Sem se pa vseeno poglobila v ´Trmo´ in prebrala sledeče: če se pri otroku neprimerno odzovemo na trmo - ga bodisi kaznujemo, odrivamo, pošljemo v sobo ali tudi nagradimo (podkupimo, bi jaz temu rekla), bo imel predvsem kot najstnik velike težave, lahko bo postal apatičen in – pozor: možno je, da bo izgubil samoiniciativnost in postal NEPODJETEN. Hej, draga moja hči, bodi trmasta, uveljavljaj svojo voljo, četudi bo to za tvoje starše zahtevno! Če sodim po sebi, ki me je podjetništvo zagrabilo že v mladih letih: očitno sem bila ultra trmast in svojeglav otrok… Vse je za nekaj koristno. Torej trma – znanilec podjetniškega duha … ne zatirajte je!
Velja tudi zame: nasmeh in res poskušam razumeti hčerko! Vsak dan znova ob novem napadu trme. Verjetno mi lajša razumevanje tudi zavedanje, da če podjetnik ni trmast in ne vztraja, potem enostavno ni uspeha. Sploh pa ne od prelomnega 2008 dalje. Verjetno bi tudi jaz že ničkolikokrat odnehala - če ne bi bila trmasta. A kot pravijo: uspeh je 1 % ideje in 99 % vztrajnosti, 1 % inspiration and 99 % perspiration.
Podjetniška zgodba me uči in preizkuša v vztrajnosti tudi pri sodelavcih, to je zgodba današnjega dne. Kakšne superlative včasih slišim ali preberem od koga, ki se nam predstavlja. Potem pa se preizkusimo in za velikimi besedami prepogosto prevelika in nerealna pričakovanja, nerazumevanje podjetniškega utripa, ki ga živi mikro podjetje. Razmišljam, da tako kot ni vsak pripravljen biti podjetnik, tako morda določeni ljudje niso primerni za podjetniška okolja?! Ali veste, da velja, da ni več razlike med velikimi in malimi podjetji, so samo še razlike med hitrimi in počasnimi podjetji, kot pravi Marko Lotrič, ustanovitelj družinskega podjetja Lotrič Meroslovje, bronasta gazela Slovenije 2012, ki je zgled tudi IDentiksu?
Obstaja tudi ´zanka´ malih podjetij, ker si takorekoč za vse sam. Direktor podjetja, ki skrbi za posel, za nadzor, da je dogovorjeno izvedeno, za promocijo, za vzpostavljanje sistemov… pa tudi za ljudi. Kadrovik. Pa boste rekli: »Saj so tu kadrovske agencije«. Seveda so in v IDentiksu uporabljamo njihove storitve… A določenih stvari očitno ne moreš testirati. Ne moreš predvideti. Govoriš, opisuješ, a izkusiti – to je tisto, kar opredeli domet sodelovanja. Je, ali ni. Pogosto ni. O tem podjetniki morda manj radi govorimo, a to ne pomeni, da izziva ni. Veliko je razočaranj, obojestransko.
Potem pa so tu še priporočila... Ah ja... Upam, da se ne bom kdaj ugriznila v jezik, ampak »Nikoli več priporočila«. Namreč, do sedaj smo vzeli štiri osebe po priporočilu - niti ene več ni pri nas. Pa se ne bom spuščala v podrobnosti, nima smisla. Bila je učna krivulja in to je to. Ne gledamo nazaj, ampak naprej. Želela bi le poudariti: »Dragi iskalci zaposlitve: slej ko prej pride vse na dan, če ne prvi teden, pa v roku enega meseca. Ne izmišljujte si nečesa, za čemer ne stojite, natočite sebi in nam čistega vina, ali ste res sposobni ali pripravljeni soočiti se z izzivi delavnega mesta. In ne nazadnje: ali vam odgovarja to delo ali le iščete službo«. Podjetniki ne dajemo služb, pač pa zagotavljamo delovna mesta, ustvarjamo priložnosti zanje. Kaj nekdo naredi na delovnem mestu, je odvisno od posameznika. Ne iščite služb, najdite delo! Gazele, prebiram, v petih letih ustvarijo skoraj 10.000 novih delovnih mest. To so priložnosti, to je rast. In nujno je razumevanje, kaj so elementi rasti in uspeha. Kako že pravi Mirko Strašek, direktor zlate gazele KLS Ljubno: »Delati je treba bolj, kot misliš, da zmoreš!« Tudi knjiga Petre Škarja Ameriški milijonarji so spregovorili prinaša podobna sporočila. Priporočam branje!
Nekoliko lažje nam bo tudi, podjetjem in podjetnikom, ko bo zakonodaja, po mednarodnih standardih, omogočila, da se s sodelavci tako povežemo, kot tudi razidemo: če pač ni rezultatov skupnega sodelovanja. Če ni kemije. Ali če ni zadetkov, kot v športu, kjer selektor izbira reprezentanco. V podjetništvu ni prostora za skrivanje in ´igranje´, pretvarjanje. Ni časa. Vse stane, vse ima strošek. Podjetja in v drugem krogu države, ki ni konkurenčna. Snemimo maske, nalijmo si čistega vina. Kdo pije, kdo plača?
Zato pri nas tako cenimo vsakogar, ki je z nami kot del podjetniške družine. Zato se trudim prisluhniti potrebam, željam in si prizadevam, da si pridemo nasproti. IDentiks je družinsko podjetje in njegova (p)osebna družbena odgovornost izhaja tudi iz tega. Gre za odgovornost do podjetja samega, do ustanoviteljev, do družin, do sodelavcev, strank, poslovnih partnerjev in nenazadnje družbe kot take.
IDentiks te dni v svoje vrste sprejema novo sodelavko. Katjo. Zelo smo te veseli, Katja. Če imam prav, si želiš izzivov in da se hitro učiš. Srčno upam, da boš kos izzivom podjetniške dinamike. In boš trmasta…