Od-ločiti se

Pred kratkim sem zasledil video Smiljana Morija, kjer omenja sestavo besede odločitev. In s povedanim se zelo strinjam. V slovenščini je beseda ODLOČITEV sestavljanka iz OD in LOČITI. Četudi se ta sestava ne bi tako skladala, je glavna težava sprejemanja odločitev prav v tem, da se je potrebno ločiti od ostalih opcij.

A verjamem, da vi nimate težav z odločitvami. A verjamem tudi, da je vsaj 90% bralcev odprlo ta zapis, ker so želeli slišati še eno zgodbo o ločevanju življenjskih partnerjev. Ker ima ločevanje v slovenski podzavesti izredno negativni naboj. A tukaj ne boste brali o ločitvi od žene, pač a o ločitvi od ostalih opcij v življenju.

Zakaj danes o odločitvah?

S pridobivanjem enega projekta se ukvarjam že mesece. In prav danes sem končno prejel dokončno od-ločitev. Prav ta ločitev od ostalih opcij, ki jih ima podjetje, me je pripeljala do razmišljanja, zakaj so od-ločitve tako težke tudi med lastniki in managerji tako malih kot srednje velikih in velikih podjetij.

Prav tako sem včeraj po dolgem času ob pisanju zapisa pogledal svoj nastop v oddaji Aleša Lisca (glej včerajšnji dnevniški zapis za povezavo). In v enem trenutku se mi je zazdelo, da je skoraj vsaka druga beseda »odločitev«. Res verjamem, da so od-ločitve, četudi pogosto zelo težje, tiste, ki nas vodijo v življenje. Tiste, ki kreirajo našo kariero in celo usodo.

Najtežja ločitev

O čemerkoli se v življenju ali poslu odločamo, vedno je opcija, od katere se je najtežje ločiti »trenutno stanje«. Še posebej, če je udobno oz. zgolj toliko težko, da se še da »stisnit zobe«. Sam sem pred takimi odločitvami vsak dan. Ne glede na to, kaj kupujem ali katero idejo poslušam. Tudi če gre za mojo idejo izgube kilogramov. Vsak dan znova se v meni pogajata vizija in trenutno stanje.

A prav to zavedanje mi daje prepričanje v to, da so v istem procesu odločanja tudi moji kupci. In 99% prepričan sem, da tudi vaši. Zato je pomanjkanje poglobljenega znanja o kupcu največja nevarnost za vaš posel ali kariero (lahko tudi partnerstvo). Ker ključne informacije za kupca niso samo lastnosti vaše rešitve, pač pa tudi lastnosti vseh drugih variant, ki jih ima na razpolago. Med drugim varianta, da ničesar ne kupi in ničesar ne spremeni. A res poznate vse ostale opcije, ki so na voljo kupcu? Poznate cenovni benchmarking vseh konkurentov? Tudi tistega glavnega iz podjetja »Cona udobja d.o.o.«?

Ne prodajaj – pomagaj se kupcu ločiti

Prav zaradi težavne ločitve od ostalih opcij, je naša naloga (kot prodajalcev), da kupcu pomagamo. Vaša pomoč pri nakupu je dejansko pomoč pri ločitvi. Kot nek kontra delujoči partnerski svetovalec. In ne tisti, ki bo ponudil nižjo ceno, pač pa tisti, ki bo kupca peljal skozi ločitveni postopek, bo tisti, ki bo  dobil posel.

»Posel bo dobil tisti, ki bo kupca uspešno peljal skozi ločitveni postopek! -mk«

Za konec še…

Tako kot se ločuješ ti, tako se bodo ločevali tudi tvoji kupci. Vedno znova se mi potrjuje prepričanje, da vsak prodajalec privabi sebi podobne stranke. Zato, če želiš dobiti manj problematične stranke, ki se bodo hitreje od-ločevale, sprejmi tak izziv tudi sam/a. Začni od-ločitve sprejemati hitro in odločno. Kot je Smiljan Mori v videu razkril skrivnost Richarda Bransona – najprej se odloči, nato preveri, kaj ti odločitev prinaša in od česa se dejansko ločuješ.

Ne poznam podjetnikov, ki s tonami analiz in odlašanja sprejemajo boljše odločitve od tistih, ki jih sprejemajo hitro in odločeno. Poznam pa podjetnike, ki so zaradi hitrih odločitev na cilj prišli hitreje in odločneje! 

Kje si ti?