Zgodbo z barom in kupom papirja velikokrat povem tudi ostalim, kajti še nedolgo nazaj je obstajal pregled prostorov, še predno se je odprl gostinski objekt, sedaj tega ni več. S takšnim pregledom je bilo prikrajšanega veliko časa, saj si na začetku izvedel kaj spremeniti in kaj dodati. Danes pa moraš za temi informacijami brskati sam. Ponovno je ključna vztrajnost in volja posameznika. Prav tako je bilo ogromno neznank pri prodaji na terenu za potujočo trgovino, ki je bila najbolj smiselna oblika za preizkus trga s slastnim pecivom Dimniki .

dimniki.jpg

Ideja o slastnih dimnikih gre tako, da sem ob pregledovanju vsebin na internetu po naključju videl kratek prispevek o izdelavi tega transilvanskega peciva. Ta video mi ni nikakor dal miru, tako da sem pričel z dodatnim raziskovanjem vseh možnih vsebin glede Dimnikov, ki se v originalu imenujejo Kurtoskalacs. Če veliko potujete, se boste spomnili imen kot je Trdilnik, Chimeny cake, Rolo, Dimniki, itd. Eno izmed vodil v mojem življenju je, da večje odločitve ali spremembe, če je le možno prespim in se šele na to odločim, kako naprej. Ampak mi Dimniki nekako niso dali miru in so bili konstantno prisotni v mojih mislih. Odločil sem se, da ne želim gledati nekoga drugega čez leto dni, kako to izdeluje, ampak bom sam pričel z delom.

Tako kot pri vsaki ideji, sem se lotil zgodovine izdelka, kajti če ne poznaš zgodovine, ne moreš ustvarjati prihodnosti. Kot omenjeno, Kurtoskalacs prihaja iz Transilvanije - Romunije. Tako je danes poleg znamenite grozljivke Drakule izvozni izdelek postal tudi Kurtoskalacs  – Slastni Dimnik. Velikokrat mi ob slovenski kulinariki in lepotah Slovenije pride na misel pobeg v druge države in trženje omenjenih prednosti, ampak za enkrat ostajam v svojem okolju in mu poizkušam vrniti trud in čas za moj razvoj. Po kratki zgodovini sem kaj hitro opravil pregled trga, ki je pokazal da takšnega peciva v Sloveniji trenutno ni. Edino kdaj pa kdaj v Pomurje pridejo na delo z Dimniki Madžari. Ta informacija mi je dala dodaten zagon, kljub temu pa sem bil na realnih tleh, da je tukaj še ogromno pekarn ter drugih sladkih in slanih priboljškov.

Želja po preizkušnji in testiranju je bila premočna. Naslednje logično vprašanje ki sledi, pa je seveda, če znam to narediti. Če se danes spomnim prvih testov v pečici, mešanja testa in reakcij ob prvih okusih, me pošteno nasmeji. Seveda pa vaja dela mojstra ter prava oprema in recept zagotovita odličen in slasten izdelek. Pri dimnikih mi je zelo všeč, ker je omejitev okusov oz. posipov, ki jih lahko zbirate, skoraj neskončna. Izbirate lahko najprej med slanimi in sladkimi, med tradicionalnim ali čokoladnim, med kokosom ali cimetom in še bi lahko našteval. Velikokrat z veseljem kupcem povem, da slani s sirom in česnovo omako prav sede ob pivu in da je čokoladni kot naročen za otroke. Ti ga z veseljem odvijajo in pojejo kljub temu, da se včasih malo popacajo. Vsakomur so dober znak zadovoljne in vesele stranke. Ob tej tematiki mi v misel stopi delo na zasavskem nogometnem derbiju v Zagorju s sosednimi Trbovljami. Ob kupici otrok, ki so se z veseljem sladkali in si delili dimnike, se je vrnil najmlajši iz skupine, ki mu niso dali prtička. S čokolado po obrazu in prstih nas je prišel prosit za dodaten prtiček, seveda smo mu dali cel paket robčkov in mu pokazali, kako naj se naslednjič pravilno loti Dimnika.

Ključno je, da se pri ideji, ki se jo lotevate, najprej prepričate, da to znate narediti, ter da ste jo tehnično sposobni izvesti, ne pomaga vam kupica strank, ki jih ne morete zadovoljiti. To lekcijo sem kruto spoznal prav na lastnem festivalu v Kisovcu, Kres Kisovec. Ob močni želji, da se prvič predstavimo ravno v domačem kraju, je hitrost priprav in preureditve kombija terjala davek, da smo prav na domačem terenu, če napišem v stilu kresovanja, pogoreli. Takšne situacije so tiste, ki dajejo nov zagon, novo lekcijo in nova znanja, zato tudi tako rad vztrajam v podjetništvu. Po začetnih porodnih krčih smo navkljub tehnični napaki pričeli testirati stranke. No, tako sem ob bok preostalim idejam, dodal še potujočo trgovino. Slastni dimniki se bodo od 1. do 30. decembra predstavili v nakupovalnem središču BTC pred halo A. Zato ste vljudno vabljeni, da dimnike poskusite tudi sami in presodite, kateri okus je vam najljubši.

Da pa ne pozabim še enega zelo pomembnega dejavnika pri srečevanju z novimi idejami – trženje, pa naj ostane tema za jutri.