Dobavitelji v avtoindustriji so naši najpomembnejši, najbolj strokovno usposobljeni kupci in hkrati tisti, ki gledajo predvsem na uspešno dolgoročno sodelovanje. Z njimi je resnično veliko veselje in čast delati, poleg tega pa sem se pri delu z njimi tudi veliko naučil, saj avtomobilske korporacije od njih pričakujejo le najboljše. Ta pričakovanja in zahteve pa se prenesejo tudi na nas. Pred kratkim je bilo možno prebrati nekaj člankov o dvigu rasti prodaje avtomobilov. Recimo priložen iz Forbsa me je spravil v dodatne skrbi, rast naj bi bila namreč umetno ustvarjena. Članek najdete tukaj: http://www.forbes.com/sites/neilwinton/2013/10/16/europes-car-sales-rally-thanks-to-discounts-dealer-action/

Kupovanje elektrike je terminski posel. To pomeni, da se danes odločaš za nakup določenih količin v prihodnjem obdobju. V primeru podjetij to pomeni za leto, dve ali tri naprej. Elektrika pa ni dobrina, ki bi jo lahko skladiščili. Če v omrežje vsak trenutek ni dana enaka količina, kot je iz njega vzeta, se ta sistem sesuje. Tako moramo skupaj s kupcem točno ugotoviti, koliko bo ta vsako uro v letu 2016 porabil. Vsaj vsako odstopanje od tega pomeni za nas dodatne stroške. Če kupec porabi manj energije od planirane, moramo to večinoma poceni prodati, če pa jo porabi več, moramo to drago dokupiti. V urejeni avtoindustriji to ni velik problem. Na žalost pa večina podjetij, ki dela pretežno za domači trg, živi iz danes na jutri in jim urno planiranje za leto 2016 deluje kot nepotrebna provokacija. Elektriko si lahko predstavljate kot kri v žilah, mi zelo hitro izvemo, če je kaj z našim pacientom narobe. Tako je nujno zelo dobro poznavanje njihovega dela, dogajanja v panogi, državi, regiji itd. Partnerski odnos v tem napovedovanju prihodnosti koristi obema. Enako velja tudi za vsako gospodinjstvo, kjer pa statistika velikih številk odigra svojo vlogo. Ste vedeli, da čez prvomajske praznike porabite najmanj elektrike kot v vsem letu?

Po dnevu odsotnosti se na moji mizi nabere cel kup pogodb, dopisov, naročilnic, mailov in računov na računalniku, ki čakajo na odgovore ali potrditve. Potrudim se biti čim bolj učinkovit, zadeve najprej razdelim po nujnosti in pomembnosti. Nujne in pomembne odgovorim ali uredim takoj. Manj nujne in nepomembne prestavim na večer. Mogoče niso ravno kreativen in zelo zabaven del dneva, so pa nujen in pomemben del, kjer sta potrebni samodisciplina in natančnost. Moja vloga predvsem pri pogodbah, računih in dopisih je zadnji kontrolni pregled.

Že spet se mi bo počasi začelo muditi na službeno pot na Gorenjsko. Prej z marketingom in prodajo dorečemo še vse aktivnosti pospeševanja prodaje do konca leta. Na mizi pri vodji marketinga že vidim naše poslovno darilo za novo leto. Kako hitro mineva čas, še dober mesec pa bo že vse v znamenju obdarovanja. Naša darila nikoli niso bogata, gre zgolj za manjšo pozornost na energetsko temo. Naš CRM pa poskrbi, da se ne zgodi, da bi prinesli darila k eni od naših zlatih Gazel, ki ima striktno prepoved sprejemanja daril, tudi simboličnih. Še nikoli me ni bilo tako sram kot tisti dan. Ta zgodba nikoli ne bo šla iz mojih možganov, kaj pa iz glav mojih prodajnikov? Zato preverim, če je zadeve zabeležena v CRM-ju in se odpravim na pot.

Ravno na poti proti prestolnici me obvestijo, da je vlada pravkar sprejela nov Energetski zakon in ga poslala v parlament. Energetski zakon je krovni zakon na našem področju in je nekaj, česar ne spreminjaš prav pogosto. Laično bi lahko rekel, da tako kot cestno prometni predpisi urejajo promet, tako ta zakon ureja področje energetike. Res je, da zamujamo s prejetjem tega zakona, in ker trenutno ne upoštevamo vseh direktiv EU, lahko državo doleti ogromna kazen. Ne razumem pa, da nas, če že niso upoštevali naših pripomb, niso, kot so javno obljubili, vključili v razpravo. Kljub temu, da smo poleti v ultra kratkem roku (približno dva tedna za 500 členov debel zakon) poslali številne pripombe. S trenutnim predlogom zakona poleg nas niso zadovoljni še številni drugi. Res se takšen krovni zakon ne piše za zadovoljstvo energetskih igralcev in – kot pravijo na ministrstvu – je namen, da dosežejo zanesljivost, konkurenčnost in nizkoogljičnost. Zadovoljni ali ne, v vsakem primeru jasno vemo, kako bomo nadaljevali na svoji uspešni poti.

Košarka s sodelavci iz skupine Elektro Celje. Nanjo pridem direktno iz službene poti, opremo imam vedno kar v avtu. Pomembno se mi zdi, da se s sodelavci družimo. Poleti sem obiskal Stockholm in zvečer se nisem mogel načudit nabito polnim fitnesom, ki so bili praktično za vsakim vogalom. Vprašam gostitelja, zakaj je temu tako? Preprosto, mi odvrne, da večina švedskih podjetij načrtno podpira rekreacijo svojih zaposlenih, saj s tem povečujejo njihovo produktivnost, skrbijo za njihovo zdravje in s tem zmanjšujejo izostanke z delovnega mesta. Ta podjetja svojim zaposlenim plačujejo uporabo fitnesa. Tudi pri nas v podjetju podpiramo številne športne dejavnosti in svojega švedskega sogovornika bi samo še dopolnil, da te prinašajo še kolektivni duh in s tem tudi veliko lažje in hitrejše sodelovanje v službi.