V podjetju Intermatic so bili včeraj začudeni, ko smo poizvedovali o poteku certificiranja sistema merjenja hitrosti na trojanskem avtocestnem odseku. Z Darsovo napovedjo, da se bo sekcijski lov na prekrškarje začel že čez dober mesec dni, namreč niso seznanjeni. Tudi od urada za meroslovje, ki že deset mesecev obravnava njihovo prošnjo o izdaji certifikata merila proizvajalca 3M, še niso prejeli nobene uradne informacije.

Na Darsu očitno vedo več. »Podjetje 3M nas je obvestilo, da na podlagi zadnjih pogovorov s predstavniki urada za meroslovje v razmeroma kratkem času pričakujejo pisno uradno odobritev,« so sporočili. Najkasneje do konca julija, ko naj bi začel delovati sistem, bodo dorekli operativne dogovore s policijo, ki je odgovorna za izdajanje glob kršiteljem, je poročal portal zurnal24.si. Nadzor naj bi trajal pol leta, nakar naj bi opremo vrnili proizvajalcu.

Iz odgovora urada za meroslovje je mogoče sklepati, da Darsov optimizem temelji zgolj na neuradnih informacijah. »Urad je preizkušanje merilnika na terenu izpeljal maja v času rednih prometnih zapor. Intermatic pa je v petek prvič omogočil tak dostop do merilnika hitrosti, da smo lahko začeli funkcionalno preskušati njegovo delovanje,« so sporočili iz urada, ki je že trikrat podaljšal rok za dostavo manjkajočih dokazil in opreme. Certifikat bodo izdali takoj po končanem postopku, če bo ta izkazal, da je merilo skladno s predpisi. Kako dolgo bodo trajali laboratorijski testi, niso pojasnili.

V Dnevniku smo aprila obširno poročali, zakaj se že od lanskega septembra vleče zgolj poskusno merjenje na petkilometrskem trojanskem odseku, na katerem je hitrost vožnje omejena na 100 kilometrov na uro. Sistem je brezplačno dobavilo podjetje Intermatic iz Ljubljane. Začetek izdaje prvih plačilnih nalogov je bil napovedan za december 2015. Vendar se to ni zgodilo, sistem je še zmeraj uporaben zgolj za zbiranje statističnih podatkov o povprečnih hitrostih vozil na odseku, ki ga prevozi kar 36.000 vozil na dan.

Očitek poskusa korupcije

Za večmesečno zamudo je odgovoren dobavitelj opreme. Manjka mu državni certifikat, ki potrjuje, da je naprava uradno overjeno merilo. Ta zaplet je dodatno začinil očitek urada, da naj bi prišlo v procesu certificiranja do poskusa korupcije, in sicer naj bi predstavnik Intermatica ponujal ugodnosti uradniku, da bi ta pospešil postopek. V podjetju so očitke zanikali.

Merjenje samo v smeri proti Ljubljani

V sekcijskem merjenju hitrosti se izvaja merjenje povprečne hitrosti vožnje med vstopno in izstopno točko na določeni razdalji. Kameri proizvajalca 3M, nameščeni pred predorom Trojane, fotografirata vsa vozila in v šifrirani obliki zabeležita njihove registrske tablice ter čas vstopa v merilno mesto. Kameri za predorom Podmilj prav tako fotografirata vozila in zabeležita njihov izstopni čas. Če je čas vožnje med posnetkoma pod dopustno mejo, je voznik vozil prehitro.

Fotografijo kršitelja sistem avtomatsko pošlje v nadzorni center, od koder naj bi jo posredovali na strežnik policije, ki naj bi vozniku zatem izdala plačilni nalog. Vse druge fotografije naj bi sistem samodejno izbrisal. Sekcijsko merjenje hitrosti je vzpostavljeno samo v smeri proti Ljubljani. Zakaj? »Analiza je pokazala, da je z vidika večjih prekoračitev hitrosti in posledic prometnih nesreč problematična še zlasti ta smer na odseku prek Trojan,« odgovarjajo v družbi za avtoceste.