Poletje je čas, ko Ljubljano preplavijo turisti. Skorajda ga ni obiskovalca prestolnice, ki ne bi obiskal ljubljanskega gradu, takšnih je bilo lani na primer 1.190.441 (61.392 več kot leto prej). Toda Ljubljana med turisti ni priljubljena le zaradi te znamenitosti. Mnogi se odpravijo tudi v muzeje, ki pa se morajo nekoliko bolj potruditi, da bi pritegnili pozornost. Na kakšen način si to prizadevajo, smo vprašali pet priljubljenih ljubljanskih muzejev, v katerih so lani obiskovalci najpogosteje uporabili turistično kartico urbana.

Mestni muzej

V Mestnem muzeju svoje programe na spletni strani predstavljajo v slovenskem in angleškem jeziku, dejavni so tudi na družbenih omrežjih. V poletnem času so pospešili oglaševanje, ki je še posebno zgoščeno v turističnih središčih, promocijski materiali so na voljo tudi v angleškem jeziku. S pomočjo sodelovanja z zavodom Turizem Ljubljana pred začetkom turistične sezone svoje programe in razstave predstavljajo tudi na raznih turističnih borzah po Evropi. Povezujejo se s hoteli in hostli, ki jih obveščajo o aktivnostih in se dogovarjajo za posebne ponudbe za njihove goste. V minulem letu je mestni muzej obiskalo 23.230 turistov (dva odstotka več kot leto prej).

Moderna galerija in Muzej sodobne umetnosti

Imajo kombinirane vstopnice za Moderno galerijo in Muzej sodobne umetnosti na Metelkovi, s čimer so povezani tudi nekateri popusti. Povezani so tudi z nekaterimi hoteli, gostje hotela Vander Urbani resort imajo prost vstop v oba muzeja. Poudarjajo, da je tudi Moderna galerija vključena v turistično kartico urbana, s katero imajo turisti popust. V zadnjih letih so zaznali povečan obisk turistov, v minulem letu jih je vstopnico kupilo 4660.

Prirodoslovni muzej

Turiste med drugim privabljajo s sodelovanjem z drugimi muzeji (skupne vstopnice z Narodnim muzejem), s promocijo v okviru zelene prestolnice, z zloženko v petih tujih jezikih in zloženko Živela evolucija! v angleščini, z letaki, spletnimi novicami... Sodelujejo tudi v promocijskih akcijah v okviru Skupnosti muzejev Slovenije, pripravljajo vsebine za aplikacije na mobilnih telefonih, imajo vodnike in avdiovodnike v več jezikih. V minulem letu se je obisk povečal, med obiskovalci je bilo 5085 turistov.

Narodni muzej (Prešernova cesta)

V Narodnem muzeju na Prešernovi cesti pravijo, da so zastavili celosten koncept za povečanje obiska tujih turistov. V ta namen so v poletnem času podaljšali odpiralni čas v četrtek in soboto (od 8. do 22. ure). Učinek zgodnejšega odpiranja vrat muzeja je viden predvsem pri turistih iz Azije, ki pogosto pridejo na ogled v zgodnjih jutranjih urah. K sodelovanju so povabili profesionalne turistične vodnike z licenco za vodenje po Narodnem muzeju. Promovirajo se tudi na spletnih straneh in po agencijah. Načrtujejo za 20 odstotkov povečan obisk tujih turistov. Teh je minulo leto v Narodni muzej na Prešernovi prišlo 5000.

Narodna galerija

Turistom je namenjena posebna zloženka v angleškem jeziku, v kateri je zapisanih deset razlogov, zakaj obiskati Narodno galerijo. Da bi se še bolj približali tujim obiskovalcem,  so natisnili zloženke  v več jezikih, naslovnice pa krasijo tista umetniška dela iz stalne zbirke, ki so najbližje okusu turistom iz države, ki jih nagovarjajo. Zloženke so razposlali v turistične informacijske centre, hostle, hotele, povezani so s turističnimi agencijami in vodniki. Osredotočeni so na španske, francoske, italijanske, ruske in nemško govoreče turiste, vodstva imajo tudi v japonskem jeziku. V Narodni galeriji pravijo, da se je obisk turistov v zadnjih letih povečal. Lani, ko jo bila galerija delno zaprta zaradi prenove, jo je obiskalo 5000 turistov. Letos so število tujih obiskovalcev v prvih poletnih tednih v primerjavi z lanskim poletjem presegli.

Obisk v ljubljanskih muzejih

muzeji

PODATKI

OBISK LETA 2015

OBISK TURISTOV LETA 2015

124.562

Mestni muzej Ljubljana

23.230

Moderna galerija in

Muzej sodobne umetnosti

69.681

4660

32.600

Prirodoslovni muzej

5085

Narodni muzej

(Prešernova)

30.000

5000

5000

Narodna galerija

/

0

40.000

80.000

120.000