Negotovost med zaposlenimi Cimosa se stopnjuje. Potem ko je bil skrajni rok za oddajo ponudb za nakup koprske družbe že večkrat podaljšan, bo odločitev o prihodnosti Cimosa znana v prihodnjih dneh. Neuradno je moč izvedeti, da so pogajanja z italijanskim finančnim skladom Palladio Finanziaria v sklepni fazi. Ponudba, ki je na mizi, naj bi znašala od 130 do 150 milijonov evrov. Toda brez vnovičnih radikalnih odpisov dolgov oziroma njihove spremembe v lastniški kapital družbe, prodajnega postopka ne bo mogoče končati. To ni niti najmanj presenetljivo, saj so bili odpisi dolgov v postopku prisilne poravnave prenizki.

Brez odpisov dolgov prodaje ne bo

Od okoli 370 milijonov evrov dolgov so Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) in komercialne banke Cimosu v postopku prisilne poravnave odpisale približno 170 milijonov dolgov in prevzele lastništvo družbe. Državni sekretar na ministrstvu za finance Metod Dragonja je nedavno priznal, da so konsolidirane obveznosti tudi po koncu prisilne poravnave ostale visoke. Po neuradnih podatkih celotna Skupina Cimos s številnimi družbami po tujini bankam dolguje okoli 230 milijonov evrov. Če izhajamo iz višine italijanske ponudbe, bodo morali upniki iz bančnih vrst, ki so hkrati tudi lastniki, Cimosu odpisati še blizu 100 milijonov evrov dolgov. Ponudba Palladia Finanziaria, ki ima v lasti tovarni za proizvodnjo avtomobilskih delov Dynamic Technologies Group in Cogeme, od katerih slednja tako kot Cimos proizvaja turbopolnilnike, je sicer za več deset milijonov višja od spomladanske ponudbe bosanskega poslovneža Nijaza Hastorja, v Sloveniji dobro poznanega kot lastnika propadlega Preventa Globala. Hastor se ne omenja več kot možni kupec Cimosa.

Indijci bi v Cimosu proizvajali motorne dvokolesnike

Pred koncem prodajnega postopka so se za Cimos začeli zanimati še perspektivni Indijci, vendar so jim prodajalci pred nosom zaloputnili vrata. Nekdanja članica Gorenjeve uprave, odgovorna za finance, Mirjana D. Perko je potrdila naše informacije, da so se ugledni indijski proizvajalci avtomobilskih delov in motornih koles pred kratkim zanimali za Cimos. »Stopili smo v stik z Ernst Young (finančni svetovalec v prodajnem postopku, op. p.), vendar imena interesenta v prvi fazi še nismo mogli razkriti. Pojasnili so nam, da je postopek tako daleč, da se vanj ne moremo več vključiti,« je dejala. Za katerega proizvajalca gre, ni želela razkriti, povedala pa je, da gre za konglomerat, ki vključuje enega od treh največjih proizvajalcev motornih dvokoles na svetu, med drugim pa proizvaja tudi dele za avtomobilsko industrijo, za Cimos pa je bil pripravljen ponuditi transparentno oziroma korektno ceno. »Razen ohranitve proizvodnje v Kopru so Indijci v Sloveniji in skupini Cimos načrtovali še vlaganja v proizvodnjo motornih dvokolesnikov, ki bi jih prodajali v Evropi,« je pojasnila Perkova, ki v zadnjem času veliko sodeluje z indijskimi družbami. V Indiji ima namreč podjetje joint venture, z lastniki interesentov za Cimos pa se po skupnih prijateljih tudi osebno pozna.

Na vprašanje, zakaj v prodajnem postopku niso kontaktirali z vsemi potencialnimi prevzemniki in zakaj Indijcem niso omogočili skrbnega pregleda poslovanja Cimosa, na DUTB, ki obvladuje njegov skoraj polovični lastniški delež, niso odgovorili, češ da postopkov v teku ne komentirajo.