Okrožno državno tožilstvo v Ljubljani je včeraj potrdilo, da je RTV Slovenija minuli petek vložila kazensko ovadbo zoper podjetje Media Publikum. Osumljeno je kaznivega dejanja poslovne goljufije, ki naj bi bilo storjeno tako, da je podjetje preprodajalo oglasni čas po višjih cenah, kot so bile dogovorjene z javnim zavodom. RTV Slovenija zakupnikom oglasnega prostora izda fakture, na katerih je zapisana cena oglasnega časa, podjetje pa naj bi ceno na teh fakturah naknadno spremenilo in jo kot »pravo« prikazalo naročnikom oglasov.

Ovadeni vse zanikajo

RTVS je sporočila, da gre za »domnevno nezakonito pridobitev premoženjske koristi in ponarejanje listin«. Izvedeli pa smo, da je v ovadbi nakazano, da podjetje Media Publikum morebiti ni edini storilec kaznivega dejanja. Zato je ovadba podana tudi zoper neznano osebo, če je bil morda v goljufijo vključen še kdo oziroma če je (pravi) storilec kdo drug, ki je bil vključen v poslovanje med RTVS in naročniki.

V Media Publikumu se včeraj na naše klice in pisne prošnje za pogovor niso odzvali. Že predvčerajšnjim pa je direktor Tilen Klarič sporočil, da obtožbe ne držijo. Trenutno je na dopustu in je zadeve pripravljen pojasniti čez približno deset dni.

Naši včerajšnji pogovori s predstavniki trženjskih agencij – zaradi velike občutljivosti tematike so vsi naši sogovorniki in sogovornice privolili le v anonimne pogovore – so pokazali, da je ovadba v odnose med agencijami vnesla nemir. »To ni dobro za naše poslovanje, saj ruši zaupanje med nami in naročniki,« nam je dejala medijska direktorica ene od agencij, ki preprodajajo oglasni prostor. Na RTV Slovenija sicer včeraj še niso prejeli klicev drugih posredniških agencij ali naročnikov oglasov. »Predvidevamo, da trenutno vsi še pri sebi preverjajo, po kakšnih cenah so plačevali oglase in za koliko so jih preplačali,« smo slišali na RTVS.

Paketna ponudba oglasov je netransparentna

Obdobje in obseg goljufije za zdaj še nista znana. RTVS goljufije po naših podatkih ni odkrila v svojih bilancah, temveč njena ovadba izhaja iz dokumentov v zvezi z enim ali nekaj primeri oglaševanj, o katerih jih je obvestil »nekdo od zunaj«. Znano pa je, da je Media Publikum kot posrednik med RTV Slovenija in naročniki oglasov sklepal milijonske posle, ki se po naših informacijah gibljejo od več kot milijon do deset milijonov evrov. Kolikšen del tega zneska naj bi obsegala goljufija, ni znano, dva naša sogovornika pa zatrjujeta, da je bila cena napihnjena za nekaj deset do največ sedemdeset odstotkov.

Media Publikum je sicer dolgoletni poslovni partner RTVS. Nadzorniki RTV Slovenija so tako pred trinajstimi leti ugotovili, da ima Media Publikum na javnem zavodu odobrene bistveno boljše pogoje pri pridobivanju oglasov kot preostale agencije, smo izvedeli. Tedaj so v nadzornem svetu posredovali in so pogoje za vse izenačili.

Kot smo izvedeli, naj bi tokrat nepravilnosti nastale pri oglaševanju ob športnih prireditvah, in sicer pri prodaji tako imenovanih oglaševalskih paketov. Gre za celovito ponudbo oglaševanja ob prenosih različnih športov, zato je tudi težko prepoznati, kakšna je »prava« cena posameznega oglasnega časa, ki ga posredniška agencija proda naprej. Kljub tej zasnovi za netransparentnost pa RTVS svojih paketnih ponudb ne namerava spremeniti, jih razstaviti na posamezne športne prenose, saj paketna ponudba prinese več denarja. Gledanost nekaterih športov je namreč tako nizka, da bi pri tem oglase le težko prodali in bi bili oglasni bloki, ki so sicer pri športu fiksni, prazni ali pa povsem neatraktivni.