Potočnik in Jan Štefe, prav tako soustanovitelj Eurosenderja,  sta sicer svojo podjetniško pot začela pri rosnih 19 letih, ko sta leta 2011 s pomočjo tekstilnega družinskega podjetja  Potočnikovih na trg poslala rokavice za pametne telefone. Potočnik, takrat študent prvega letnika ekonomije, in Štefe, ki je študiral pravo, sta idejo za pletene rokavice, v katere so vtkali karbonske in srebrne nitke ter s tem nadomestili kovinske ploščice na kazalcih na trgu že obstoječih tovrstnih zimskih rokavic, je idejo takrat dobil na potovanju po ZDA, izkušnja iz tujine pa je bila povod tudi za Eurosender.

Velike kurirje prisilili k nižjim cenam storitev


Ideja se je namreč ustanoviteljem porodila pred dobrim letom, ko se je eden od njih vračal s študijske izmenjave v tujini in ugotovil, kako nepregleden, predvsem pa uporabnikom neprilagodljiv in drag je trg kurirskih storitev. »Rešitev Eurosender je rezultat neprijetne izkušnje z nepreglednimi ter visokimi cenami kurirskih storitev na trgu, neodzivne službe za pomoč uporabnikom ter neprijaznega sistema naročanja prevzema paketa končnim strankam,« pojasnjujeta Potočnik in Štefe, ki sta šla v akcijo, v ekipo povabila še programerja Žiga Janeža in so ustanovili Eurosender.


Velike kurirske službe, s katerimi so zdaj povezani, so namreč osredotočene predvsem na poslovne uporabnike, Eurosender pa združuje povpraševanje potrošnikov. Ti namreč pri omenjenih dostavljalcih pogosto naletijo na težavo pri določanju cen, nezmožnost servisa v tujih jezikih, pričakujejo pa lahko tudi številne prevezave klicev, neurejene plačilne sisteme in podobno, pojasnjujejo v podjetju, kjer uporabnikom omogočajo, da to storijo v največ treh minutah. Z večjimi kurirskimi službami se jim je tako zaradi večjega števila poslanih paketov uspelo dogovoriti za ugodne cene pošiljanja, ki so, kot pravijo, lahko nižje tudi do 70 odstotkov, kot če bi jih potrošniki naročali neposredno pri kurirjih. »Naš sistem za vsako razdaljo izbere kurirja, ki ima najboljše razmerje med ceno in kakovostjo. Tovrsten poslovni model je zelo težko zagnati, predvsem zaradi velikega števila trgov, kurirjev in potrebne mase naročil,« pojasnjuje Potočnik in dodaja, da imajo sicer dva konkurenta, ki pa primerjata cene različnih kurirjev, medtem ko Eurosender že samodejno izbere za uporabnika najboljšega ponudnika.


Z ambiciozno, a hkrati tudi potencialno poslovno idejo, so se lansko jesen najprej prebili v nemški podjetniški pospeševalnik medijske hiše ProSiebenSat. 1, ki jim je omogočil hitro rast ter širitev ponudbe med študente, izseljence in turiste, nato pa še na mala in srednje velika podjetja, spletne trgovine in tržnice, pojasnjujeta Potočnik in Štefe.

Podjetje po letu in pol ovrednoteno na 3,6 milijona evrov


Njihov trg so naprej postale Finska, Švedska, Grčija in Španija, kjer so lahko ponudili najvišjo razliko v ceni med tistimi, ki jih ponujajo kurirske službe, in njihovo storitvijo, ko so se konec leta prebili še v portugalski pospeševalnik The Lisbon Challenge, pa so začeli osvajati ves Pirenejski polotok. Prihodki, ki so jih ustvarjali, so kmalu poleg tujih vlagateljev prepričali tudi slovenske investitorje. Prvi je vanje vložil semenski sklad Silicon Gardens slovenskih uspešnih podjetnikov, ki želijo vračati v skupnost, nedavno pa  so jim 220.000 evrov namenili še Poslovni angeli Sloveniji. Sredstva jim bodo omogočila še hitrejšo rast in krepitev razvojne ekipe, pripovedujeta Potočnik in Štefe, hkrati pa tudi optimizacijo storitev za uporabnike.


Da sta mlada podjetnika še bolj kot s prvimi poslovnimi idejami, pri katerih sta pridobivala pomembne izkušnje in znanje, z Eurosenderjem zaznala še boljšo nišo, kaže tudi dejstvo, da je bilo podjetje ob zadnji investiciji Poslovnih angelov Slovenije po letu in pol poslovanja ovrednoteno na 3,6 milijona evrov, a zaradi hitre rasti števila uporabnikov, integracije v eno največjih nemških spletnih tržnic Markt.de ter razvoja modula za pošiljanje paketov v povezavi z nemškim podjetjem Itembase, namenjenim spletnim trgovinam po vsej Evropi, Potočnik in Štefe pričakujeta še hitrejšo rast in povišanje vrednosti podjetja, hkrati s tem pa ciljata na nove vložke večjih nemških skladov, saj so veliko bolj kot domači slovenski trg zanje zanimivi in obetavni zahodnoevropski trgi.



Njihov kratkoročni cilj je mesečno raven prometa povečati še za nekajkrat, da bo vrednost podjetja znašala okoli 15 milijonov evrov, na dolgi rok pa si želijo postati enotna točka za naročanje kurirskih storitev in eno največjih podjetij v EU, dodaja Potočnik. Zaradi tega bodo že v kratkem širili tudi svojo ekipo, zato v svoje vrste vabijo mlade, ki se vidijo na tem področju, še pravijo v ekipi.