Četudi se zdi še nekoliko oddaljeno, že pripravljate razvojno strategijo za obdobje 2020–2025. Zakaj?
To je v podjetništvu nujno. Če tega nimaš, če res točno ne veš, kaj želiš doseči, je za vse skupaj škoda časa. Ljudje morajo imeti enotno komunikacijo, to pa je pri nas krovno zastavljena strategija, ki je skoordinirana z vsemi zaposlenimi in lastniki. Določamo torej smernice, na podlagi katerih vodje pripravljamo podstrategije, da lahko vsi skupaj sledimo krovnim ciljem.

Ker se pogoji poslovanja precej spreminjajo, pa tudi kupci so verjetno vse bolj zahtevni, se morate kljub zastavljeni strategiji za daljše obdobje nenehno prilagajati.
Res je, taktična strategija se na operativni ravni in na krajše obdobje spreminja. Včasih se je treba prilagajati celo na ure. Vendar pa to ne vpliva na razvojno strategijo, ki ostaja v okvirih vizije. In to tudi sporočamo vsem svojim zaposlenim in partnerjem po svetu.

Leto 2015 je za vas izjemno dinamično, polno sprememb. Kako ga doživljate?
Noro dobro leto je! Svetovno se zabavamo ob vsakodnevnih nalogah in izzivih, ogromno se nasmejimo, pretaka se veliko adrenalina, ne poznamo sekund in minut, poznamo samo akcijo.

Kdo vse je še okrepil menedžersko ekipo?
Ljudje smo posel. In ko podjetje raste in se širi na nove trge, je treba pogledati z vseh vidikov, s katerimi ljudmi boš to lahko tudi delal. Treba je narediti revizijo ekipe. Če med sodelavci nimaš pravih ljudi, takih, ki želijo rasti v skladu s strategijo, jih poiščeš zunaj podjetja. Ne smemo namreč obstati, ker si nekateri sodelavci take rasti ne želijo. Direktor prodaje je postal Panamčan Carlos Emilio Rosas, direktor razvoja poslovanja je David Čeplak, ki prihaja iz Simobila, Gorazd Benedečič je postal direktor prodaje lastne blagovne znamke, Manca Uršič pa skrbi za razvod znamčenja. Vrhnjemu menedžmentu se bo v kratkem pridružil še direktor proizvodnje in finančnik.

Želite kupiti nekdanje prostore podjetja Minerva Žalec v stečaju, ki se je ukvarjalo s predelavo plastike in kovin. Kaj nameravate imeti tam?
Plastika Skaza želi imeti 40.000 kvadratnih metrov zemljišča, od tega bodo na okoli 5.000 kvadratnih metrih proizvodne zmogljivosti, ki so deloma že postavljene. Preostalo bomo potrebovali za prihodnost, med drugim bomo tja preselili razvoj, vzpostavili nove prodajne oddelke, show room, laboratorij v povezovanju z Visoko šolo za polimere, katere smo tudi delni lastniki, in najbolj pomembno – odpreti želimo inkubator za dizajn in razvoj. Ta naj bi povezoval mlade inovatorje iz Evrope, raznorazne šole, univerze, oblikovalce, od katerih si obetamo predvsem zelo dobro dodelane kreativne ideje in ki bi nam omogočili vedno več lastnega znamčenja, inovacije, patente ter posledično povišanje dodane vrednosti in vseh preostalih prednosti za vse naše zaposlene.

Kako boste mlade, ki  bodo delili svoje ideje z vami, nagradili? Boste od njih odkupili avtorske pravice?
Poslovni načrt delovanja inkubatorja je še v nastajanju. Načrtujemo, da bomo celoten projekt dokončali še v letošnjem letu, želimo pa razvojna sredstva vsaj delno pridobiti tudi na evropskih razpisih.

Opozarjate, da Plastika Skaza ves repromaterial, torej reciklate iz odvržene embalaže, uvaža, ker v Sloveniji ni primernega ponudnika za vas...
Že zdaj pozivamo ambiciozne mlade ljudi, naj se lotijo izziva. Plastika Skaza jim bo ponudila pogodbo in zanesljiv posel. Želimo si, da celotna skupnost začuti potencial pri reciklaži, želimo spodbujati ambiciozne posameznike, in če lahko Italiji uspe graditi tovarno na 10.000 kvadratnih metrih za proizvodnjo recikliranih materialov, zakaj to ne bi uspelo tudi Sloveniji. 

Kupujete večje prostore, hkrati pa vam še ni uspelo prodali 15.000 kvadratnih metrov v Velenju, kjer ste želeli graditi novo stavbo, saj ste gradnjo časovno zamaknili...
Zaradi političnih in gospodarskih razmer v Sloveniji smo se odločili za drugačen korak in z nakupom Minerve v stečaju prišli do ekonomičnejše rešitve. Naše zemljišče bomo razparcelizirali in ga prodali po kosih.

