Kia optima: Nišni model
Zastavonoša znamke Kia, model optima, je v obliki četrte generacije zapeljal tudi na slovenske ceste. Oblikovno sledi potezam, ki jih je imela že predhodnica, a je od nje vseeno toliko drugačna, da se ju loči že na prvi pogled. Ob tem je optima zadržala podobne zunanje mere, saj je vsega po centimeter daljša (zdaj 4,85 metra) in višja (1,46 metra) kot doslej, za centimeter pa ima daljšo tudi medosno razdaljo (2,8 metra). Prtljažni prostor pri tovrstnih limuzinah sicer ni v ospredju zanimanja kupcev, a je s 510 litri več kot zgleden, enako oznako pa si zasluži tudi prostornost potniške kabine, saj na zadnji klopi prostora za noge zlepa ne bo zmanjkalo, medtem ko ga je zaradi privlačne oblike malce manj za glavo, a bodo to občutili le nadpovprečno visoki. Kakovost izdelave in materialov kot tudi udobje sedežev so na najvišji ravni, optima pa je ob tem polna tudi varnostnih in udobnostnih pripomočkov. Pri motorni paleti je ponudba zožena na vsega en dizelski motor (1,7-litrski s 141 KM/104 kW), ki je na voljo s 6-stopenjskim ročnim ali 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom, kar je po eni strani premalo, po drugi pa pokrije večji del želja kupcev, saj gre navsezadnje za naše razmere za nišni model, s katerim nimajo velikih prodajnih načrtov. Nova optima je naprodaj za najmanj 30.990 evrov.