Povezali so se s podjetjem Geotronik in nastal je chipolo, obesek s tehnologijo bluetooth, ki se poveže s pametnim telefonom in se oglasi vedno, ko se ključi preveč oddaljijo od telefona. Glede na dozdajšnje uspehe slovenskih projektov v kampanji na Kickstarterju je pričakovati, da bo uspešen tudi chipolo. Kampanja Smart Wheel podjetnika Nika Klanška je denimo potrebnih 100.000 evrov zbrala v pičlih 35 urah, tako da se vodstvo Kickstarterja po besedah Eve Perčič, članice ekipe Smart Wheel, sprašuje, kaj se dogaja na slovenski inovacijski sceni, saj česa takšnega še niso doživeli. O chipolu smo se pogovarjali s Tadejem Jevševarjem.

Kako ste se lotili razvoja chipola?

Lani, ko smo začeli, je na trgu obstajal samo en takšen izdelek, ki pa ni bil iskalnik ključev, ampak GPS-iskalnik, ki za delovanje potrebuje dostop do interneta, medtem ko  tehnologija bluetooth tega ne potrebuje. Ker smo žal potrebovali toliko časa za razvoj izdelka, je v tem času nastala poplava tovrstnih izdelkov, ampak resna konkurenta sta trenutno le dva oziroma eden od njiju na trg še prihaja. Naša konkurenčna prednost je, da chipolo prihaja v devetih barvah, je najtanjši na trgu, da se ga odpreti in zamenjati baterijo, vgradili pa smo tudi termometer, ki meri realno temperaturo zraka, v nasprotju z aplikacijami, ki kažejo vremensko napoved z različnih spletnih portalov.

Bo proizvodnja chipola potekala v Sloveniji?

Ves chipolo je izdelan v Sloveniji, razen čipa bluetooth, ki ga je mogoče dobiti le iz Kitajske. Sicer pa vse komponente delamo v Kopru, na Polzeli in  Izlakah.

Kako ste našli partnerje za proizvodnjo izdelka?

Ko smo v Nollie Apps začeli razvijati chipolo, sta se zraven priključila še strokovnjaka s področja  tehnologije bluetooth iz podjetja Geotronik, s katerima zdaj tvorimo »tim chipolo«, in prek njiju smo tudi prišli v stik s partnerji, ki izdelujejo komponente chipola.

Zakaj ste se odločili za kampanjo na Kickstarterju?

Da bi zbrali vsaj 15.000 dolarjev, ki so ključni za zagon serijske proizvodnje. Podporniki projekta bodo glede na višino svoje donacije prejeli različne nagrade: zahvalo na spletnem mestu, majice, od 1 do 4 Chipole ali pa (p)osebne z natisnjenim izbranim imenom.

Kaj boste ponudili podpornikom na Kickstarterju?

Pripravljenih imamo 12 nagrad. Začne se z »virtual high 5«, kjer nam podporniki lahko dajo od enega evra naprej, prvih 200 podpornikov bo za 19 dolarjev dobilo chipolo, naslednjih 300 podpornikov bo chipolo lahko dobilo za 22 dolarjev, vsi drugi pa ga bodo lahko kupili za 24 dolarjev. Prodajna cena obeska bo sicer 35 dolarjev. Zanimivo je tudi, da si bo uporabnik v zameno za 35 dolarjev na obesek lahko kaj natisnil in ga s tem personaliziral, za družine in prijatelje smo pripravili komplet štirih ali devetih obeskov, razvijalcem pa bomo omogočili tudi naš SDK, s čimer jih bomo spodbujali, da bodo lahko razvili svojo aplikacijo za chipolo. Glavna nagrada je osebna dostava chipola enega od članov ekipe kamor koli na svetu. Ta kupec bo tudi prvi prejel chipolo, in sicer za 2999 dolarjev.

Kako ste razporedili cenovne razrede za kampanjo?

Trg smo preverjali tako, da smo preverjali cene pripomočkov za pametne telefone. Ker je Chipolo na voljo v devetih barvah, verjamemo, da je lahko tudi modni dodatek. Verjamemo, da bo vsakdo našel zase eno izmed nagrad, ki jih ponujamo na Kickstarterju.

Zakaj ste se odločili, da boste razvijalcem omogočili dostop do SDK?

Radi bi zgradili mrežo chipolo. To pomeni, da se z naraščanjem števila obeskov po svetu razdalja iskanja veča, ker en obesek lahko išče drugega. Zaradi tega si želimo, da bi tudi drugi razvijalci delali za mrežo chipolo. Aplikacija je brezplačna, zato v tem ne vidimo konkurence, ampak kvečjemu prednost za vse uporabnike chipola.

Od kod si želite, da bi bil glavni kupec?

Morda bi bilo najbolje, če bi bil iz ZDA, da bi lahko obenem obisk izkoristili še za promocijo izdelka. Sicer pa, od koder koli bo prihajal kupec, ga bomo zelo veseli.

Je mogoče chipolo izgubiti?

Zelo težko, edino v primeru, če bi bil telefon ugasnjen med tem, ko chipolo z njim ni povezan.

Se da s tehnologijo, ki jo ima obesek, preprečiti tudi izgubljanje drugih predmetov, denimo očal, denarnice in podobnih predmetov, ki jih ljudje radi kje založimo?

Lahko. Trudimo se, da bi izdelek čim bolj stanjšali, ampak nas pri tem ovira baterija, ki mora biti malce večja, da lahko izdelek dlje časa deluje. Vsekakor že imamo nove ideje, kako bi lahko proizvod še nadgradili.

V Nollie Apps se sicer ukvarjate z razvojem aplikacij. Je chipolo samo projekt ali z njim širite področje delovanja?

Res je, da se ukvarjamo izključno z razvojem aplikacij, ampak nam je bila tehnologija bluetooth zelo všeč, potem pa smo se združili z Geotronikom in je bilo logično, da smo šli skupaj v projekt. Mi smo dali najboljše s področja aplikacij, oni pa s področja tehnologije. Seveda bomo še razvijali aplikacije, vendar je chipolo zdaj prioriteta.

Kako kot zagonsko podjetje dojemate slovensko poslovno okolje? Se s tem sploh obremenjujete glede na to, da delate za tujino?

Nismo toliko pod pritiskom, ker največ delamo za tujino, spremljamo pa slovensko podjetništvo. Moti nas, da je premalo mreženja. Ker smo iz Zasavja, nimamo toliko časa in priložnosti biti v Ljubljani, kjer je središče vsega dogajanja, zato si želimo, da bi bilo več takšnih dogodkov tudi v Zasavju.