Plastika Skaza je v svoji branži, kjer v Sloveniji sicer skupno deluje 553 podjetij, peto po prihodkih in dobičku, ter sedmo po kapitalu. Podjetje se ponaša z visoko bonitetno oceno A1++ ter visokim kazalnikom verjetnosti neuspeha, ki znaša kar 87 (od 100 možnih - nižja vrednost pomeni večjo verjetnost neuspeha). Leto 2013 so zaključili z dobrimi 24 milijoni evrov prihodkov od prodaje, letošnje leto pa bodo končali predvidoma s 30 milijoni evrov prihodkov. Trenutno zaposlujejo več kot 180 ljudi, skupaj pa imajo več kot 230 sodelavcev.

Menedžment podjetja tvorijo Tanja Skaza, ki skrbi za vizijo in strateško usmerjanje podjetja, Igor Skaza, generalni direktor, ki upravlja razvoj del in tehnologijo, ter Ana Laura Rednak, ki je zadolžena za komercialo. Skoraj vso proizvodnjo izvozijo, od tega predstavljajo sedem odstotkov izdelki, ki jih prodajajo pod lastno blagovno znamko, četrtina proizvodov pa je plod njihovih razvojnih rešitev.

Utemeljitev

In kaj je v utemeljitvi izbora Plastike Skaza za gazelo savinjsko-zasavske regije zapisala Metodološka komisija? „Leto 2008: izguba največjega kupca. Leto 2014: uvrstitev med najhitreje rastoča slovenska podjetja. Moč preobrazbe, moč borbe, Feniks. Plastika Skaza se je v desetletjih obstoja večkrat preobrazila: iz obrtniškega v profesionalno vodeno podjetje, iz podjetja v krizi v uspešno rastočo družbo, iz podizvajalskega-proizvodnega podjetja v razvojno podjetje z lastnimi produkti.

Podjetje zaznamuje dinamična rast: prihodki iz prodaje so se v petih letih povečali skoraj trikrat, z 8,5 na 24 milijonov evrov. Posluje na mednarodnem parketu, z globalno uveljavljenimi družbami, poleg korporativne je podjetje razvilo dve lastni produktni blagovni znamki. Dodana vrednost se postopoma zvišuje, donosnost kapitala pa je v letu 2013 dosegla 13 %.

Vodstvo vpeljuje sodobne proizvodnje principe, kot so Ikea Way in Toyota Way ter deluje z velikim občutkom za razvoj sodelavcev in komunikacijo z njimi. Četudi tega ne omenjajo, je prepoznavno, da ima posebno mesto v 170-članskem kolektivu ´spoštljivo in ustvarjalno sodelovanje´. Zanimiv pristop so mini družbe, ki v sodelavcih razvijajo ´podjetnike v podjetju´. Dinamična rast Plastike Skaza je zasnovana na trajnostnem razvoju, partnerstva gradijo na ujemanju vrednot. Verjamejo v znanje in ga s tako imenovanim bench-learningom zajemajo in tudi dajejo v okolje.„

V Osrednji Sloveniji MI elektronika. Optacore in PGM Hotič

Naslednji četrtek, torej 25. septembra, bo Časopisna družba Dnevnik izbirala četrto regijsko gazelo od šestih in sicer gazelo Osrednje Slovenije. Na prireditvi v Lutkovnem gledališču v Ljubljani bodo izbirali med podpeškim podjetjem MI Elektronika, Optacore iz Ljubljane in PGM Hotič iz Zgornjega Hotiča v občini Litija.

MI Elektronika se ukvarja s polaganjem komponent za tiskana vezja, konfekcioniranjem kablov, montažo elektronskih sklopov, imajo tudi lasten razvoj in proizvodnjo RSO ter SMI filtrov za odpravljanje motenj. Ljubljanski Optacore skrbi za razvoj tehnologij za proizvodnjo specialnih optičnih vlaken, ki jih tudi vgrajujejo v celovite sisteme. PGM Hotič pa proizvaja gradbeni material in betonske izdelke za gradbeništvo.