V sklopu gospodarske uspešnosti je Slovenija zdrsnila za eno mesto na 52. mesto. V sklopu vladne učinkovitosti pa smo v 2014 izgubili največ – zdrsnili smo za tri mesta na 56. mesto. 60 odstotkov proračuna podjetij ni naravnanih na uresničevanje strategije, 30 odstotkov variabilnih izplačil zaposlenim nima povezave s strategijo in zgolj 10 odstotkov zaposlenih navaja, da pozna in razume strategijo podjetja, je pokazala raziskava Kaplana in Nortona v letu 2008.

Menedžerji = psihopati?

V tem obdobju so se pojavile še psihometrične raziskave o vodilnih menedžerjih. Nolimal (2014) ugotavlja, da so kriterije za merjenje psihopatije v kriznih časih začeli preizkušati na različnih populacijskih skupinah. Ugotovitve psihometričnih raziskav so šokirale svet: »Ni večjih karakternih razlik med serijskimi psihopatskimi morilci, ki uničujejo posameznike in njihove družine, ter psihopati na vodstvenih položajih, ki lahko uničijo podjetja, gospodarstva in celoten svet.«

Razlika je v resničnem razumevanju in spoštovanju

Zato je toliko pomembneje, da izpostavljamo dobre prakse zaposlovalcev v Sloveniji. Zato je projekt Zlata nit, v katerem imam čast sodelovati že od začetka, tako pomemben za dvig kakovosti kadrovske in komunikacijske politike, politike inoviranja in vodenja podjetja v celoti. Del današnjega dneva (danes je namreč rok za oddajo glasovalnega lista) sem kot članica izborne komisije posvetila branju navdušujočih intervjujev, pregledovanju rezultatov raziskave Zlata nit (ki mimogrede vključuje že več kot 60.000 izpolnjenih anket, kar je unikum v svetovnem merilu!) in listanju skozi BSC … in mislim, da je prav končati delovni teden z iskricami v očeh …

Nič ali ”VSI-SMO”?

Navajam nekaj izjav iz intervjujev vodstva sedmih finalistov Zlate niti, ki me inspirirajo in za katere si želim, da jih prenesemo tudi v druga delovna okolja. Takšne izjave pač, ki odpirajo vrata potencialom zaposlenih. Skozi besede vodstva so se razkrile skupne točke najboljših slovenskih zaposlovalcev. Poimenovala sem jih Model ”VSI-SMO”, kar je akronim začetnic vrednot, ki jih ta podjetja živijo in udejanjajo v odnosu do svojih zaposlenih:

1. VKLJUČEVANJE vseh zaposlenih v delovanje podjetja: ”Vsi delci štejejo, vsak zaposleni šteje.”

2. SPOŠTOVANJE do zaposlenih, tudi če gre kaj narobe: ”Nikoli, ko je napaka storjena, ne čakamo, saj to osebo obremenjuje, če ne ve, kaj se dogaja, lahko iz muhe naredi slona. Vse se dogovorimo v 24-ih urah ali največ dveh dnevih, če je vmes vikend.”

3. ISKRENOST do sebe in drugih: ”Naše vodilo je: če si srečen na osebnem področju, si srečen tudi na poklicnem.”

4. SKRB za zaposlene, ki daleč presega zakonske določbe: ”Zaposlene učimo o finančni disciplini, kako razporediti prihodke, da bodo zadostovali za mesec dni, ali vzeti kredit ali ne, kakšne so obrestne mere – o tem jih učimo, da ne prihajajo zaradi finančnih težav na delovno mesto preobremenjeni.”

5. MOČNO HOTENJE, ki odraža vizijo, ambicijo in prodornost: ”Z lastno blagovno znamko hočemo uspeti povsod po svetu.”

6. ODGOVORNOST za napredek in razvoj, ki se ga v odnosu do zaposlenih zaveda vodstvo: ”Vsak mesec spremljam dosežke vseh zaposlenih. Opazujem ljudi, spremljam, kje so njihovi talenti, njihove močne točke in jim ponudim nove izzive.”

Brez ljudi še največja inovacija, najboljši izdelek ali storitev pomeni točno NIČ.