Potem ko je nemška dežela Porenje - Pfalška praktično že sklenila pogodbo o prodaji regionalnega letališča Hahn v bližini Frankfurta kitajskemu kupcu Shanghai Yiqian Trading (SYT), je prišlo na dan, da vlagatelja na Kitajskem nihče ne pozna ter da gre za podjetje nabiralnik brez kakršnih koli informacij o poslovanju in boniteti. Plaz kritik se je usul na svetovalca pri prodaji, KPMG, ki je za svetovanje in druge s poslom povezane dejavnosti od leta 2012 pobral več kot šest milijonov evrov. Najostreje je KPMG napadel nekdanji ministrski predsednik dežele Porenje - Pfalška iz vrst SPD Rudolf Scharping. Družbi je očital, da je svoje delo opravila malomarno in da bi že ob malo bolj podrobnem pregledu kitajskih podatkov lahko ugotovili, da gre za prevaranta. Scharping, ki sicer svetuje nemškim in kitajskim podjetjem, pravi, da do podatkov o kitajskih podjetjih ni težko priti.

Deželna vlada Porenja - Pfalške je posel, vreden okoli 13 milijonov evrov, preklicala tik pred zdajci, ko so se pojavili dvomi o verodostojnosti bančnih podatkov kupca. Porenje - Pfalška je 82,5-odstotna lastnica letališča, s katerega letijo nizkocenovni letalski prevozniki, največji med njimi je Ryanair. Preostanek delnic ima v lasti dežela Hessen. Letališče že leta posluje z izgubo.

V KPMG kritik ne želijo komentirati. V kratkem odgovoru na naša vprašanja so zapisali le, da v skladu s pogodbo z naročnikom postopka prodaje ne morejo komentirati. Nedavno so sicer v izjavi za javnost dejali, da pogodba z naročnikom ni vsebovala pregleda kupcev na kraju poslovanja. Deželno računsko sodišče zdaj preverja, kdo je odgovoren za propadli posel. Za interpretacijo krivde se je že vnel boj med strankama SPD in CDU, kjer menijo, da je za propad posla odgovorna deželna vlada sama, saj da je spregledala opozorila o kupcu, ki naj bi jih KPMG deželni vladi vendarle posredoval. V deželni vladi pravijo, da je KPMG aprila res opozoril na manjšo nejasnost okoli imena lastnika SYT, a da naj ne bi šlo za nič resnega oziroma vrednega dodatnega preverjanja in da jim KPMG ni odsvetoval prodaje. KPMG naj bi dodatno preverjanje nejasnosti priporočil šele sredi junija.

KPMG po propadlem poskusu prodaje kitajskemu kupcu pogajanja nadaljuje z drugima dvema ponudnikoma, ki se, kot so sporočili z deželnega notranjega ministrstva, še vedno zanimata za nakup letališča. Kdo sta potencialna kupca, ni znano. Za letališče se je zanimalo kar 30 kupcev, v ožjem izboru pa jih je ostalo osem, od katerih je nazadnje največjo kupnino ponudil kitajski SYT. Slednji je že nakazal del kupnine, nato pa iz nepojasnjenih razlogov deželi ostal dolžan za vrsto nepremičnin na letališču. Zaradi slednjega so se odločili posel prekiniti, zdaj pa preverjajo, ali bi od nesojenega kitajskega kupca lahko izterjali odškodnino zaradi prevare.

Na notranjem ministrstvu dežele naj bi po poročanju nemških medijev preverjali tudi, ali bi lahko odškodninski zahtevek vložili proti KPMG. Po nekaterih informacijah naj bi svetovalna pogodba vključevala določilo o odškodnini ob morebitnem malomarnem preverjanju kupca. Odškodnina naj bi znašala kar do deset milijonov evrov, torej skoraj toliko, kolikor znaša kupnina za letališče.

Do zgodnjih 90. let prejšnjega stoletja je bilo Hahn vojaško letališče, ki je služilo predvsem tam lociranim ameriškim vojakom in njihovim družinam. Ko so se slednji umaknili, je zaživelo kot letališče za prevoz potnikov in tovora. V najboljših časih pred krizo leta 2008 je letališče, ki je bilo do leta 2009 v lasti Fraporta, novega lastnika Aerodroma Ljubljana, oskrbelo tudi do štiri milijone potnikov, nato pa je promet začel upadati. Ključni razlog za to je odločitev največjega tamkajšnjega prevoznika Ryanaira, da bo del svojih letov preusmeril na večja nemška letališča. Slabost hahnskega letališča je namreč v tem, da je v primerjavi z drugimi podobnimi regionalnimi letališči od glavnih mest bolj oddaljen in zato slabše dostopen.