Ne nazadnje strokovnjaki ne pravijo zaman, da vsak letni čas prinaša svoje prometne pasti. In konec koncev, poletni meseci v zadnjih letih od preostalih odstopajo po številu smrtnih žrtev v prometu – v zadnjih štirih letih je julija in avgusta na slovenskih cestah namreč umrlo dobrih dvakrat več ljudi kot januarja in februarja (109:48). In tudi če omenjenima poletnima mesecema dodamo še junij, zimskima pa december, ko zaradi prednovoletnih rajanj opozarjamo na vožnjo pod vplivom alkohola, je krvavi davek precej večji poleti. V zadnjih štirih letih je tako v teh treh poletnih mesecih v prometu umrlo 163, v zimskih pa 85 ljudi. No, seveda statistika, ko gre za tovrstne zadeve, nikdar niso samo številke in si je ne gre razlagati tako zlahka, saj imajo ti podatki tudi ozadje – predvsem v tem, da je cestnega prometa skozi Slovenijo zaradi znanih razlogov poleti bistveno več kot pozimi, da so na cesti številni kolesarji in tako dalje. Pa vendar. Nekaj zagotovo povedo. Če ne drugega, da so poleti ceste nevarnejše kot pozimi in da je treba biti zato takrat še prav posebno previden. Kar pa po navadi, paradoksalno, v veliko večji meri poudarjamo ravno – pozimi.

Če takrat torej omenjamo tegobe, ki so večinoma povezane z vremenskimi pojavi in opremljenostjo vozila, se poleti pred njih na vrh glavnih prometnih pasti prebije prav tista, povezana z gostim prometom. Več vozil na cesti pač pomeni večjo možnost nesreče, zato je v aktualnem času in v prihajajočih tednih še toliko bolj kot sicer potrebna previdnost in predvidevanje možnih manevrov drugih udeležencev. Nikdar se namreč ne ve, koliko časa je nekdo že za volanom in kako utrujen je, je pa verjetnost, da je dolgo in da ga je pot že pošteno zdelala, precej večja.

Vseeno pa seveda ne gre pozabiti na standardne težave. Poleti nas tako lahko zdela vročina, zato je pametno avto pred vožnjo prezračiti, vsekakor pa je koristna tudi klimatska naprava, a jo je treba uporabljati zmerno in po pameti. Omenjeni daljši dnevi načeloma sicer pomenijo tudi daljša obdobja boljše vidljivosti, a je pri tem treba biti pozoren na bleščanje sonca – sploh zgodaj zjutraj in pozno popoldne zaradi nizkega kota padanja sončnih žarkov, ob tem pa je takrat posebno pomembno, da imamo dobro očiščene steklene površine. Poleti se na njih zelo radi primejo drevesna smola, mrčes in ptičji iztrebki, zato jih je treba vseskozi čistiti, prav tako pa imeti tudi poln rezervoar s čistilom za stekla. Kar zadeva vremenske pojave, so nevarne predvsem nenadne močne nevihte in toča, pri katerih je pomembno prilagoditi način in hitrost vožnje. Pri čemer tega, da nikoli in nikdar ne ustavljamo pod nadvozi, kar nekateri tako radi počnejo, niti ne omenjamo. Čeprav smo pravkar omenili...