Udeležilo se ga je več kot 80 gostov iz podjetij iz Slovenije, Srbije, Luksemburga in Nizozemske, tudi nizozemski veleposlanik Bart Twaalfhoven. V uvodnem govoru je poudaril, da je svetovni splet naredil svet manjšega, je pa ustvaril tudi nove, virtualne meje. Glavni izziv, tudi za nizozemsko predsedovanje EU v prvi polovici leta 2016, je odstranitev teh navideznih ovir med trgi EU. V tem kontekstu Nizozemska v času svojega predsedovanja vidi digitalno gospodarstvo v Evropi kot eno svojih ključnih prednostnih nalog. Strategija enotnega digitalnega trga je usmerjena v odpiranje digitalnih priložnosti tako za podjetja kot tudi posameznike.

 

Strategijo sestavlja dolg seznam instrumentov, katerih cilj je zagotoviti, da lahko kot podjetje prodajate svoje digitalno blago in storitve po vsej Evropi. In da jih potrošniki lahko uporabljajo. Pa tudi, da je na voljo usposobljena delovna sila, ki je sposobna za delo s temi tehnologijami. Na ravni EU nekateri od ključnih instrumentov vključujejo odpravo geografskih blokad (uporaba enakih pravil za e-poslovanje v celotni EU), uvedbo hitre širokopasovne povezave za vse, poenostavitev pravil o DDV in odpravo cen gostovanja do leta 2017. Opozoril je še, »da se mora pri svojem strokovnem delu danes prav vsak digitalizirati - prek opreme, dostopnosti in možnosti zunaj delovnega prostora. To odpira svet in nas povezuje naprej«.

 

Eden glavnih govornikov je bil Boudewijn Wildeman, podpredsednik Digital DLL in vodja digitalnega centra odličnosti v nizozemski Skupini DLL. Podjetja opozarja na najpogostejšo napako, ki jo storijo pri digitalizaciji: »Ko se digitalizirajo, se podjetja najpogosteje ujamejo v IT del. A je pri digitalizaciji ključna sprememba v kulturi poslovanja in vodenja in ne v tehnologiji. To je nov način razmišljanja, nov poslovni model, nov način dela. Torej se ne nanaša le na IT, ampak tudi procese, kulturo, ljudi, nov način upravljanja.« Wildeman ne verjame, da bo digitalnost v celoti nadomestila človeški dejavnik na primer v prodaji, vendar zagotovo prispeva k stikom med ljudmi.

 

Katera podjetja bodo zmagovalci?

Drugi gostujoči govornik Maxim Spek, ustanovitelj in direktor nizozemske družbe ProSpex, je poudaril, kako pomembno je ostati zagnan v želji po prodaji in izboljšavah. »Digitalizacija lahko pomaga pri prodaji in v marketingu, a je najpomembnejše graditi zaupanje. Da bi to dosegli, morate kaj tudi deliti - svoje znanje,« pravi. Spek je prepričan, da se bodo čez 10 ali 20 let sistemi spremenili. »Na primer, zdaj se nahajamo v banki, lahko bi bili v IT podjetju ... in njihova najpomembnejša prednost so njihovi odnosi s strankami. Menim, da podjetja še vedno preveč razmišljajo o svojih izdelkih, kako jih prodati več. Bolj bi morali ceniti svoje trenutne baze strank, ker je edina zares pomembna stvar prav baza strank,« je dejal Spek in kot primer navedel Airbnb in Facebook. »Nimajo nobenih sredstev, njihova edina prava dragocenost je veliko strank. Tako naj se podjetja vprašajo, kako bolje služiti svojim strankam, in ta podjetja bodo zmagovalci prihodnosti.«

 

Eden od gostov, Luka Ambrožič, direktor prodaje in globalnih kupcev v Elaphe Propulsion Technologies Ltd., pravi, da je ta »dogodek k nam pripeljal nekaj res zanimivih mednarodnih govornikov in najboljše možno občinstvo za izmenjavo izkušenj in znanj. Za nas, hitro rastoča mala in srednja podjetja z predvsem globalnimi strankami, sta digitalizacija in avtomatizacija našega upravljanja izrednega pomena - in velik izziv, kako obdržati osebni pristop in zgraditi zaupanje naših potencialnih kupcev. S tako veliko orodji in storitvami, ki so na voljo, se nam včasih zdi, da se nam bo nebo zrušilo na glavo. Sveži govorniki z izkušnjami v vodilnih svetovnih podjetjih nam pomagajo postaviti stvari v perspektivo in nas pomiriti, da je pot pred nami dolgoročna in da moramo napredovati korak za korakom, biti vedno prilagodljivi. In predvsem - dobili smo pomembne informacije o orodjih, ki jih lahko uporabimo, in znanja o tem, kako učinkoviteje uporabljati že implementirana orodja.«.

Zato »že od leta 2012 LSBC aktivno spodbuja in razvija kreativne koncepte marketinških strategij za tuje trge. Misija je vzpostaviti dragocene stike med podjetji iz Slovenije in Beneluksa za komplementarne projekte in uspešne zgodbe na svetovnih trgih. Ta dogodek je bil eden pomembnih korakov na poti k temu cilju«, je poudaril Iztok Petek, predsednik uprave LSBC.