Že drugič je na Kickstarerju hipsterske ljubitelje fotografiranja prepričal velenjski oblikovalec Elvis Halilović, ki se po dveh letih predstavlja z novo različico pinhole kamere, preprostega lesenega fotoaparata brez leč. Do konca kampanje ima na voljo še 24 dni, že v prvih nekaj dneh pa je zadani cilj 20.000 dolarjev presegel za več kot trikrat. Ekipa ONDU je sicer po prvi kampanji imela nekaj težav s proizvodnjo vseh prednaročil, ki so jih zbrali na Kickstarterju in so zato kamere dostavljali s precejšnjo zamudo, a pravijo, da so se tokrat tudi na to dobro pripravili, saj sredstva zbirajo ravno za optimiziranje delavnice, kar jim bo omogočilo hitrejšo izdelavo kamer. Te sicer Halilović ročno izdeluje sam s pomočjo svojega brata, to načelo pa je bilo tudi razlog, da je proizvodnja prve serije fotoaparatov trajala nekoliko dlje od predvidenega. 

 
Druga ekipa, ki bo sicer sredstva zbirala še štiri dni, a jim je prav tako uspelo zbrati več kot dvakrat zadanih sredstev, je Leano. Razvili so preprost in, kot pravijo, udoben ležalnik, sestavljen iz platna in preprostega ogrodja, ki podpira uporabnikov hrbtni del, sprednji del ležalnika pa se razgrne kar na tla. Prepričali so več kot 200 podpornikov, največ iz ZDA oziroma Kalifornije, kar jih je nekoliko presenitlo, je pojasnila Diana Pavlin. Z rezultatom kampanje so sicer zadovoljni, je dodala, vendar so tudi oni ugotovili, da so prvi dnevi kampanje najpomembnejši, zato bi ob ponovnem poskusu več poudarka dali ravno tem prvim dnem. “Skozi kampanjo je težko reči, da bi kaj spremenili, vsekakor je nastalo nekaj hipotez, vendar ne vemo, kaj bi delovalo najboljše,” je še povedala Pavlinova. 

 
Na dobri poti do cilja sta sicer še ekipa Kobeiagi Kilims, ki zbira sredstva za proizvodnjo ročno tkanih preprog v Bosni in Hercegovini, ter Rok Starič, iznajditelj recepta za arašidovo maslo Rok’s peanut butter, ki sredstva zbira za nabavo močnejšega in kakovostnejšega mlinčka za mletje oreščkov. Za Kobeiagi Kilims stojita oblikovalka Nina Mršnik in Ivana Blaž iz Bosne, ker je cena preprog v prednaročilu precej visoka, znaša 249 dolarjev, in podporniki niso pripravljeni tolikšne vsote odšteti kar “brez premisleka” kot pri izdelkih v cenovnem razredu do 25 dolarjev, pa sta se dekleti pri komuniciranju kampanje precej namučili, pravita. “Najini kickstarter prijatelji nama zelo velikodušno pomagajo z adremami, ki pa so usmerjene v moško “gadget” publiko, tako da morava vso kampanjo peljati po svoje in delati po sistemu ‘trial and error”, je pojasnila Mršnikova. Kljub vsemu sta dosegli ljubitelje ročno tkanih preprog po vsem svetu, največ v Sloveniji in ZDA, v naslednji fazi pa želita doseči še čim več Nemcev in Skandinavcev, je dodala. 

 
Cena pa očitno ni problem niti pri arašidovem maslu Rok’s. Čeprav kozarček prvim podpornikom ponujajo za 14 dolarjev, so kljub vsemu uspeli prepričati več kot 171 podpornikov, ki so projektu do zdaj namenili dobrih 4400 dolarjev oziroma dobrih 80 odstotkov od zadane vsote. “Opazili smo, da je v Sloveniji ogromno ljubiteljev arašidovega masla, ki svoj kozarec že nestrpno pričakujejo. Poleg široke domače podpore pa so nad naravnim arašidovim masom navdušeni tudi podporniki iz Anglije, Turčije, Mehike, Združenih držav Amerike, Kanade, Francije in Nemčije. Dnevno prejemamo ogromno povpraševanj in ponudb za nadaljne sodelovanje tako doma kot v tujini, ki bodo omogočile razvoj linije različnih produktov v prihodnje,” je o prvih vtisih kampanje, ki bo potekala še 35 dni, povedala Manca Šalehar. 

 
Med kampanjami, ki še vztrajajo, a jim pri zbiranju sredstev ne kaže najbolje, pa so tudi takšni, ki sicer imajo zanimanje trga za izdelek, vendar so se kampanje lotili na napačnem koncu. “Kickstarter je čudovita iznajdba za izdelke za kratkočasenje. Nas pa je presenetilo, da se za vsako kampanio potrebuje precej financ za oglaševanje. Seveda smo vedeli, da jih potrebujemo, a vendar nas je višina rahlo presenetila, uspeh pa je odvisen od višine vložka,” ugotavljajo v ekipi Gas Scale, kjer so razvili istoimenski pripomoček za merjenje količine plina v jeklenki. Nad izdelkom so sicer navdušeni tudi distributerji, vendar si najprej želijo videti vzorčne izdelke, pojasnjujejo v ekipi. Tako so se odločili sredstva za zagon proizvodnje zbrati z množičnim financiranjem, prepričali 75 podpornikov, predvsem s področja kampinga in caravaninga, tudi prejeli precej dobrih kritik in pozitivnih odzivov, vendar uspeli zbrati le 4 odstotke od visoko zastavljenega cilja, 95.000 dolarjev.  Kako bi se kampanje lahko lotili drugače, je težko reči, pravi Špela Mosbruker, morda bi lahko drugače zastavili promocijski del, ugiba. 

 
Da je marketing pri Kickstarter kampanjah ključnega pomena, ugotavljata tudi Maja Konečnik Ruzzier in Mitja Ruzzier, avtorja pred kratkim izdane knjige Startup branding funnel. Tako je lahko izdelek zelo inovativen in bi lahko osvojil trg, pa niti ne doseže prave publike, medtem ko na drugi strani lahko nekdo okoli povprečnega izdelka ustvari zgodbo, ki bo vseeno prepričala mnoge podpornike, pojasnjujeta Ruzzierjeva, ki pri Kickstarter kampanjah opozarjata tudi na dejstvo, da uspešna kampanja še ne pomeni dolgoročno uspešnega poslovanja, saj se na platformi pojavlja množica projektov, ki prepričajo zgodnje navdušence, medtem ko bodo imela podjetja težave pri iskanju kasnejših kupcev.