Blagovna znamka Adria Mobil je prepoznavna tako v Sloveniji kot v tujini. Kako torej skrbite za prepoznavnost družbe in blagovne znamke na domačem trgu?

Čeprav v Adrii Mobil več kot 98 odstotkov prodaje realiziramo na tujih trgih, se zavedamo, da je za podjetje domači trg izredno pomemben, zato si prizadevamo ugled in kakovost blagovne znamke Adria pokazati tudi doma. Vedno smo si namreč postavljali visoke cilje glede doseganja tržnega deleža na slovenskem trgu, saj želimo dolgoročno ostati državni prvak v panogi karavaninga v Sloveniji. Poleg prodajno-trženjskega vidika je Adria Mobil že desetletja tudi močno vpeta v domače okolje. Pri nabavi tako sodelujemo z več kot 100 slovenskimi podjetji, izmed katerih je nekaj tudi takšnih, ki imajo za nas status razvojnega dobavitelja in so aktivno vključeni v razvoj produktnih novosti blagovne znamke Adria. Poleg tega so številni sodelavci vključeni v različna stanovska združenja, že desetletja smo aktivni člani tako GZS kot tudi območne gospodarske zbornice Dolenjske in Bele krajine, kjer skušamo aktivno prispevati k uspešnemu razvoju slovenskega gospodarstva kot celote. Aktivni smo na družbenoodgovornem in sponzorskem področju, saj smo že več kot desetletje generalni sponzor najuspešnejšega kolesarskega kluba v Sloveniji, podpiramo pa tudi številne ostale športne, humanitarne in kulturne projekte. Skupina Adria Mobil je tudi eden večjih zaposlovalcev v regiji, saj daje delo več kot 1500 zaposlenim in posredno še veliko več. Blagovna znamka Adria je ena redkih slovenskih blagovnih znamk, njen celoten razvoj izdelkov in vse z njimi povezane aktivnosti pa v Sloveniji uspešno uresničuje že 50 let.

Ali je prodaja avtodomov in prikolic Adrie Mobil poskočila tudi zaradi groženj s terorističnimi napadi? Ljudje se namreč na dopust raje odpravljajo s prikolicami in avtodomi in ne več z letali.

Na mednarodni ravni je ta dejavnik zagotovo navzoč. Varnost turističnega cilja je zaradi geopolitičnih napetosti in trenj spet postala eden primarnih dejavnikov odločanja kupcev glede načina pristopa in lokacije dopustovanja. V kolikšni meri je to prispevalo k rasti evropske in svetovne panoge karavaninga, ki jo spremljamo v zadnjem obdobju, je težko oceniti. Dejstvo namreč je, da so prisotni tudi drugi dejavniki, predvsem življenjski slog in vračanje k naravi, svoboda potovanj in pestrost doživetij, ki jih prepoznavamo v zadnjem času in vse več ljudi privabijo k tovrstnemu počitnikovanju. Tudi kakovost, inovativnost izdelkov in turističnih storitev v panogi kampinga in karavaninga je na izrazito visoki ravni in je primerljiva s hotelskimi storitvami. Tudi ti dejavniki so dali zagon vse večji priljubljenosti tovrstnega preživljanja prostega časa.

Kako skrbite za svoje zaposlene? Kako krepite in nagrajujete lojalnost zaposlenih?

Skupina Adria trenutno zaposluje čez 1500 ljudi, od tega slabo desetino v tujini. Zavedamo se, da je poglavitni cilj vsake zaposlitve ustrezno plačilo za delo, zato smo se v Adrii Mobil že v času krize zavezali, da bodo plače v Adrii 10 odstotkov nad ravnjo panožnega povprečja v državi. Podatek, da je povprečna plača v družbi po kolektivni pogodbi lani znašala 1770 evrov, potrjuje uresničevanje zaveze. Zaposlenim redno izplačamo letni regres (letos je bil že izplačan v višini 1100 evrov) in ob koncu leta tudi nagrado za delovno uspešnost (lani izplačana 13. plača je znašala 1500 evrov na zaposlenega). Zaposlenim je bila dana možnost vključitve v sistem dodatnega pokojninskega zavarovanja v breme podjetja, ob 50-letnici pa je bila izplačana jubilejna nagrada vsem zaposlenim. Vendar je plača po mojem mnenju le eden od kriterijev, ki dolgoročno lahko utrjujejo zadovoljstvo, lojalnost in zavzetost zaposlenih. Strokovnost, znanje, sodelovanje, medsebojno spoštovanje, samokritičnost in timsko delo so vrednote, ki smo jim v Adrii zavezani in za katere verjamemo, da pomembno prispevajo k skupnemu uspehu.

V Adri skrbimo za zaposlene tudi z nenehnim vlaganjem sredstev v izboljšanje delovnih pogojev, izboljševanjem tehnologije delovnih procesov in sistemsko urejenostjo ter ergonomijo delovnih mest. Med drugim je celotni proizvodni objekt klimatiziran. Skrb podjetja za zaposlene se nedvomno odraža tudi z aktivnim delovanjem v projektih, kot so Zdravi na delu, s projektom Družini prijazno podjetje in različnimi družabnimi in kulturnimi dogodki.

Že leta ste prepoznavna menedžerka pri nas, pred kratkim pa se je vaš ugled zamajal zaradi dogajanj v družbi ACH. Kako gledate na to in ali vas skrbi, da ugled menedžerjev na splošno v javnosti precej pada?

Kot menedžerka sem vedno sledila cilju dolgoročnega razvoja in rasti podjetja na način, ki vključuje vse deležnike. Z rezultati, ki smo jih dosegali, verjamem, da smo ambiciozne cilje več kot uspešno uresničevali. In to je ključno in najbolj verodostojno merilo zaupanja in ugleda. Ko je podjetje v slabem finančnem stanju – in skupina ACH je zaradi visoke zadolženosti bila – je treba poseči tudi po ukrepih, ki so nepriljubljeni, a hkrati edini, ki dajejo možnost obstoja in dolgoročno tudi rasti. Optimizacija stroškov, poslovno prestrukturiranje, razdolževanje in uvajanje sprememb gotovo ne dvigujejo priljubljenosti. Vendar je le po tej poti mogoč preobrat, zatiskanje oči pred težavami pač ne vodi k rešitvi. Ob bok nepriljubljenosti tovrstnih ukrepov je treba dodati, da je ACH danes uspešna skupina, s stabilnim poslovanjem in perspektivnim razvojnim potencialom.