Kot študenta arhitekture sva z Martinom že med študijem delala v kar nekaj arhitekturnih birojih, toda dela je bilo vedno manj, plačila pa vse manj samoumevna. Ob slabo plačanem delu sva si nabirala izkušnje in si poskusila pridobiti kar največ znanja. Opazila sva, da je trg gradbenih storitev slabo organiziran ter da informacije o arhitektih, inženirjih, gradbenikih in izvajalcih niso dostopne, kot bi lahko v 21. stoletju pričakovali. Začela sva z manjšo raziskavo trga in poskušala ugotoviti, kako ljudje iščejo izvajalce ter kako se ti predstavljajo, predvsem na spletu. Raziskava, ki je od nekaj deset ob pomoči prijateljev zrasla na skoraj 1000 anketiranih je pokazala, da ljudje še vedno v večini iščejo storitve od ust do ust, tretjina pa jih storitve išče na spletu. Porodila se je ideja o sistematični predstavitvi izvajalcev na spletu ter oglasno desko povpraševanj, na katera bi izvajalci lahko odgovarjali.

Oblikovali smo ekipo dveh študentov arhitekture ter študenta telekomunikacij in z navdušenjem smo se lotili ideje. V nekaj mesecih smo »v garaži« razvili prototip sistema in ga poimenovali MojMojster.net. Po poskusnem zagonu smo se odločili ustanoviti podjetje ter ga svečano krstili za Eforma d.o.o.. V januarju 2013 so nas po nekaj uvodnih sestankih prijazno sprejeli tudi v Mariborski univerzitetni inkubator – Tovarna Podjemov, kjer so nam ponudili odlične prostore za delo in svetovanje. Vstop v inkubator se je od takrat že večkrat izkazal za ključnega, za naš nadaljni razvoj, o čemer več v prihodnje.

Prišlo je prvo resno soočenje s trgom, na kar te žal ne pripravijo na nobeni fakulteti. Kot se s prototipi rado dogaja, je bil tudi naš pomanjkljiv. Tehnično je bil sicer brezhiben, toda kot številni začetniki smo napačno ocenili trg in njegove potrebe ter idealizirali svoj produkt. Sistem je sicer deloval, dobili smo prve stranke, toda z rezulati nismo bili zadovoljni. Približno ta čas smo se v inkubatorju spoznali s tako imenovano Lean-startup metodologijo razvoja, ki temelji na hitrem prototipiranju rešitev in testiranju na uporabnikih. Ugotovili smo, da nismo na koncu razvoja svojega produkta, ampak šele na njegovem začetku. Izkazalo se je, da potrebujemo še veliko klicev, pogovorov s strankami, sprememb, testiranj uporabniške izkušnje, metrik in druge drobnarije, da uresničimo svojo idejo. Več o tem jutri. Nauk zgodbe: ideja je pomembna, toda čim prej jo je potrebno preizkusiti. Čas da poskusiš je zdaj!