Že šest let je minilo, odkar so predstavniki ljubljanske mestne občine slavnostno skupaj s Severnim mestnim parkom ob Navju odprli podhod pod Vilharjevo cesto. V njem so predvideli tudi sedem zastekljenih lokalov, toda ti so zaradi naknadne odločitve za drago dvigalo ostali brez prezračevanja, priključkov za vodo, strojnih, električnih in drugih inštalacij.

Kot so nam že takrat pojasnili pristojni, so za 1,2 milijona evrov delavci Komunalnega podjetja Ljubljana pri gradnji, ki se je prav zaradi vgradnje dvigala razvlekla s prvotnih 90 dni na skoraj devet mesecev, izvedli le »tisto najnujnejše, kar omogoča povezavo z atrijem in obstoječim podhodom pod železniškimi tiri«.

Pripravljeni na oddajo

Uporabno dovoljenje so na občini vseeno dobili, a zavedali so se, da bo treba prostore v četrtni gradbeni fazi za lažjo prodajo oziroma oddajo najprej spraviti v boljše stanje. Kljub temu so se zganili šele leta 2014 in poiskali izvajalca zaključnih del, ki pa zaradi zalitja podhoda več mesecev ni začel delati, saj je občina dolgo čakala na odločitev in denar zavarovalnice in šele zatem popravila posledice poplave.

Z več kot enoletno zamudo so tako šele pred nekaj meseci delavci tokrat končno res opremili nesrečne lokale, prav tako so Bežigrajska vrata očiščena ptičjih iztrebkov in vse steklene stene so v popolnem stanju. Čeprav notranjost prostorov še vedno ne deluje, kot da je pripravljena na najemnike, so nam v občinski službi za razvojne projekte in investicije zatrdili, da so bila dela pravočasno končana in da je bil opravljen tudi že tehnični pregled. »Le prostor, ki je namenjen gostinski dejavnosti, bo moral morebitni najemnik sam urediti za obratovanje,« so dodali.

Brez pokrite kolesarnice, a vsaj servis koles

Konec aprila so pridobili še pravnomočno uporabno dovoljenje za prostore v podhodu, a ti še vedno niso dočakali prvih najemnikov. Kot napovedujejo, naj bi razpis za oddajo predvidoma objavili še ta mesec, glede vsebine pa tokrat razkrivajo, da bo del prostorov namenjenih društvenim, del pa tržnim dejavnostim.

Prvotno idejo, da bi v prostoru, ki je ostal nezastekljen, uredili pokrito kolesarnico za varno hrambo koles, so v vsem tem času že opustili. Računali so namreč na evropska sredstva, vendar njihova kandidatura ni bila uspešna in so nato kolesarjem ponudili le nekaj stojal za kolesa.

Ker ta podhod, ki predstavlja pomembno povezavo Bežigrada z mestnim središčem, kljub negodovanju Slovenskih železnic tako kot sosednjega pod železniškimi tiri vsakodnevno uporablja zelo veliko kolesarjev, pa so nam na občini razkrili, da bodo poskusili vsaj enega izmed lokalov oddati serviserjem koles.