Od kje ideja za H2O-Pal in koliko časa ste jo razvijali?

Tako mojo mati kot mojo partnerko moram konstantno opominjati, da morata piti vodo, sicer ju doletijo utrujenost, slabo počutje in glavobol. Zato sem jima hotel kupiti pametno stekleničko, ki bi beležila količino popite vode. Take stekleničke nisem našel, zato sem se odločil, da jo naredim sam. Prvi prototip sem razvil že februarja, zadnje štiri smo pripravljali predvsem predstavitev za Kickstarter.

Ali je napravo mogoče namestiti tudi na druge tovrstne stekleničke ali je fiksna za tisto, ki jo podporniki dobijo zraven z naročilom na Kickstarterju?

Ideja je, da stranka kupi podstavek za svojo najljubšo stekleničko, ampak je podstavek, ki ga promoviramo na Kickstarter kampanji, prilagojen samo za stekleničko, ki jo ponujamo v kompletu. Tako celoten produkt lahko res lepo izgleda in kupci dobijo že uporaben izdelek.

Zakaj potrebujete 95.000 dolarjev oziroma za kaj jih boste namenili?

Denar potrebujemo za zagon proizvodnje. Največji fiksni stroški so izdelava orodja za brizganje plastičnih kalupov in certifikati, ki nam omogočajo prodajo v tujini. Ker smo celotno napravo razvili sami, potrebujemo certifikate FCC, IC in Bluetooth, za Evropo pa tudi CE certifikat.

Kakšna je vaša konkurenca in zakaj ste vi boljši od nje?

V zadnjih mesecih sta prišla na internet dva projekta pametne stekleničke. Pred tem ta segment sploh ni obstajal. Razlika med nami in ostalima dvema je, da mi uporabljamo senzor za merjenje mase stekleničke, kar pomeni, da podstavek enostavno stehta maso stekleničko in tako vemo, koliko vode je v njej. Na ta način voda v steklenički nikoli ne pride v stik z našim podstavkom. Konkurenca pa uporablja pretočne metre, kar pomeni, da se pije vodo po slamici. Ta potuje skozi nek mehanizem, kjer se na podlagi pretoka vode mehansko meri, koliko si spil. Pri tem obstaja možnost kontaminacije vode, problem čiščenja stekleničke in podobno. Našo "pametno stekleničko" se zato uporablja enako kot vse ostale, le da na vsake toliko lahko pogledamo na telefon in dejansko vidimo, koliko smo spili. Poleg tega je konkurenca do zdaj predstavila le simulacije, ne pa tudi dejanskega izdelka.

Kako deluje H2O-Pal? In kako naprava, ki je povezana prek bluetootha vpliva na vzdržljivost baterije telefona?


H2O-Pal tehta maso stekleničke in tako ve, koliko vode je v njej. Vgrajen ima pospeškomer, ki našemu pametnemu algoritmu omogoča, da sledi, kaj se s stekleničko dogaja in tako meri njeno težo le, kadar je prišlo do ustrezne spremembe stekleničke, denimo ko jo primemo v roke in jo nesemo k ustom in jo potem položimo nazaj na mizo. Hkrati pa ima vgrajen tudi notranji spomin, kamor se vse te meritve beležijo. Ko se naprava poveže s telefonom, se te meritve prenesejo na telefon. H2O-Pal se periodično povezuje s telefonom. Govorimo torej o nekaj milisekundah največ nekajkrat na uro, kar pomeni, da obe napravi, tako podstavek kot telefon, porabita zelo malo energije.

Zakaj ste se odločili najprej za iOS? Nameravate razviti tudi aplikacijo za android, kdaj jo lahko uporabniki pričakujejo?

H2O-Pal uporablja zadnje Bluetooth 4.0 čipovje, ki nam omogoča tako majhno porabo energije. Apple ga podpira že od iPhone 4S naprej, android pa šele od septembra. Poleg tega za iOS razvijše aplikacijo za en telefon, pri androidu pa jo moraš prilagajati skoraj vsakemu telefonu posebej. Zavedamo se pomembnosti androida, se posebej za domače in evropsko tržišče. Če se bo naša kampanja na Kickstarterju odvijala v pravi smeri, se bomo potrudili, da ponudimo podporo za andorid naprave že tekom kampanje.

Ste kampanjo za Kickstarter oblikovali sami ali ste se povezali tudi s kom, ki je že imel uspešno kampanjo na KS? Kako ste določali ceno, na katere uporabnike oziroma trge ciljate, kaj si obetate od same kampanje?


Kampanjo sva skoraj v celoti oblikovala z bratom Matejem. Ciljamo na aktivno populacijo uporabnikov pametnih telefonov, ki se zavedajo pomembnosti zdravega življenja, torej na uporabnike, starejše od 20 let. Povezali se nismo z nikomer in če sem iskren, sem naredil veliko napako, ker sem podcenil pomembnost medijev ob zagonu kampanje. Ostali projekti imajo medijsko podporo (svetovnih) medijev zagotovljeno že pred zagonom projekta, mi pa smo se šele zdaj zaceli ukvarjati s promocijo. Tako nas je trenutno na Kickstarterju težko izslediti, delamo pa vse, kar je v naši moči, da to popravimo.

H2O-Pal lahko podprete na povezavi.