem kolobocijam vesel, da je končno odpravljen enosmerni promet, ki je povzročal prometne zastoje in precej slabe volje tako med dnevnimi migranti iz Gorenjske kot tudi med občani Medvod. »Priložnost pa smo župani nekaterih gorenjskih občin izkoristili za pogovor o prihodnjem reševanju vpadnice v Ljubljano. Most v Mednem je namreč sprostil promet v Medvodah. Spet pa smo tam, kjer smo bili pred dvema letoma in pol. To pomeni, da se bodo kolone spet vile na začetku Celovške ceste oziroma od Stanežič naprej, kar je stalnica zadnjih 15 let,« je povedal Smole.

Državni prostorski načrt, sprejet leta 2011, sicer predvideva, da se navezava do Ljubljane uredi s sodobno štiripasovnico, vendar so župani glede »megalomanskega« projekta skeptični, zato so predlagali, da se traso Jeprca–Stanežiče ureja po etapah s prioriteto reševanja ozkih grl. Dejstvo je namreč, da projekta, ki je bil čez palec ocenjen na 350 milijonov evrov, država v tem trenutku ni sposobna financirati.

»Minister se je strinjal s faznim urejanjem trase od Mednega proti Ljubljani. To bi bila srednjeročna rešitev, kar pomeni, da bi bila realizirana čez največ pet let. Dolgoročno pa bi morali razmišljati o obuditvi ideje o navezovalni cesti z Jeprce oziroma Meje do Vodic. Za občine okrog Škofje Loke je rešitev zanimiva, ker bi dobile dostop do avtoceste, za našo občino pa prav tako, saj bi se znebili tranzitnega prometa skozi Medvode, Smlednik in Zbilje,« je pojasnil Smole. Omenjene predloge s finančno konstrukcijo naj bi Dars preveril do konca leta.