Ni lahko posnemati legende. Še težje jo je zadeti do potankosti. Junaki filmskega platna so na primer svojevrstna in velikokrat nerešljiva naloga. Robert de Niro si je na primer s Taksistom postavil spomenik, ki se navezuje tudi na avtomobile. Kako torej ustvariti novega Taksista? Najbolje, da se vzame le ime, vse drugo pa prepusti inženirjem, ki naj delo začnejo s praznim listom papirja. In tako so se prevoznega sredstva lotili pri Kii. Ime niro je pravo, vse drugo pa je novo. Novo, da bolj ne more biti. In tudi z nirom so združili več svetov v enem, za kar imajo precej dobrih argumentov.

Po njihovih podatkih se bo trg hibridnih vozil do leta 2023 močno povečal, kar za 19 odstotkov, in to na račun zmanjšanja prodaje dizelskih avtomobilov, zato bodo v naslednjih letih pripravili kar 11 modelov s tako imenovanim zelenim pogonom. Pred dvema letoma je ledino zaoral električni soul, zdaj zgodbo nadaljuje niro, letos sledi še priklopna optima, v naslednjem letu pa niro plug-in. Sicer je Kia v lanskem letu v Evropi zabeležila kar 8,8-odstotno rast, prodali so 385.000 vozil. Da so tako imenovani križanci zelo priljubljeni in ponujajo poleg udobja tudi veliko prostora, pa je tudi že znano. A ker v očeh kupcev slednji veljajo za premalo uporabne v mestih in porabijo preveč goriva, je logično, da so z nirom nakazali, kako jih narediti še boljše. In so na kolesa postavili povsem novo vozilo.

Niro tako sedi na novi platformi, v dolžino meri 4,36 metra in je s tem tudi dimenzijsko obvladljiv, ponuja pa za 427 litrov prtljažnega prostora, ki ga je mogoče povečati do 1425 litrov. Poleg oblike, ki naj bi izžarevala dinamiko, je seveda njegova največja in najpomembnejša odlika hibridni pogon. Posebej za ta namen so veliko pozornosti namenili tudi podvozju, dušenju hrupa in vibracij, še celo v volanski mehanizem so vgradili dušilne elemente, ki voznika »obvarujejo« pred vplivi pogona, da ne čuti, kdaj deluje elektromotor, kdaj bencinski in kdaj oba sočasno. Prav tako so zvok in tresljaje dodatno zadušili z izolacijskimi elementi v potniški kabini, v veliki meri pa so uporabili tudi lahke materiale, na primer aluminij, s katerimi jim je uspelo težo znižati za 11 kilogramov v primerjavi s tem, če bi uporabili klasične materiale. Vse to zato, da bo niro še bolj lahkotno zapeljal skozi ovinke. In v veliki meri jim je tudi uspelo.

Pogonski sklop je seveda nekaj posebnega, čeprav gre za že znan recept: kombinacijo bencinskega in elektromotorja, ki pa sodelujeta na način, ki je zelo inovativen. Kot omenjeno, je pogon sestavljen iz 1,6-litrskega bencinskega motorja, ki zmore 105 konjev (77 kilovatov), dodali so mu na novo zasnovan 44 KM (32 kW) močan elektromotor in še celo vrsto stvari, začenši z elektronsko nadzorno enoto, s čimer je vozniku skupno na voljo 141 KM (104 kW) za pogon vozila. Niro je v osnovi zasnovan z dvokolesnim pogonom, moč motorja pa se na kolesa prenaša prek 6-stopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko, kar je tudi posebnost pri hibridnem vozilu.

Novi niro je tudi inteligentno vozilo. Pogonska enota celo predvideva, ali se pred vami cesta dviguje ali spušča, in se temu primerno pripravi na naslednjo nalogo. S tem optimizira porabo goriva, vozniku pa pomaga pri varčnejši vožnji, ne da bi ta to dejansko vedel. Baterija za elektropogon je nameščena pod zadnjo klopjo, poleg 45-litrske posode za gorivo, polno zmogljiv in delujoč pogonski sklop pa porabi v kombinaciji s 16-palčnimi kolesi 3,8 litra goriva na 100 kilometrov vožnje. Niro je sicer na voljo tudi z 18-palčnimi kolesi, poraba pa pri tej različici, ki je naravnana bolj na dinamiko, znaša okoli 4,4 litra. Da sta varnost in udobje pri vozilu te generacije in časa logična, govori tudi dejstvo, da je niro opremljen s številnimi varnostnimi elektronskimi dodatki, naprodaj pa bo tudi pri nas od septembra dalje. Cene za zdaj uvoznik še nima, bo pa zagotovo višja od športnega terenca sportaga, se pravi predvidoma nad 20 evrskimi tisočaki.