Njihova glavna naloga bo celoletno mentorstvo enega podjetniškega tima, ki do konca leta razvije lasten produkt in ga predstavi na sklepni Ustvarjalnikovi konferenci. Pomemben vidik vodenja krožka je skrb za osebnostno rast in razvoj posameznikov, ki so vodji zaupani v mentorstvo.

Podjetniški mentorji strokovnjaki pa so tisti, ki sicer nimajo časa vsakotedensko mentorirati skupine mladih in se ukvarjati z njihovim osebnim razvojem, bi pa z velikim veseljem namenili uro ali dve svojega časa na mesec za pomoč mladim podjetniškim ekipam. Mentorirancem bodo pomagali z nasveti, usmeritvami in kontakti, da bo mladim ekipam lažje uspelo prodreti na trg.

Ustvarjalnikov mentor je tudi Matjaž Kovačič iz podjetja PROKO, ki je pod svoje okrilje vzel dijakinji Iris Nuhanovič in Zalo Živalič, ki sta ob pomoči profesorice kemije izdelali Zi nails, obnohtno zaščito, ki omogoča lažje lakiranje in tudi nego nohtov

Kaj so značilnosti dobrega mentorja?

Na splošno je ključno za dobrega mentorja, da ima določene veščine bistveno bolj razvite od mentorirancev. Pri mentoriranju namreč ne gre toliko za prenos znanja kot predvsem za prenos veščin. Znanje prenašajo učitelji, ker se znanja naučiš. Mentorji prenašajo veščine, ki jih moraš trenirati. In Ustvarjalnik načrtno mlade mentorira, saj želi, da mladi doživijo tisto ključno podjetniško izkušnjo, ne pa da se učijo podjetniške teorije.

Ko govorim o veščinah, je seveda za podjetniškega mentorja ključno, da ima izkušnje in veščine iz podjetništva. Ustvarjalnik je konec koncev mladinski podjetniški peskovnik, v katerem mladi razvijajo svoje prve podjetniške projekte.

Katere pa so ključne kompetence dobrega mentorja?

Kar se tiče kompetenc, potrebuje dober mentor predvsem močne socialne in vodstvene kompetence. Brez izrazite empatije do mladih seveda ne gre. Mentor mora znati dobro shajati z mladimi, ne glede na njihov pogled, prepričanja in navade. Prav tako mora biti do neke mere kar dober psiholog. Mentoriraje zahteva veliko dela na motivaciji tako posameznikov kot ekip. Nemotiviran posameznik ali ekipa lahko posluša predavanje, ne more pa testirati in trenirati veščin.

Ob teh pa ne gre prezreti potrebnih vodstvenih kompetenc mentorja. In te so ključne, ko se začnejo razvijati ideje in formirati ekipe. Ti procesi so večini mladim nekaj povsem novega in neznanega. Strah, nezaupanje in občutek izgube nadzora lahko pri mladih ekipah pomaga premagati le zaupanja vreden vodja. In delo spet spominja na psihologa, saj je potrebno v prvi vrsti slišati ekipe in posameznike in jim pomagati najti skupno pot in motivacijo za skupno delo. Hkrati pa jim dati vedeti, da tudi razpad ekipe ni prepovedan in nezaželen.

Kaj oseba, ki se odloči, da je mladim bodočim podjetnikom oziroma ekipam mentor, pridobi?

Jaz osebno bi mentoriranje mladih ekip priporočal vsem izkušenim podjetnikom. Starejši, kot so, bolj bi jim priporočal. V bistvu bi nekaterim kar predpisal kot terapijo. Osebno veliko delam z izkušenimi podjetniki in menedžerji in ti z leti pogosto postanejo v razmišljanju zelo togi. Držijo se preizkušene različice in zato jih veliko od njih prav zaradi tega zabrede v velike poslovne in življenjske težave. Pri mladih je sprememba smeri, sprememba ideje, SPREMEMBA kot pojem nekaj povsem živega in normalnega. Ja, na začetku so strahovi, a ko enkrat vidijo, da zaradi spremembe nihče ne izgubi, lahko pa vsi pridobijo, postane to del dnevne rutine.

Kaj ste pridobili vi?

Več kot sem mislil, da lahko. Kreativa, ki sem jo že omenil, želja po spremembah in pozitivna energija, ki sem jih in jih še zmeraj črpam pri mladih, mi prinašajo koristi ne samo v poslovnem, pač pa tudi zasebnem življenju. Na kratko lahko rečem, da sem ob njih odkril povsem nove gejzire idej in kreative. In v moji karieri je to ključno.

Danes, mesec dni po koncu šolskega leta, ko se zaradi počitnic veliko srednješolcev pusti plavanju toka, ki ga nudi okolje, mi je še posebej všeč, ko me mladi sami pokličejo. Pred kratkim sem v Mariboru sedel na pijači s tremi zelo aktivnimi člani ekipe iz Druge gimnazije. Prav tako se pogosto dobim z dvema še posebej aktivnima dijakinjama iz Ljubljane (www.zinails.com), ki želita svoj izdelek še pred jesenjo spraviti na police.

In medtem, ko bo večina tistih, ki na počitnicah plavajo s tokom okolja, čez leta iskala službe in se čudila, zakaj jim ne uspe, bodo ti gradili in ustvarjali. In če se jim bo zdelo koristno in smiselno, bodo razpisovali delovna mesta. Seveda jih bo država nagradila z višjimi davki, okolje pa z osebnimi kompleksi, a jih bodo veščine, ki so jih pridobili in jih še veselo nadgrajujejo, pomagale biti vsak dan uspešnejši.

Medsebojne podjetniške, predvsem zelo konkretne pomoči je še vedno premalo, kajne?

Veliko ljudi danes na raznih srečanjih in omizjih modruje, kako nizek je izplen iz novo nastalih podjetij, kako malo jih preživi in koliko denarja izgubijo. Zadnje čase je še posebej aktivna debata o tem, kako neuspešna so družinska podjetja v drugi in tretji generaciji. A vsa ta teorija ne pomaga nikomur. Ne pomaga noben pospeševalnik niti inkubator, če ne premore zares kvalitetnega osebnega mentorstva podjetnikom in manedžerjem.

In če bi vsi modreci zares želeli pomagati slovenskemu podjetniškemu okolju, naj poiščejo podjetje, ki mu lahko pomagajo. Pa naj to naredijo pro-bono. Če bo vsak pomagal enemu, bo tisoče podjetij in podjetnikov uspešnejših. In bodo zaposlovali in bodo plačevali davke in država si bo opomogla. »Mentorska terapija bo vedno veliko uspešnejša od inzulinskih injekcij v obliki državnih pomoči.«

Ob tem bi rad povabil vse, ki imate podjetniške izkušnje in občutek za delo z mladimi, da se pridružite Ustvarjalniku. Pridobili boste veliko, izgubili pa zgolj par ur na teden in kak vikend. Še posebej, če ste strokovnjaki s kakšnega specifičnega področja, naj bo to tehnično ali komercialno, lahko s svojim znanjem pomagate pri preboju tako mladim kot ostalim mentorjem. Ja, tudi mentorji se pomagamo med seboj. Morda pa prav ti na Ustvarjalniku srečaš svojega bodočega poslovnega partnerja!