»Nenehno smo razmišljali o tem, kako bi lahko še dodatno izboljšali dostop do ključnih podatkov in metrik poslovanja, še posebej za tiste kadre, ki se vsak dan soočajo s sprejemanjem pomembnih strateških poslovnih odločitev in večino svojega časa preživijo zunaj pisarn,« povzema izkušen podjetnik Davorin Gabrovec, ki že od vsega začetka vodi ekipo.

Pred dnevi ste na konferenci DEMO Fall predstavljali svoj produkt. Za kakšno konferenco gre, s kakšnimi cilji ste se je udeležili in na kakšen odziv ste naleteli pri publiki?

DEMO je bila včasih ena najodmevnejših konferenc za lansiranje novih produktov. Na njej so med drugim svoje produkte prvič predstavila javnosti podjetja, kot so IBM, Salesforce, Yahoo in številna druga. Ne glede na to, da se je v zadnjih letih število takšnih konferenc zelo povečalo, pa se je tudi na letošnji DEMO Fall prijavilo več kot 1500 produktov. Organizator je izbral 41 finalistov, ki so predstavili svoje produkte v štiriminutnih predstavitvah pred skoraj tisoč poslušalci.

V sklopu te konference je Databox prejel tudi nagrado za najboljši »Big Data startup« v Silicijevi dolini v letu 2013, ki jo je podelilo podjetje SAP, eden največjih ponudnikov programske opreme na svetu.

databox_sap_bigdata_award.jpg


Se že pogovarjate s kakšnimi investitorji oziroma ali investicijo sploh iščete?
Databox ima dovolj kapitala od obstoječih ameriških investitorjev, tako da za zdaj ne iščemo dodatnih investitorjev. Je pa res, da se je zdaj ponovno precej povečalo zanimanje nekoliko večjih ameriških skladov. Dejstvo je, da smo v zelo perspektivni mobilni panogi in da imamo zelo dober izdelek, ki smo ga nekaj časa ustrezno usmerjali v razvoju skupaj z nekaterimi strankami.

Na trg ste prišli nekoliko kasneje, kot ste nameravali, kajne? Kaj je bil razlog za to, kaj vse ste še počeli s produktom v tem času?

Na trg smo prišli že marca, ko smo Zeppelin kot spletno aplikacijo ponudili nekaj več kot 2000 uporabnikom. Ključni odziv je bil, da so uporabniki želeli dostop do ključnih podatkov prek mobilnega telefona, kadar niso bili v pisarnah. To je bila tudi pobuda za razvoj prve verzije mobilne aplikacije. Maja smo na konferenci The Next Web lansirali Zeppelin za iphone in hitro se je izkazalo, da je bila to dobra odločitev. Pred poletjem smo nato opravili še nekaj več kot 100 intervjujev z vodilnimi kadri iz nekaterih velikih podjetij v Bostonu in to je bila zadnja potrditev, da smo zadevo v celoti zapeljali v mobilni segment. Poletje je bilo kot običajno zelo delovno in v nekaj mesecih je nastala popolnoma nova aplikacija za iphone, v celoti prilagojena novemu Applovemu konceptu iOS 7. Prvi odzivi so bili fenomenalni in šele po DEMO konferenci smo se začeli zavedati, da smo na odlični poti.


Spremenili ste tudi ime, iz Zeppelin v Databox. Zakaj ste se odločili preimenovati produkt in kako pomembno je torej ime produkta za blagovno znamko?

Z imenom oziroma še natančneje s spletno domeno (zeppelin.com) smo imeli že od samega začetka veliko težav in glede na dejstvo, da je precej lažje začeti z opisnim imenom, smo se odločili, da v sklopu spreminjanja produkta uredimo tudi blagovno znamko. Za relativno velik znesek smo kupili domeno databox.com in po prvih nekaj tednih lahko rečem, da je bila to ena naših najboljših investicij doslej.

Koliko uporabnikov ste že dobili na svojo stran in kako raste njihovo število? Pri vašem prejšnjem startupu Flowr ste dejali, da je bila napaka, da ste predolgo vztrajali v Sloveniji. Se pri Databoxu zdaj kaže, da je resnično bolje začeti v enem od tehnoloških središč?

Pri Flowrju in Zeppelinu smo imeli nekaj več kot deset tisoč uporabnikov, pri Databoxu pa imamo nekaj sto manjših podjetij, tudi nekaj izjemno velikih podjetij z nekaj deset tisoč zaposlenimi s seznama Fortune 100. To je za takšno majhno podjetje izjemen začetek in verjamem, da imamo zdaj odlično izhodišče tudi za naprej.

databox_iphone_landscape.jpg

Seveda je ključno, da si v enem izmed tehnoloških središč, kjer lahko imaš stik s tako velikimi strankami, in praktično nemogoče je kaj takega narediti iz našega lokalnega okolja.

Je bil torej Boston, skupaj  s pospeševalnikom TechStars, prava izbira?

TechStars je res odličen program, in če bi nam nekdo ponovno rekel, ali bi se še enkrat prijavili, bi v hipu rekel da. Čeprav se marsikomu zdi začetnih 6 odstotkov precejšen delež podjetja, ki ga dobi TechStars kot investitor, je celoten program mentorstva in skoraj direktnega dostopa do kogar koli v tej industriji vreden precej več.