Tako mi danes sploh ni bilo težko ponovno odkleniti vrat ljubljanskega centra Helen Doron Early English, kjer se po kratkem prazničnem premoru ponovno začenjajo učne urice za naše male tečajnike. Ljubljanski center je moj, ostali pa so del širše mreže, ki sem jo uspela vzpostaviti v slabih 4 letih poslovanja.

Helen Doron English je mednarodna mreža franšiz, ki je prisotna v 35 državah, sama pa kot master franšizij danes koordiniram že sedem franšiz po celotni Sloveniji in tri samostojne učiteljice. Poleg ljubljanskega centra najdemo franšize še v Mariboru, Celju, Kopru, Sežani, Novi Gorici in Lendavi. Že pred prazniki sem imela aktivne pogovore še z nekaterimi drugimi potencialnimi franšiziji, ki bi mi pomagali mrežo širiti tudi v letu 2015. V tem letu je namreč med cilji tudi nadaljnja širitev mreže, poleg preseganja rekordnih vpisov iz leta 2014. Ja, med prazniki sem končno uspela potegniti črto, kakšni so bili lanskoletni rezultati, in s ponosom lahko povem, da smo v nekaterih centrih presegli vpise za več kot 100 % v primerjavi s prejšnjim letom.

Jutro je tako minilo kot bi mignil, saj je s širitvijo mreže vse več tudi birokracije in papirjev, katerim moram hočeš nočeš posvetiti kar nekaj ur dnevno. Kljub temu, da so mi tudi med prazniki misli uhajale k centru, sem uspela nabrati nekaj izgubljenih nočnih ur spanja in ugotavljam, da spočita veliko hitreje opravim delo. Je pa delo danes še toliko prijetnejše, saj v centru še kar diši po praznikih in novoletnem vzdušju. Na vsakem koraku me namreč spremljajo božični okraski naših tečajnikov, ki so v decembru poskrbeli, da nam je bilo v centrih resnično toplo pri srcu. Pred pričetkom novih uric smo z učiteljicami skrbno pripravile še novoletna darilca za otroke, ki se danes vračajo na urice angleščine. Res sem se veselila trenutka, ko bodo prve skupine tečajnikov pod jelko našle mala angleško obarvana presenečenja.

Ob 14:00 smo se, tako kot vsak ponedeljek, pogovorili z ljubljanskim timom in pregledali dogajanje v centru. To je priložnost, da skupaj poiščemo rešitve za izzive, ki se pojavijo pri vsakodnevnem srečevanju 300 otrok in njihovih staršev, kolikor jih v enem tednu obišče naš center.

V popoldanskih urah je v ljubljanskem centru mrgolelo malih nasmejanih obrazov, ki so komaj čakali, da ponovno začnejo z igro in petjem v angleščini, smeh pa je bil še glasnejši, ko so odpirali darilca, ki jih je Helen Doron Božiček pustil pod jelko. Takšni trenutki me spomnijo, zakaj sem pred leti postala učiteljica in se kasneje odločila, da v Slovenijo pripeljem metodo učenja, ki je bila za tiste čase še precej nekonvencionalna, a v katero sem iskreno verjela. Vedela sem, da bodo tudi starši prepoznali njen potencial, zato sem vztrajala in sčasoma se je ta vztrajnost poplačala. Veseli malčki se tako vračajo v center, starši pa jih ponosno spremljajo in pohvalijo, ko se učiteljicam zahvaljujejo kar v angleščini. To so resnično neprecenljivi trenutki.

Metoda učenja Helen Doron English je mednarodno priznana metoda za zgodnje učenje angleščine, ki v svetu obstaja že 30 let, in zahvaljujoč kateri danes že več kot 1,5 milijona otrok govori angleško. Otroke angleščine učimo že od starosti treh mesecev naprej, pri čemer oponašamo način učenja maternega jezika. Učenje temelji na ustvarjanju t. i. zvočne kopeli s predvajanjem zvočnih zapisov in risanih epizod, iz katerih otroci srkajo zvoke in besede ter intonacijo jezika, pri čemer k uspehu izjemno pripomore hitro pomnjenje otrok v zgodnjem otroštvu. Ob tem so ključnega pomena tudi ure, ki jih otroci preživijo v naših centrih Helen Doron, saj učitelj z mednarodno licenco poskrbi, da otrok vse besede in zvoke poveže z razumevanjem in tako s trajnim znanjem. Učenje v centru poteka v manjših skupinah, od 4 do 8 otrok, temelji pa na igri in petju izključno v angleškem jeziku. Način dela je v celoti prilagojen otrokom in njihovi razvojni stopnji. Otroci se pri nas zelo zabavajo in procesa ne dojemajo kot učenje, temveč kot igro in zabavo.

Ponavljanje risanih epizod in zvočnih zapisov je ključnega pomena za uspeh pri učenju. Zanimivo je, da se odrasli hitro naveličamo, ko gre za ponavljano poslušanje. Otroci pa delujejo ravno nasprotno – večkrat kot vidijo risano epizodo ali poslušajo zvočni zapis, raje to imajo in še večkrat bi isto stvar gledali ali poslušali, dokler je ne bi v celoti obvladali. To je lastnost, ki jo pri otrocih naravnost obožujem. Dodatno zadovoljstvo pa sta zagotovo tudi navdušenje in ponos v njihovih očeh, ko na navodila pravilno odreagirajo ali odgovorijo. Ti občutki poplačajo resnično ves trud in delo, ki je včasih tudi pozno v noč.