»Vse očitano priznam. Žal mi je. Vem, da moram odgovarjati, a prosim, da ste pri izreku sodbe milostni, saj imam doma družino,« je včeraj sodnici na predobravnavnem naroku krivdo priznala nekdanja uradnica na sežanski upravni enoti Suzana Škrlj. Med letoma 2006 in 2009 je svojim strankam – največkrat tistim, ki so vozniško dovoljenje iz različnih vzrokov izgubili, izdajala nova dovoljenja in vsa potrebna potrdila, ne da bi »kandidati« morali opraviti en sam samcat tečaj. Za volan so torej sedli brez uradnega znanja cestnoprometnih predpisov in opravljenega praktičnega dela vožnje. Tožilka je zanjo predlagala enotno kazen šest let zapora in 10.000 evrov denarne kazni, poleg tega pa tudi odvzem vse protipravno pridobljene premoženjske koristi. Sodnica ji bo sodbo izrekla danes. Ker je obdolžena krivdo priznala, kazen ne bo mogla biti višja od predlagane.

Ponarejena dovoljenja celo za vožnjo tovornjakov

Škrljeva je včeraj priznala, da je neveljavna dovoljenja izdala 50 voznikom, med njimi tudi voznikom tovornjakov, v zameno pa dobila skupno okoli 45.000 evrov podkupnine. Posamezno dovoljenje je bodoče voznike stalo od 100 pa vse do 16.690 evrov. Sodnica Barbara Franca je zanjo imela le eno vprašanje: kako je lahko vozniška dovoljenja izdajala celo voznikom tovornjakov in vlačilcev s prikolicami in kako si predstavlja, da ti brez slehernega znanja vozijo po cestah. Škrljeva ji ni znala odgovoriti.

Škrljeva je bila najpomembnejša akterka v veliki aferi s ponarejenimi vozniškimi dovoljenji, ki se je dve leti dogajala na Sežanskem in imela tudi močne vseslovenske posledice. V zanko kriminalistov se je tedaj ujelo 65 obdolžencev – kupcev vozniških dovoljenj in posrednikov pri njihovi izdaji. Škrljevi sta pri tem izdatno pomagala Danijel in Boris Dodič, pri tem pa imela še štiri pomagače. Dodičeva sta krivdo priznala in sta že pravnomočno pogojno obsojena. Vsi zasačeni kupci ponarejenih dovoljenj pa še niso prišli na vrsto pred sodnika. Od izbruha afere so se močno poostrila tudi pravila za izdajanje vozniških dovoljenj.

Dovoljenja izdajala prehitro

Škrljeva je bila pri svojem početju dobra. Njena izdana vozniška dovoljenja so bila tako pristna, da jih je bilo težko odkriti. Ob izdaji vozniškega dovoljenja s pečatom sežanske upravne enote je zanj v dokumentacijo vložila ponarejeno potrdilo postojnskega izpitnega centra, ki je potrjevalo, da je kandidat opravil vse potrebno za izdajo vozniškega dovoljenja. Da so potrdila izpitnega centra ponarejena, je Škrljeva vedela. Zapletlo pa se je zaradi njenega prehitrega izdajanja dovoljenj. V klopčič kriminalistične preiskave se je namreč ujela, ko so policisti v zelo kratkem času dvakrat ustavili istega voznika. Čeprav so mu prvič dovoljenje odvzeli, jim je ob naslednjem srečanju že pokazal novo. V tako kratkem času vozniškega izpita pač ni mogel opraviti po pravilih.

Višek predrznosti si je Škrljeva po tožilkinem mnenju privoščila, ko je šest ponarejenih vozniških dovoljenj izdala še po tem, ko je službo na upravni enoti že zapustila. Nekaj mesecev po odhodu se je vrnila pot pretvezo, da je pozabila urediti nekatere zadeve, in izdala še šest dovoljenj ter potrdila vnesla v uradno državno evidenco. Med njimi tudi za voznike tovornjakov. Poleg očitka ponarejanja listin in prejemanja podkupnine si je s tem prislužila še ovadbo zaradi vdora v informacijski sistem.

Kazenski postopek ji je uničil življenje

Škrljeva doslej še ni bila obsojena ali v kazenskem postopku. Trenutno je brezposelna, svoje dejanje močno obžaluje. Povedala je, da že vsa leta kazenskega postopka močno trpita sama in njena družina. Medtem ko je tožilka prepričana, da jo je pri tem vodil pohlep, pa njen zagovornik po uradni dolžnosti Mitja Vezovnik meni, da ni šlo za pohlep, temveč skrajno naivno dejanje. Sodnici je predlagal, naj ji zaporno kazen omili na štiri leta zapora in jo glede na njeno finančno stanje tudi oprosti plačila stroškov postopka. Sodnica bo svojo odločitev sporočila danes.