Tako je pred kratkim francoski informacijski pooblaščenec uradno posvaril Microsoft, naj vendarle že omeji zbiranje osebnih podatkov v najnovejši različici svojega operacijskega sistema. Podobno so na Nizozemskem februarja letos opozorili Facebook.

Seveda, boste rekli, s tem ni nič narobe, podjetje pač dobro izkorišča trženjske potenciale svojih storitev. A če zadevo pogledamo z druge strani, lahko hitro vidimo, da prilagajanje oglasov in vsebin na podlagi uporabniških preferenc vodi v informacijsko slepoto. Program bo namreč že vnaprej vedel, na katere vsebine se bo uporabnik odzval pozitivno, in mu »negativnih« vsebin sploh ne bo več prikazoval.

Na skrajnem koncu bo uporabnik ujet v topel balonček prijetnih informacij, hkrati pa določenih novic in vsebin sploh ne bo videl, ker bo program ocenil, da so zanj preveč neprijetne oziroma preveč negativne. Da se uporabnika z njimi ne splača razburjati.

Kako se temu izogniti? No, zadeve se je treba lotiti na več koncih.

Za začetek brskajte po spletu anonimno oziroma brez prijave v vaš najljubši brskalnik. S tem boste preprečili, da se brskalne navade vežejo na vaš profil in vam tako onemogočajo, da bi dobili »čiste« zadetke brskanja.

Uporabljajte VPN-rešitve. O tem smo v preteklosti že pisali, ključna lastnost takih storitev je, da vam pomagajo začasno zakriti IP-naslov, ki je eden od glavnih identifikatorjev uporabnikov na spletu.

Brišite piškotke. Sicer piškoti že zdavnaj niso več edina tehnologija, s katero storitve sledijo uporabnikom po spletu, a brisanje ne more škodovati.

Previdno uporabljate mobilne aplikacije. Z mobilnimi aplikacijami za novice, ki po navadi izhajajo samo iz enega vira, je lažje usmerjati tok informacij in preprečiti, da bi uporabnik dobil več različnih pogledov na isti dogodek.

Optimizacija vsebin in prilagajanje spleta uporabnikov zveni smiselno samo na prvi pogled. V bistvu pa to pomeni poneumljanje uporabnika, skrivanje informacij in v skrajnem primeru friziranje možganov ljudi, ki si želijo celostnih informacij.