Gradnja novega proizvodno-poslovnega objekta pomeni prvi korak v izgradnji visokotehnološkega razvojnega kompleksa na 22.000 kvadratnih metrih, ki naj bi bil končan že spomladi 2018, robotizirana proizvodnja pa naj bi omogočila izdelavo skoraj tri tisoč plovil mesečno. Povpraševanj po plovilih je po besedah direktorja Marjana Rožmana vse več.

„V naslednjih mesecih nas čaka veliko dodatnega dela, da bomo uresničili investicijo, ki bo hkrati podlaga za vse nadaljnje, ki jih še imamo v načrtu,“ je korake k celovitemu kompleksu ob jezeru, ki naj bi stal okoli 35 milijonov evrov, komentiral Rožman. V kompleksu bodo namreč ob proizvodnjih prostorih tudi poligoni za testiranje, sodoben oddelek za raziskave in razvoj, razstavni prostori, zagotovili pa bodo tudi ustrezne pogoje za nadaljnje raziskave in inovacije na področju zelene energije in trajnostnega transporta. Kompleks naj bi ob vsem tem zaposlenim nudil tudi dnevno varstvo otrok, ambulanto, center za sproščanje in telovadnico, s čimer bodo skušali ustvariti za zaposlene čim bolj primerno delovno okolje.

Plovila serijsko sestavljajo v proizvodnih prostorih podjetja Impol v Slovenski Bistrici. Kot dobavitelji sodelujejo  podjetja iz Švedske, Italije, Hrvaške in Francije, pa tudi azijskih držav. Plovilo quadrofoil, ki meri v dolžino dobre tri metre in manj kot poldrugi meter v višino, je namenjen osebni in tržni rabi. Plovilo uporablja električni pogon, v okolje na spušča izpuhov in je zato njegova uporaba dovoljena povsod, tako na morju, jezerih, rekah, pa tudi v ekoloških conah in narodnih parkih.

Naročila za quadrofoil so do sedaj prejeli od vsepovsod, tako iz Hongkonga kot Hrvaške, Singapurja, ZAE, Katarja, ZDA in Nizozemske, veliko pa je tudi zanimanje pooblaščenih prodajalcev plovil. V razvoj plovila so vložili 2,5 milijona evrov, razvijajo pa že štirisedežno družinsko plovilo, za adrenalinske odvisneže pa enosedežno plovilo. Podjetje trenutno ponuja dve različici: Q2A Electric za 15 tisoč evrov in Q2S Electric, ki ima močnejši motor in zmogljivejšo baterijo za 22.500 evrov. Plovilo doseže hitrost do 40 kilometrov na uro (21 vozlov).

Projekt Quadrofoil je v celoti plod ekipe slovenskih strokovnjakov, ki jo kot avtor ideje in soustvarjalec plovila vodi Simon Pivec, direktor Quadrofoilovega oddelka za raziskave in razvoj.  V ekipi sodelujejo posamezni strokovnjaki iz gospodarstva, iz raziskovalnih institucij mariborske in ljubljanske univerze ter podjetij, kot je na primer družba Impol.

Baterija pri optimalni uporabi plovila vzdrži več kot eno uro vožnje, napolnijo pa jo lahko v dveh urah. Vendar gre razvoj baterij izjemno hitro naprej in pričakujejo, da se bo vzdržljivost baterije podaljšala, čas njenega polnjenja pa skrajšal. Konstrukcija plovila je narejena tako, da se plovilo, tudi če se njegov trup iz kakršnega koli razloga preluknja, ne potopi, temveč lebdi na vodi, ker ga nosi zgornji del plovila.

„Ob upoštevanju predpisov vožnje v priobalnem pasu je quadrofoil popolnoma varno plovilo tudi za plavalce. Zavedati se moramo, da so krila v vodi do globine enega metra dvignjena nad trup in takrat uporabljamo quadrofoil kot vsako drugo plovilo z zunajkrmnim motorjem. Šele ko pridemo iz območja za kopalce in do globine vode meter ali več, krila spustimo v vodo in užitek letenja se lahko začne,“ med drugim pojasnjuje Marjan Rožman.