Zakaj nasprotja? Ker sta, čeprav spadata v isti razred, tako zelo različna. Da ne bo kasneje kakšne pomote, naj pojasnimo, da je ford ecosport sicer korekten SUV, a je prav tako dejstvo, da se zelo težko enakovredno kosa z veliko večino tekmecev drugih znamk, ki se vozijo po evropskih cestah. Morda gre korenine problema iskati v dejstvu, da je bil avto sprva, v prvi generaciji, velika uspešnica v Braziliji, Argentini, Venezueli in Mehiki, druga generacija pa je bila nato leta 2012 sicer zasnovana za globalno prodajo, a so se očitno spet bolj osredotočili na že omenjene trge in na primer Indijo, kjer ga tudi proizvajajo. Zdi se, da Evropa in želje ter navade tukajšnjih kupcev nekako niso bili v prvem planu, in pri tem avtu se je težko znebiti občutka, da je v Evropo pač zapeljal, ker Ford predstavnika v tem segmentu ni imel, a ker je slednji zelo hitro rasel, so se z ecosportom lahko hitro odzvali in ga poslali v ogenj. Kjer pa se, v primerjavi z drugimi tekmeci, hitro opeče. To je pokazal že naš veliki vzporedni test desetih malih športnih terencev, v katerem je zasedel zadnje mesto, še temeljitejša in večdnevna primerjava z mazdo CX-3 pa je vse skupaj dodatno potrdila. Razlog je povsem preprost oziroma jih je kar nekaj. Občutek za volanom tako že nemudoma preprosto ni tak, kot smo ga sicer vajeni pri Fordu, pa tudi vozna izkušnja ni posebno prijetna, saj je tresenja ogromno, tudi ko stojite na semaforju ob rdeči luči, kar s časom postane moteče. In tu znova pridemo do nasprotij. Ko namreč sedež forda ecosporta zamenjate s tistim mazde CX-3, dobite občutek, da gre za neki drug svet. Mazdin primerek malega športnega terenca namreč prede kot mačka, glede voznih lastnosti in športnosti pa je za razred boljša od tekmeca. A tu se nasprotja še ne končajo. Ob pogledu na armaturno ploščo se vam pri fordu ecosportu zdi, kot da ste se vrnili v preteklost, medtem ko pri mazdi CX-3 lahko uživate v modernem dizajnu s primerno velikim zaslonom, ki ga je mogoče uporabljati z vozniku prijaznim in uporabnim vrtljivim gumbom med sprednjima sedežema, kar omogoča, da med upravljanjem med vožnjo ne izgubite pogleda na vozišče.

Ob identični dolžini (4,27 metra) in širini (1,76) obeh avtomobilov je ford ecosport skoraj 13 centimetrov višji od mazde CX-3, a se to pri prostornini prtljažnika ne pozna. Še več, mazda CX-3 ima 40 litrov večjo prostornino (350:310) prtljažnega prostora, ob tem pa se pri ecosportu vrata prtljažnika, na katerih je zunanje nameščena še rezervna pnevmatika, ne odpirajo navzgor, temveč vstran, kar je posebno neuporabno, če ste avto parkirali bočno in imate za seboj še enega. Pravo nasprotje sta tudi motorja, saj je mazdinih 120 konjev (88 kilovatov) v 2-litrskem bencinskem motorju precej poskočnejših in odzivnejših kot fordovih 125 KM (92 kW) v turbobencinskem litrskem – kar je kar malce nenavadno, saj se je omenjeni Fordov trivaljnik v številnih avtomobilih zelo izkazal. Tokrat se pač ni. Ob vsem zapisanem tako ni čudno, da prvi do hitrosti 100 km/h pospeši v vsega devetih sekundah, drugi jih potrebuje 12,7, se pa zato malce bolje ecosport izkaže vsaj pri porabi bencina – na 100 kilometrih vožnje nam je namreč popil 7,7 litra, mazda pa 8,1 litra goriva, kar v nobenem primeru nista ravno nizki številki. Edina »resna« stvar, pri kateri ford ecosport mazdo CX-3 pošteno prekaša, je tako prostor za sprednjima sedežema. A ob vnovičnem preletu zgornjega teksta je jasno, da bo to za večino precej zanemarljiva stvar...

In koliko staneta? Pogled na redni ceni razkrije, da bo ford ecosport z omenjenim motorjem in bogato opremo titanium vaš za 20.150 evrov, medtem ko mazda CX-3 s primerljivo opremo revolution stane 19.990 evrov.