Zato slovenska podjetja v ponedeljek od 9. ure dalje vabijo na 2. design management konferenco v družbo mednarodnih strokovnjakov in vodilnih slovenskih menedžerjev, ki bodo na primerih iz prakse pokazali, kako z učinkovitim upravljanjem dizajna in njegovo integracijo v podjetniške strategije premagovati konkurenco in ustvarjati uspešne, prepoznavne tržne znamke.

Sloveniji gre namreč na tem področju še vedno slabo, ocenjujejo Miha Klinar, vodja KCDM. »Za dvig konkurenčnosti bomo morali povečati dodano vrednost izdelkov in storitev, kar pa ni več tako preprosto kot pred dvajsetimi leti. Časi, ko so podjetja z malenkostno izboljšanimi izdelki lahko ustvarjala dobiček, so mimo, potrebna je celovita strategija,« poudarja Klinar in pojasnjuje, da nova razvojna paradigma bolj kot na tehnološki inovaciji sloni na prepoznavanju sodobne ali prihodnje uporabniške potrebe. »Tako so mehke inovacije tisti diferenciator, ki podjetjem, ki to področje strateško obvladujejo, omogočajo zmagovalno pozicijo na trgu in velike dobičke, medtem ko druga  v istih panogah propadajo,« pravi sogovornik.


Dizajn menedžment v veliki meri odraža tisti del strategije podjetja, ki jo kupci ali uporabniki prepoznamo v kakovosti in funkcionalnosti izdelkov in storitev, zaupanju do obljube blagovne znamke in ostalih izkušnjah stika s podjetjem, pojasnjuje strokovnjak, ki zato Design management opredeli tudi kot vidni del strategije odnosa podjetja do uporabnika – kupca. 


Da je glavna funkcija blagovnih znamk v sodobni družbi, preobremenjeni z informacijami, izražanje zaupanja, se strinja tudi Metka Hrovat iz Brand Trusta, ena od strokovnjakov na ponedeljkovi konferenci. »Kupci so zgolj zaradi razbremenitve za izdelke znane znamke pripravljeni plačati 20 odstotkov višjo ceno kot za neznane znamke, ki jim ne zaupajo. Zaupanje poenostavlja in pospešuje odločitve in daje občutek varnosti, ki je nemalokdaj pomembnejša od dejanske koristi izdelka ali storitve,« pravi Hrovatova in poudarja, da je  dobro upravljan dizajn vrh ledene gore znamke, saj neposredno vizualizira njene sicer skrite temelje in jo praviloma naredi prepoznavno.


Letošnja design management konferenca se bo tako osredotočala na dve ključni temi, branding oziroma razvoj in vzdrževanje zaupanje kupcev v znamko in povečevanje njene dodane vrednosti, in  – design raziskave, ki so najpomembnejši del razvoja koncepta novega izdelka ali storitve.