»Lego kocke so moja strast,« je na lego počitnicah v Domžalah brez zadrege povedal Jure z Vira, ki je končal drugi razred osnovne šole Rodica. »Imam jih raje od risank, z njimi pa se igram že od vrtca in še od prej,« je nadaljeval in se pohvalil, da lahko sestavi novo veliko škatlo lego kock že v enem dnevu. Ena od njih pa je bila tako težka, da jo je sestavljal ves teden, je priznal in razložil, da med šolskim letom kocke sestavlja že zjutraj pred zajtrkom, potem pa spet, ko pride iz šole. Na lego počitnice ga je seveda prijavila mama, ki očitno dobro ve, s čim si bi Jure rad popestril tudi počitniške dneve.

»Tudi mene so prijavili starši,« pove Ula iz Domžal, ki je končala peti razred osnovne šole Venclja Perka, in na glas razmišlja, da verjetno zato, da bi se jih bolje naučila sestavljati. Seveda jih rada sestavlja tudi doma, nadaljuje in doda, da ima najraje pravljične. Je pa kajpak zanimivo tudi na tečaju, kjer sestavljajo tehnično zahtevnejše kocke in lahko svoje mojstrovine povežejo z računalnikom, ki jih poganja in premika...

O tehničnem poklicu ne razmišlja, je povedala Ula. Verjetno bo kuharica, pravi in pojasni, da sestavine kar zmeče v lonec, pa ji vedno uspe in je vedno vse okusno. Kot še pravi, tudi kuharstvo ni daleč od sestavljanja kock, saj lahko sestavi kuhinjo in se z njo igra.

Klara iz Dragomlja, ki je končala šesti razred osnovne šole Dragomelj, je želela na lego počitnice prav zaradi tega, da bi spoznala, kaj vse je mogoče narediti iz teh kock, kako sestavljati motorje in robote, kako jih poganjati... »Sem že prej hotela v neki drug lego program, potem pa je mama izvedela za te počitnice in sem prišla sem, ker je bližje,« pravi Klara, ki ima doma zelo veliko lego kock in jih raje sestavlja po domišljiji kot po navodilih. Največkrat gradi velike hiše. Včasih so se igrali skupaj s starejšima bratoma, a njiju danes kocke ne zanimajo več, še pove. Hiše in kmetije doma z očkom rad gradi tudi Nik iz Domžal, ki je končal prvi razred. Na lego počitnice, ki vključujejo tudi športne aktivnosti in obiskovanje bazena, so ga doma prijavili, ker ga starejši bratec ne more paziti, je še povedal.

S kockami se učijo programiranja

»Na lego počitnicah se seznanjamo predvsem z izobraževalnimi programi, začeli smo s programi We Do, s katerimi se otroci poleg sestavljanja naučijo tudi programiranja, kako se poveže zobnike in motorje, ki kocke premikajo. Ob bazenu bomo sestavljali tudi preproste zgodbice in se na koncu nekoliko posvetili še robotiki,« našteva ustvarjalka Zavoda 1-2-3 Nika Ponikvar iz Kamnika, ki študira pedagogiko. Prepričana je, da ji bodo nove izkušnje koristile tudi pri delu v šoli, ko se bo zaposlila. Zato je opravila tudi tečaj za lego izobraževalne programe, v katerih vidi velik potencial za igro v vrtcih in šolah. Kot pravi, je zelo navdušena, kako so kocke nadgradili v času, ko je odraščala.

Tečaj za ustvarjalca tehnika je z navdušenjem opravila tudi Petra Kuhar iz Kranja, ki jo kocke privlačijo že 25 let. »Všeč so mi tudi sedemkrat manjše nanokocke, ki prihajajo iz Japonske in se jih pri nas še ne dobi. Kar dva meseca sem iz njih sestavljala velik grad,« pove Petra, ki se sicer ukvarja predvsem s športno dejavnostjo. A kjer koli vidi otroke, ki sestavljajo kocke, hitro pride na pomoč, še pravi.

Program za starejše ali Lego za možgansko nego

Ustanoviteljice Zavoda 1-2-3 Mojca Grojzdek, Zdenka Katkič in Tina Porenta, ki organizirajo te počitnice, si želijo medgeneracijsko povezati mlajše in nekoliko starejše otroke ter odrasle in starejše. Kot pravi Mojca Grojzdek, so lego kocke kot nalašč za to. Pravi, da so izobraževalni programi pri nas še dokaj nepoznani, saj smo spoznali šele kakšne tri odstotke.

»Ti programi, predvsem program Story Starter, ljudi povezujejo tudi prek zgodb, ki so sprva majhne, povezane pa zrastejo v velike zgodbe. Pravi izziv je, kako povezati zgodbo mlajših z zgodbo starejših,« meni Grojzdkova in napove, da se bodo že septembra lotili novega programa z imenom Lego za možgansko nego. Izvajali ga bodo v domovih za starejše, enkrat tedensko pa se bodo starejši ob sestavljanju kock družili tudi v zavodu. »Kocke bodo sestavljali po miselnih izzivih,« še pove Grojzdkova in doda, da bodo s kockami lažje ohranjali možgane v funkcionalnem stanju.