Prvi pogled nazaj

Danes je tisti dan z nekoliko bolj praznim urnikom. Zato sem celo dopoldne tuhtal, kako je teklo zadnje leto. Predvsem z vidika lastnih psiholoških premikov. Kaj se mi je zgodilo oiroma dogajalo, da me je res premaknilo iz cone udobja. To je zame edini ključni faktor osebnega in poslovnega razvoja. Dvig prometa ni rast, je samo dvig prometa. Velikokrat pa je povezan s spremembami, ki so drobile cono udobja tako posameznikov v podjetju kot celotnih ekip. Takrat je podjetje zares raslo.

A ključno pri teh dogodkih zame ni, kaj se je zares zgodilo, pač pa, kako sem situacije reševal oziroma kaj sem se iz njih naučil. Po domače, ali sem odigral vlogo žrtve in jokice (little bitch), ali ne?

Si little bitch?

Najmilejši prevod te fraze je v bistvu »jokica«. Zame so to osebe, ki neprestano iščejo izgovore. Ne glede na to, ali gre za posel ali osebno življenje, ko pride do težav, je vedno kriv nekdo drug. Še huje pa, da je krivo nekaj, nad čemer nimaš nadzora.

Matt Mayfield je lani na Sales Summitu izjavil, da so slovenski podjetniki kot kmetje, ki se ob spremembi vremena skrijejo v kočo in čakajo, da sprememba mine. In ja, strinjam se z njim. Skoraj 99 odstotkov vseh podjetnikov in menedžerkev, s katerimi sem govoril v zadnjih nekaj letih, je za poslovne težave navajalo zunanje vplive, na katere nikoli niso in nikoli ne bodo imeli vpliva. Kako za vraga boste pa rešili krizo, previsoke davke, sušo, politični sistem, izobraževalni sistem,…?

Razlog vs. izgovor

Če se najdete v gornjem zapisu, je čas, da si nalijete čistega vina. Če seveda želite svoje težave rešiti. Osebno razloge in izgovore ločim zelo hitro.

»Razlog je odgovor v prvi osebi ednine in ne vsebuje preteklika!«

Vse ostalo so izgovori, ki kažejo na neodgovornost in jokanje. Kaj ta ločnica pomeni? Da si za napake vedno kriv sam in da jih nisi delal v preteklosti, pač pa jih zagotovo delaš tudi danes. Zato pravi razlog ni v pretekliku.

Primer, kako je potekal pogovor na podjetju, kjer so imeli težave v prodaji:

»Kriva je kriza« -> »Prodajalci niso usposobljeni« -> »Prodajalcev nismo usposobili« -> »Prodajalcev nisem znal usposobiti« -> »Prodajalcev ne znam usposobiti« -> »Prodajalcev ne bom znal usposobiti«

In lahko gremo še globlje v dejanska prepričanja, vrednote in pravila, po katerih živimo. Šele takrat lahko zares rešujemo probleme. Če začnemo rešitev iskati na površnih izgovorih, je to podobno kot lepljenje obliža na odtrgan del uda.

Za konec še…

Že A. Einstein je dejal: »Vaše življenje je posledica vašega razmišljanja. Ne morete ga spremeniti brez spremembe vašega razmišljanja!«. Osebno sem njegovo misel predelal v poslovno smer: »Vaše podjetje je posledica vašega razmišljanja. Ne morete ga spremeniti brez spremembe vašega razmišljanja.« Lahko ga predelate na katerokoli področje v življenju. Ker si si vse, kar doživljaš danes, v preteklosti »pridelal« sam. Tvoja sedanjost je rezultat tvojega dela v preteklosti. Če se ukvarjaš s sedanjostjo, se torej ukvarjaš s svojo preteklostjo. In te ne moreš več spremeniti.

Zato se ukvarjaj s prihodnostjo, ker jo kreiraš danes. A je en »keč«. O prihodnosti ne moreš jokat. Zato »don't be a little bitch« in poskrbi danes za lepši jutri.