»Zagonska podjetja so ciljna skupina, s katero velja delati, saj lahko prispeva k odpiranju novih delovnih mest, zagonu gospodarstva in dvigu BDP, ki zadnja leta stagnira,« je ob najavi šestega kroga tekmovanja Start:up leta, ki so ga odprli na forumu 100% Start:up, dejal Matej Rus, vodja tekmovanja in iniciative Start:up Slovenija. Izbor je sprva vodila mariborska Tovarna podjemov, ki je k sodelovanju pritegnila še Tehnološki park Ljubljana (TPL), Razvojni center IKT iz Kranja, sklade tveganega kapitala in tudi državo, ki dopolnjuje spekter startup ekosistema.

Lani se je na tekmovanje Start:up leta prijavilo 126 zagonskih podjetij, starih največ tri leta, in prav toliko se jih nadejajo tudi letos. Sodelovanje v tekmovanju jim namreč prinaša dodatne točke na razpisu P2 za zagonske subvencije, ki ga bo še ta mesec objavil Slovenski podjetniški sklad. Na voljo bo 4,16 milijona evrov, najvišja subvencija za novo ustanovljeno podjetje za prvo leto delovanja je 20 tisoč evrov, za naslednji dve leti pa podjetje lahko pridobi še 54 tisoč evrov. Sklad je od leta 2006 do danes s subvencijami v skupni vrednosti 14 milijonov evrov podprl 341 novih inovativnih podjetij, ki so ustvarila 512 novih delovnih mest.

Čeprav pogojevanje uspešnosti na razpisu s sodelovanjem v tekmovanju Start:up Slovenija marsikateremu zagonskemu podjetju ni všeč, organizatorji pravijo, da je to dobro, saj tako prepoznajo podjetniške ideje z največjim potencialom in jim na ta način lahko pomagajo produkt hitreje spraviti na trg, hkrati pa s tem gradijo odličnost in konkurenčnost mladih podjetij. Zmagovalec tekmovanja namreč prejme 10 tisoč evrov denarne nagrade in vstopnico za podjetniško usposabljanje CEED Top Class, najboljša podjetja pa povabijo tudi v program Go:Global, v okviru katerega jim z intenzivnim mentorskim programom in pomočjo izkušenih podjetnikov pomagajo na tuje trge in do hitre globalne rasti.

»Včerajšnjega foruma 100% Star:up v ljubljanskem tehnološkem parku se je udeležilo približno 250 mladih, pa tudi malce starejših posameznikov, kar pomeni, da zanimanje za podjetništvo v Sloveniji narašča,« ugotavlja Iztok Lesjak, direktor TPL, ki pozdravlja tudi primere, ko se podjetnikom zalomi in projekt opustijo ter se lotijo novega. »Takšnih je med deset do dvajset na leto, a njihovega neuspeha ne gre obsojati. Prav je, da so drzni in poskusijo znova,« pravi Lesjak.

Rok za prijavo na tekmovanje je 15. marec, najboljše zagonsko podjetje pa bodo razglasili na mednarodni podjetniški konferenci PODIM, ki bo 15. maja v Mariboru.