Ljubljanski mestni svetniki so javnemu podjetju Ljubljanski potniški promet (LPP) dali zeleno luč za izvajanje prevozov na klic, ki na prvi pogled spominjajo na taksi službo. A na Ljubljanskem potniškem prometu zanikajo, da gre za občinsko taksi službo. »Prevoz na klic bomo prvenstveno uvedli zato, da bomo pokrili določena območja, kjer ni javnega prevoza ali pa so frekvence odhodov mestnih avtobusov zelo redke,« je povedal direktor LPP Peter Horvat. Plačilo te storitve se bo izvajalo z enotno mestno kartico urbana na podlagi cenika, ki ga bo moral potrditi mestni svet.

Prevažala bodo električna vozila

Vodja občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet David Polutnik je razložil, da bodo občinska vozila na klic – enako kot mestni avtobusi – vozila samo po vnaprej določenih trasah in ustavljala na točno določenih postajališčih. V praksi to pomeni, da bo recimo občan prevoz na klic naročil na postajališču v Malem Lipoglavu in se z vozilom pripeljal do postajališča v Štepanji vasi, kjer ustavi linija 28 iz Lipoglava. Če bi ta potnik želel naprej v središče mesta, bo v Štepanji vasi presedel na mestni avtobus na liniji 13, pri čemer bi za ta prestop veljala enaka pravila kot na mestnih avtobusih.

Voznik vozila na klic potnika ne bo smel odložiti na kateri koli točki v mestu, »ker bi to že bila taksi storitev in bi Ljubljanski potniški promet potem potreboval licenco Gospodarske zbornice in dovoljenje mestne občine za opravljanje taksi dejavnosti«, je poudaril Polutnik. Omenil je, da je prevoz na klic uvedel zakon o prevozih v cestnem prometu, ki to storitev opredeljuje kot »napredno obliko javnega prevoza do največ osem potnikov in se izvaja na območjih, na katerih ni organiziranega javnega prevoza potnikov, oziroma na območjih z nižjim povpraševanjem po storitvah javnega prevoza potnikov«.

Direktor LPP je poudaril, da bo razlika med njihovo storitvijo in taksijem tudi v tem, da bo za njihove prevoze veljala enotna tarifa po vsej mestni občini – tako kot pri avtobusih. »Se pravi, če se boste peljali od Črnuč do Vrhovcev ali pa zgolj do Bežigrada, bo cena enaka. Zraven pa bo omogočen še prestop na mestni avtobus,« je pojasnil Horvat. In še ena razlika bo, je dodal: »Vozniki bodo urejeni in v vozilih ne bodo kadili.«

Storitev, ki naj bi zaživela septembra, bo na voljo 24 ur na dan, vse dni v tednu, prevoz pa bo mogoče naročiti prek aplikacije na pametnem telefonu, in sicer dve uri pred predvidenim odhodom. »Dispečerskega centra ne bomo imeli, zato vozil ne bo mogoče naročati prek telefona kot taksi. Seveda pa bomo, če bo klicala kakšna stara mama, ki nima pametnega telefona, njen poziv sami vnesli v aplikacijo,« je pojasnil Horvat. Prevoze bodo po njegovih besedah opravljala izključno ekološka, električna vozila, konkretno 20 vozil volkswagen golf, ki jih bo dobavila družba Porsche Slovenija. Ta je bila kot edini ponudnik izbrana na javnem razpisu, vrednost naročila pa je približno 650.000 evrov. Vsak avtomobil torej stane okrog 33.000.

Taksisti: Prevozi na klic so nelojalna konkurenca

Ljubljanski taksisti pa pojasnilom, da ne gre za konkurenco, ne verjamejo. Predsednik Taksi društva Ljubljana Tomo Žmavc se sprašuje, kaj je lahko prevoz na klic drugega kot taksi. »To bo naša direktna in tudi nelojalna konkurenca. Mi moramo plačevati mestni občini dovoljenja za opravljanje taksi dejavnosti, opravljati turistične izpite, plačevati dodatno zavarovanje za avtomobile in drugo. Oni ne bodo potrebovali ničesar. Če bodo nerentabilni, pa jih bomo pokrili iz lastnih žepov, medtem ko nas nihče ne subvencionira,« je povedal Žmavc. Argument, da ne gre za konkurenco taksijem, ker ti pobirajo potnike kjersibodi ob cesti, pa se mu zdi sprenevedav, saj tudi sami približno 90 odstotkov prevozov opravijo po predhodnem telefonskem naročilu.