»Malce smo imeli le težavo pri izbiri partnerja, ki nam bo pošiljal produkte, vendar smo tudi to rešili,« je povedal Tadej Jevševar, direktor podjetja Nollie Apps, ki je skupaj s podjetjem Geotronik razvilo obesek s tehnologijo bluetooth, ki se poveže s pametnim telefonom in se oglasi vedno, ko se ključi preveč oddaljijo od telefona.
Nekoliko več težav pri proizvodnji pa je imel Elvis Halilović z lesenimi kamerami pinhole ONDU, saj vse kamere izdeluje sam s pomočjo svoje družine. Dostavo kamer so tako morali z oktobra prestaviti na drugo polovico decembra, saj niso želeli hiteti na račun kakovosti izdelkov, pojasnjujejo v ekipi ONDU.

Kickstarter začetek, a dobra odskočna deska za prodajo

In čeprav je ekipa Tadeja Jevševarja namesto želenih 15.000 dolarjev zbrala kar 293.000 dolarjev, jih to ne odvrača od prvotnih načrtov. Vsa zbrana sredstva bodo vložili v Chipolo, njegovo proizvodnjo in s tem skušali zadovoljiti visoko povpraševanje uporabnikov. »Trenutno se pogovarjamo s potencialnimi distributerji, ki so se z nami povezali že med kampanjo na Kickstarterju in po njej,« pravi Jevševar, ki bi se z ekipo tako še enkrat odločil za zbiranje zagonskih sredstev na Kickstarterju, čeprav so na potrditev začetka kampanje čakali več kot mesec dni.


S tem se jim je namreč precej skrajšal rok proizvodnje in dobave obeskov, saj so dostavo Chipolov podpornikom obljubili še pred božičem. »Trenutno smo temu izzivu kos in verjamemo, da bodo naši podporniki prejeli svoj Chipolo še pred božičnim večerom,« je v imenu ekipe obljubil Jevševar.

Prodajna mreža v ZDA

Lozić, ki je s kampanjo za zložljive blatnike Musguard zbral dobrih 44.000 dolarjev, priznava, da čeprav je zbral štirikrat več sredstev od želenega, od tega ni ostalo kaj dosti. Preostanek sredstev je namreč vložil v odprtje lastnega podjetja in za promocijsko »prijetno s koristnim« potovanje po obeh obalah ZDA, kjer je navezoval stike s potencialnimi trgovci, distributerji in predvsem kolesarskimi skupnostmi.


Izkazalo se je, da je sredstva porabil pravilno, saj je v nekaj mesecih že vzpostavil prodajno mrežo, tako da se blatniki že prodajajo v specializiranih kolesarskih trgovinah po ZDA. »Prodajni kanali so odprti, povpraševanja prihajajo sama od sebe, tako da je s promocijskega stališča kampanja učinkovala neverjetno dobro,« je zadovoljen Lozić, ki poleg blatnika prodaja tudi prek spletne trgovine v nekaj trgovinah po Evropi.


»V kratkem bomo prodajne aktivnosti še povečali, saj kaže, da je zanimanja za zložljive blatnike na trgu dovolj,« ugotavlja Lozić, ki zato kampanjo na Kickstarterju označuje kot šele začetek pozicioniranja na trgu, a s precej dobro izhodiščno točko. »Vse se dogaja zelo hitro in ker se sam področja prodaje in marketinga šele učim, je včasih vse skupaj kar zahtevno. Sem pa na srečo obkrožen z zelo zanesljivo in učinkovito ekipo ljudi, ki mi na vsakem koraku izredno pomagajo,« je dodal.


Ekipa Musguard pa po dobrega pol leta od kampanje na Kickstarterju že načrtuje tudi širjenje nabora ponudbe s sorodnimi izdelki za kolesarstvo. »Blatnik je kot produkt pripeljan kar daleč, seveda pa kot njegov kreator neprestano iščem dodatne izboljšave in ga bom verjetno pilil še naprej.« Zaradi tega se je že okrepila tudi ekipa, ki sta se ji pridružila Metka Pinezič, ki je prevzela finančno plat operacije, in  Miha Brodarič, član društva Multipraktik, ki je tudi avtor promocijskega videa. Z njim bo Lozić vodil prodajo in marketing, pri čemer bi se sam rad v večji meri posvetil razvoju novih produktov.


Crowdfunding Slovenia

In kako Lozić gleda na zbiranje sredstev na Kickstarterju? »Za kampanjo so me prepričali kolegi, ki stojijo za iniciativama Coworking Slovenia in Crowdfunding Slovenia, to so Luka Piškorič, Eva Perčič, Marko Orel in Niko Klanšek. Vsi smo si želeli pobližje spoznati delovanje množicanja in Musguard je bil projekt, ki ima za tak podvig dober potencial. Skozi kampanjo smo se ogromno naučili, kot se učimo z vsako nadaljnjo,« je povedal avtor revolucionarnega zložljivega blatnika.


Prepričan je, da je za vsako ekipo, ki se bo odločila zagonska sredstva zbirati s množicanjem, najbolje, da se poveže z omenjenima iniciativama. Z vsako novo kampanjo imajo namreč več izkušenj in tako denimo tudi za Lozićevo po le nekaj mesecih vedo, kaj so delali prav in kaj bi lahko naredili bolje. »To znanje je neprecenljivo in predvsem zelo kompleksno, saj zajema poznavanje trgov, spleta kot medija, zakonitosti komuniciranja, potrošniških navad, razvoja tehnologije, trendov, in še mnogo drugih komponent. Hkrati je koncept množicanja relativno nova stvar, ki se neprestano spreminja in evolvira,« poudarja Lozić, prepričan, da  prinaša crowdfunding revolucijo ekonomskega koncepta.