Ko ste želeli graditi, ste več kot tri leta čakali na potrebna dovoljenja in Tanja Skaza se je jezila tudi na lokalne oblasti, saj zaradi premajhnih proizvodnih zmogljivosti niste mogli sprejeli vseh ponujenih poslov. Kako se sicer razumete z županom Kontičem?
Lepo. Naše poslanstvo ni, da se ukvarjamo s politiko in predstavniki občine. Ukvarjamo se s svojim poslom. Kaj počne občina, je njihova stvar. Dokler se naši partnerji in naši zaposleni ter občani počutijo lepo v Velenju, smo mirni.

Širite se v Srbijo, od koder boste oskrbovali predvsem ruski trg. Najprej bo za proizvodnjo skrbel kooperant, če se bo izkazal, boste odprli skupno podjetje. V kateri fazi ste?
Prvi pogovori o kooperaciji in joint venture sodelovanju so stekli. Sedaj zbiramo program, za katerega bo kooperant odgovoren, proizvodnja pa bo stekla naslednje leto. V našem podjetju smo zelo dobro znani po  metodah vitkega poslovanja ter kakovostni proizvodnji in izdelavi izdelkov. Identični pristop želimo prenesti na koooperanta, za to pa je potreben čas in pravi ljudje. Prvi razgovori za posle za Rusijo so že stekli. Interes je precejšen.

Koliko je delovna sila v Srbiji cenejša v primerjavi s Slovenijo?
Če bi primerjali bruto plače, so približno za polovico nižje, ampak s Srbijo želimo doseči predvsem še nedodelan ruski trg. Slovenija je za tuje partnerje še vedno izredno zanimiva, saj smo skoraj v središču Evrope, imamo dobre cene in nemški sistem dela. Zmagovalna kombinacija za partnerje.

Ali obstaja verjetnost, da se bo z leti Plastika Skaza preselila iz Slovenije?
Ne. Slovenijo imamo radi. Naši kupci imajo radi Slovenijo. Kljub politični nestabilnosti tega kupci ne opazijo, saj vidijo dodano vrednost sodelovanja predvsem v nas.

Pri pogovorih s kupci torej ne čutite njihovega zadržka do vas, ker ima Slovenija v tujini slabe bonitetne ocene?
Ne. Predvsem zaradi tega, ker se ukvarjamo drug z drugim in ne država z državo.

Kako boste proslavili priznanje?
Že danes bom nazdravila s svojo ožjo ekipo, ki me je prišla podpret. Zame je ključno, da imam ob sebi ljudi, ki verjamejo v ekipo, ki verjamejo v podjetje in v vizijo. To je zame izjemna moralna spodbuda za delo za naprej, da se res držimo tega, kar smo si zastavili. Jutri pa bomo proslavili tudi z vsemi 237 sodelavci, četudi jih večina dela v proizvodnji in v štirih izmenah. 

Kako pa boste sodelavce nagradili ob koncu leta?
Vse, kar zaslužimo, vse, kar ustvarimo, namenimo za nadaljnji razvoj podjetja. Odpiramo nova delovna mesta, širimo kapacitete, štipendiramo mlade, in ker smo družinsko podjetje, vedno stremimo k temu, da bodo tudi otroci naših zaposlenih nekoč lahko ustvarjali v podjetju Skaza Group. Vsi zaposleni so pa pri nas deležni posebne pozornosti. Nagrajeni so vsakomesečno glede na nagrajevalni sistem, regrese vedno izplačamo višje, kot pravi uredba, konec leta pa zaposleni prejmejo še nagrado za uspešnost ob predpostavki, da je izpolnjeno to, kar smo se dogovorili.

Ključna vrednota v podjetju je performance (slo. izvedba, op. p.). Kaj pravzaprav pomeni?
To pomeni, da nam je ime posel, pišemo se pa dobiček. V podjetju smo, da ustvarjamo dodano vrednost, da ustvarjamo dobiček, da ustvarjamo številke. Lepo se je sicer dobro počutiti in imeti visoko kakovost življenja, a bistvo je, da izpolnjujemo poslanstvo podjetja. Zato je performance vrednota, ki je pri nas na prvem mestu.

Kako jo merite?
Krovne kazalnike za merjenje uspešnosti vedno določimo sami skupaj z lastniki. Določimo jih na podlagi razvojne strategije. Vsi preostali kazalniki sledijo krovnim, mejne vrednosti si pa vodje določijo sami. Pomembno je, da zaposleni te kazalnike razumejo, da lahko vsak trenutek pogledajo, kje so, kaj dosegajo, ali pa pravočasno poiščejo znanje in pomoč, da so lahko bolj suvereni pri doseganju dogovorjenega.