Kje natančno so izumili očala, si zgodovinarji niso enotni, saj naj bi razvoj potekal bolj ali manj anonimno skozi daljši čas. Na splošno pa se govori, da so se improvizirana očala konec 13. stoletja najprej pojavila v Italiji. Tako so denimo v Beneški laguni na otoku Murano na prehodu iz 13. v 14. stoletje že izdelovali konveksne leče. To pa je zagotovo le eden od razlogov, da sodijo italijanski izdelovalci očal tudi danes v sam vrh te dobičkonosne industrije.

Znamke, vodilne na globalnem trgu

Da je Slovenija zelo zanimiv trg za očala, je potrdila razstava očal italijanske izdelave, ki jo je minuli teden gostila Ljubljana. Razstavo, ki je v prestolnico pripeljala 29 proizvajalcev očal in 80 prodajalcev iz 20 držav, je organizirala ITA-ICE, agencija za promocijo v tujini in internacionalizacijo italijanskih podjetij. Z razstavo so želeli v aktualni zeleni prestolnici Evrope predstaviti izdelke italijanske izdelave in tako okrepiti sodelovanje med Italijo in Slovenijo ter preostalimi udeleženci dogodka.

V dneh so si potencialni kupci lahko ogledali nekatere najbolj znane svetovne znamke, ki so vodilne tako na področju oblikovanja kot kakovosti, hkrati pa spoštujejo načela trajnostnega razvoja okolja in lokalnega prostora. »Italijanska očala so od nekdaj vodilna na svetovnem trgu, kar potrjujejo tudi podatki, da je leta 2015 izvoz dosegel rekordnih 3,442 milijona evrov, pri čemer je šlo za kar 12,3-odstotno povečanje glede na leto prej. Ti izjemni rezultati pomenijo, da smo na mednarodnih trgih zelo konkurenčni, kar je posledica čarobnega sožitja med tradicijo in inovacijami, dvema komponentama, ki predstavljata temelj italijanske odličnosti. To je as v rokavu, ki ga želimo pri italijanskem združenju proizvajalcev optičnih izdelkov ANFAO unovčiti skozi sodelovanje z ITA-ICE in tako še naprej promovirati italijanska očala na dogodkih in poslovnih srečanjih naših družb s poslovnimi partnerji s tržno zanimivih območij,« je povedal Giovanni Vitaloni, podpredsednik ANFAO in generalni direktor družbe NICO, s. r. l., ter se pohvalil, da so njihovi izdelki brez konkurence na mednarodnih trgih, če so primerno ovrednoteni in predstavljeni v ustreznem okolju.

Z navedenim se strinja tudi Elisa Scelsa, direktorica agencije ITA-ICE v Ljubljani, saj gre navsezadnje za dogodek, ki pripomore k razvoju italijanskih poslovnih partnerstev, v Združenih državah Amerike pa je postal že tradicionalna prireditev. »Sama bi želela poudariti prizadevanja tega urada na slovenskem trgu in delo, ki ga naše osebje, skupaj z veleposlaništvom Italije, vsakodnevno opravlja ter je namenjeno krepitvi odnosov na trgovinskem in industrijskem področju ter povečevanju toka naložb v vsakem posameznem sektorju.«

Očala letošnjega poletja, ki jih preprosto morate imeti

Če govorimo oziroma napovedujemo trende modnih očal za letošnje poletje, moramo biti zagotovo zelo pozorni, saj lahko napačen model zelo hitro postane moteč element naše celostne podobe.

Sončna očala, o katerih se bo govorilo letošnje poletje, obujajo nekatere modne smernice iz preteklosti, na drugi strani pa so inovativna in takšna, kot jih še nismo videli. Na slovenskem trgu je približno sedem italijanskih proizvajalcev očal, ki so se predstavili tudi na razstavi. »Vsi so odlični in pomembni. Če moram izbrati, pa so očala italijanskih znamk Picchio, Omas Design, 450 Ultra Limited in Pugnale & Nyleve ta, ki bodo zagotovo uspešnica letošnjega poletja,« je na precej nehvaležno vprašanje, katera očala so mu najljubša, odgovoril Valerio Fabbri. Če le na kratko predstavimo predlagane znamke, potem vsekakor moramo omeniti, da so očala znamke Picchio izdelana iz lesa in ostajajo tudi letošnja poletna modna uspešnica, predvsem predstavnice nežnejšega spola pa ne bodo ostale hladne ob pogledu na očala znamke Omas Design, namenjena predvsem tistim, ki razumejo in znajo ceniti kakovost in edinstvenost.