Kakšno leto in pol nazaj sem imel sestanek pri nekem večjem podjetju iz Fužin. Predstavil sem ponudbo in zadeve smo uskladili v veliki meri že na prvem sestanku. Zadeva je potekala tako dobro, da smo sklenili že neke vrste verbalno pogodbo o sodelovanju. Čez kakšen teden je projekt padel v vodo, razlog pa je bil, da bo njihov dober prijatelj, ki je sicer študent, sam izdelal spletno stran za podjetje. Stokrat slišana zgodba in stokrat pidentični odgovor. Pričakujte probleme. Ampak dobronamerna opozorila žal ne padejo na plodna tla in šele ko se res opečejo, dojamejo da potrebujejo resno podjetje, ki bo skrbelo za spletno podobo.

No in ravno v ponedeljek, nam je isto podjetje poslalo mail s prošnjo o čimprejšnjem sestanku. Zadevo sem potrdil, moj sodelavec pa se je dogovoril za današnji termin sestanka. V takih situacijah imaš veliko pogajalsko moč in posledično prednost in to je potrebno izkoristiti. Ceno za izdelavo spletne strani sem tako dvignil za 30% in jo tudi uspešno prodal. Stranka je na lastni koži izkusila študentsko izdelavo spletne strani, katera se je po pol leta sesula zaradi virusov, ta ˝dobri prijatelj˝ pa ni imel ne časa, ne znanja zadevo popraviti in postaviti nazaj na noge. Plačali so malo, dobili pa nič oziroma so kupili mačka v žaklju. Eno leto so bili brez spletne strani in za podjetje takega kova je to velika izguba in poslovna škoda. In to je bila moja prednost, saj so sami doživeli prijateljsko izdelavo spletne strani in ne mislijo več izgubljati časa in energije na polovičnih zadevah.


 

Potrebujejo resno in zanesljivo podjetje, ki bo poskrbelo za njihovo spletno podobo. In točno tako je potekal tudi sestanek, saj se niso pogajali glede cene, ampak so samo povedali kakšni so njihovi problemi in kaj pričakujejo od nas. Seveda pričakujejo, da bomo mi rešili njihove probleme.



Naše poslanstvo je, da ponudimo na trgu produkte na različnih področjih in različnih panogah, na takšen način, da bodo ti dejansko koristni za naše odjemalce oziroma kupce. Torej da bodo naši produkti reševali probleme. Potrebno je konstanto širjenje ponudbe, saj le to zagotavlja večjo stabilnost podjetja. Zelo hitro smo med spekter naših storitev dodali grafično oblikovanje, kot so izdelava logotipov, izdelava oglasnih pasic in ostalega grafičnega materiala. To je bilo sprva namenjeno že pridobljenim strankam, na področju internetnega marketinga – torej kot dodana vrednost za naše stranke. Kasneje smo to vejo razširili in začeli s pridobivanjem strank, ki neposredno potrebujejo rešitve na področju grafičnega oblikovanja (neodvisno od ostalih storitev in produktov).


 

Zaposlil sem prvega oblikovalca, kateri je v podjetje prinesel kompletno nov grafični asortiman. Tako smo začeli delati na kompleksnejših projektih, kot so kompletni CGP-ji (celostna grafična podoba), izris razstavnega prostora v 3D pogledu, kompleksnejše animacije, oblikovanje in tisk jumbo plakatov, reklamnih tabel itd... Delo je bilo toliko, da sem bil primoran zaposliti še enega oblikovalca.

Za konec pa še ena misel. Podjetje naj stoji na treh nogah (ali več). Potrebno je strmeti k širjenju storitev. Sam sem bil vedno pristaš te teorije, saj le tako lahko ohraniš neko stabilnost in tudi rast podjetja. Če v nekem trenutku upade prodaja ene storitve, ima podjetje še dve veji prihodka in tako boste lahko še vedno petnajstega v mesecu nakazali plačo.