Startup vikend za mlade podjetnike iz Slovenije, Avstrije in Italije je potekal minuli vikend. Interdisciplinarne time so oblikovali mladi vseh treh sodelujočih držav in so tekmovali v tem, kdo bo v izjemno skoncentriranem času ustvarili boljši prototip oziroma poslovni model podjetja, ki ga bodo skušali tudi preveriti na trgu ter postaviti temelje za nadaljnji razvoj ideje v podjetje.

Mladim so bili ves čas na voljo tudi uspešni podjetniki in mentorji iz vseh treh sodelujočih držav, ki so s svojimi znanji podjetniškim ekipam pomagali do čim boljšega poslovnega modela oz. prototipa podjetja. Kot slovenski mentorji so sodelovali Aljoša Huber, Jure Verhovnik in Matej Rus, vsi mentorji iz Tovarne podjemov, ki so s svojimi znanji in izkušnjami udeležencem pomagali pri oblikovanju njihove rešitve.

”Ne glede v kateri razvojni fazi ideje, poslovnih modelov ali  prototipov so se startupi nahajali, je dogodek omogočil idealno priložnost za njihov nadaljnji razvoj. Vikend je temeljil na delavnicah in mreženju, zato so lahko startupi temeljito in fokusirano izpopolnjevali svoje ideje in pilili kratke predstavitve, obenem pa pletli dragocena poznanstva. Vse to z raketnim pogonom, ker so jim pri tem pomagali mentorji in strokovnjaki iz poslovnega okolja. In ker so, tako startupi kot mentorji, prihajali iz treh držav, so startupi že v tej svoji zgodnji fazi lahko razmišljali in delovali globalno,« je svoje občutke strnil Aljoša Huber ob zaključku dogodka. Jure Verhovnik pa ocenjuje, da so v treh dneh iz idej nastali konkretni projekti, ki imajo realne možnosti, da se razvijejo v obetavne posle. Povedal je še, da tovrstni dogodki predstavljajo dober temelj za dvig prepoznavnost Alpe –Adria regije, kot regije z veliko podjetniškega potenciala.

Coinhab, drugouvrščeni projekt, je spletna platforma, ki omogoča mladim, da se povežejo in postanejo so-graditelji ali so-najemniki, saj lahko tako znižajo stroške bodoče nepremičnine. S pomočjo Coinhaba se stroški gradnje znižajo tudi do 40 odstotkov, bodoči dom pa je prilagojen željam posameznikov, pojasnjujejo. Na spletni platformi lahko uporabniki poiščejo ustrezno nepremičnino, si poiščejo so-stanovalce in s pomočjo sistema izgradijo ali najamejo stanovanje.

Sistem deluje tako, da si uporabniki ustvarijo profil, v katerem oddajo želje glede svojega bodočega doma. Nato jim sistem predlaga ugodne nepremičnine, okrog katerih se z drugimi uporabniki povežejo v skupine. Stran omogoča tudi povezavo z nepremičninskim agentom, lastnikom stanovanja, oziroma arhitektom.

Nosilca ideje Taja Benčina in Martin Pelcl, sicer arhitekta, sta idejo identificirala na podlagi vrzeli na slovenskem trgu. ”V Sloveniji imamo kar 68% mladih s stanovanjskim problemom. Ti v kar 70% zaradi pomankanja sredstev nimajo možnosti, da bi zgradili standardni individualen objekt. Stanovanja, ki so na voljo, so pogosto predraga, neprilagojena njihovim željam in slabše kvalitete,« je povedala Benčinova, ki ji je celovška izkušnja vlila optimizma, da bo zgodba zaživela tudi globalno.