Redko se zgodi, da se voznik policistom zahvali, ko mu ti odvzamejo vozniško dovoljenje. Prav to se je zgodilo v sredo ob sedmih zjutraj na dolenjski avtocesti, kjer so policisti naleteli na povsem izčrpanega voznika tovornjaka, ki ga je delodajalec silil, da vozi brez počitka 14 dni zapored: »Po zaključku postopka se je voznik iskreno zahvalil policistoma, da sta mu odvzela vozniško dovoljenje in mu tako omogočila prepotreben počitek. Sam je priznal, da je popolnoma izčrpan in ni v primernem stanju za vožnjo, a ga delodajalec sili v vožnjo in mu prepoveduje počitke,« so včeraj sporočili z generalne policijske uprave. Šofer tovornjaka je bil bržkone manj zadovoljen s kaznijo. Zaradi več kršitev bo moral plačati 3890 evrov kazni, njegov delodajalec pa bo moral še bistveno globlje seči v žep po kar 13.670 evrov.

Izredni prevoz in izredne kršitve

Policisti specializirane enote za nadzor prometa so na italijanskega tovornjakarja postali pozorni zaradi ekstremno dolgega tovora. Zaustavili so ga na počivališču Dul na dolenjski avtocesti in prekinili njegovo tovorjenje naftovodnih cevi iz Italije na Hrvaško. Posumili so, da njegov tovor presega dovoljeno dolžino (16,5 metra) in potrdilo se je, da je bil predolg za meter in deset centimetrov. To pa pomeni, da bi lahko Italijan naftovodne cevi prevažal le ob predhodno pridobljenem dovoljenju za izredni prevoz, vendar njegov italijanski delodajalec zanj niti ni zaprosil. Prav tako bi moral biti tako velik tovor tudi ustrezno označen z znakom za izredni prevoz in rumenimi utripajočimi lučmi.

Ko sta policista iz patrulje preverila Italijanov digitalni tahograf, se je pokazalo še več kršitev. Voznik je vozil kar 14 dni zaporedoma, čeprav bi moral najkasneje po šestih dneh imeti tedenski počitek. Skupaj je v dveh tednih imel samo devet, namesto 45 ur počitka. Voznik je v enem dnevu prevozil 13 ur in 57 minut, čeprav lahko tovornjakarji vozijo le deset ur na dan.

»Posledica teh grobih kršitev je bila popolna izčrpanost in izredno slabo psihofizično stanje voznika. Udeležba takega voznika v cestnem prometu, ki poleg tega opravlja še izredni prevoz, kar zahteva posebno mero zbranosti, je lahko kritična,« so bili včeraj ogorčeni na generalni policijski upravi. Policisti so šoferju za 45 ur vzeli vozniško dovoljenje, tovornjak pa so s tovorom vred izločili iz prometa, dokler si ne bo italijanski prevoznik priskrbel ustreznih dovoljenj.

Klobasa: Potrebujemo 24-urni nadzor

»Slovenska policija in inšpektorat se zoperstavljata temu, kar obrtna zbornica zahteva že več let. To je, da je treba vzpostaviti 24-urni nadzor s 30 cariniki, 30 inšpektorji in 30 policisti. Tak 24-urni nadzor mora potekati vsaj en teden skupaj. Ta voznik je bil nevaren vam in meni. Naši inšpektorji pa hodijo na domove slovenskih prevoznikov in preverjajo, ali so prav vpisali čas vožnje,« je bil včeraj besen tudi predsednik sekcije za promet pri obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Andrej Klobasa, ki je bil prav včeraj na sestanku na ministrstvu za infrastrukturo. Govorili so tudi o tej problematiki. Klobasa čez palec ocenjuje, da vsaj 50 odstotkov tujih voznikov tovornjakov, ki potujejo skozi Slovenijo, tako ali drugače krši predpise glede dovoljenega časa vožnje, pa tudi hitrosti.

»Ko se jaz peljem iz Ljubljane proti Mariboru in vozim 100 kilometrov na uro, me prehiti ruski, poljski, romunski ali bolgarski tovornjak. Tahografe imajo prirejene, drugega nadzora tujih voznikov pa je malo,« nam je pojasnjeval Klobasa, ki po drugi strani meni, da slovenski avtoprevozniki niso problematični. Dopušča sicer možnost, da tudi nekateri naši delodajalci voznike silijo v prekoračitve delovnega časa, vendar je po njegovem mnenju nadzor nad domačimi avtoprevozniki pogost, tako da se tovrstne kršitve zaradi visokih kazni niti ne izplačajo.